Octavia III RS

peterhuppertz

Forumguru
Verduidelijking van de bovenstaande opmerking:
Als je, bij temperaturen tussen 0 en 5°C, op een nat wegdek, op zomerbanden, onder een voorwielaangedreven auto met 308PK, eens wat dieper op het gas duwt omdat er voor je iemand 75 rijdt op een 80 km/u-traject....
Misschien moest je dat maar eens niet doen. Je zult de eerste niet zijn die ik om een soortgelijke reden zijn auto om een boom heen zie vouwen. Ik verzeker je dat dat niet fijn is om naar te kijken, en ik kan me ook niet voorstellen dat het een thrill is om dat in je eigen auto mee te maken.
 

Witte76

Forumguru
Verduidelijking van de bovenstaande opmerking:
Als je, bij temperaturen tussen 0 en 5°C, op een nat wegdek, op zomerbanden, onder een voorwielaangedreven auto met 308PK, eens wat dieper op het gas duwt omdat er voor je iemand 75 rijdt op een 80 km/u-traject....
Misschien moest je dat maar eens niet doen. Je zult de eerste niet zijn die ik om een soortgelijke reden zijn auto om een boom heen zie vouwen. Ik verzeker je dat dat niet fijn is om naar te kijken, en ik kan me ook niet voorstellen dat het een thrill is om dat in je eigen auto mee te maken.
Inderdaad, zomerbanden zijn voor in de zomer. Daar moet je nu geen wonderen van verwachten. Dit is ook de reden waarom ik altijd wissel naar winterbanden. Velen zeggen voor die 2 keer sneeuw op een jaar... Maar deze blijven tenminste zacht bij lage temperaturen, kan je van een zomerband niet verwachten
 

Kurtje

Forumguru
Ik zou echt met de bandendruk wat spelen hoor, zeker met dit koude weer...
Ik heb mijn cupra momenteel terug standaard (had +-306pk standaard op de bank voor hij getuned werd) en heb amper gripverlies... De PS4S is een van de betere banden in het nat...
 

leon-cupra

Forumguru
Verduidelijking van de bovenstaande opmerking:
Als je, bij temperaturen tussen 0 en 5°C, op een nat wegdek, op zomerbanden, onder een voorwielaangedreven auto met 308PK, eens wat dieper op het gas duwt omdat er voor je iemand 75 rijdt op een 80 km/u-traject....
Misschien moest je dat maar eens niet doen. Je zult de eerste niet zijn die ik om een soortgelijke reden zijn auto om een boom heen zie vouwen. Ik verzeker je dat dat niet fijn is om naar te kijken, en ik kan me ook niet voorstellen dat het een thrill is om dat in je eigen auto mee te maken.
en waar heb ik het gezegd dat ik dit effectief doe?
 

Rallye

Forumguru
Iedereen zijn verantwoordelijkheid. Natuurlijk pas je je gedrag aan als je merkt dat de auto meer glijdt dan anders. De RS heeft een probleempje met grip, ook dat is duidelijk. Maar als je ermee rijdt in erg koude en natte omstandigheden, mag je van zomerbanden minder verwachten. Dus is je klacht over de PS4, als die enkel op de laatste paar weken is gebaseerd, niet terecht.
 
Laatst bewerkt:

peterhuppertz

Forumguru
en waar heb ik het gezegd dat ik dit effectief doe?
Ik denk op dezelfde plek waar jij ziet dat ik zeg dat jij zegt dat je dat effectief doet. :D

Dat is dus niet op dit forum, en volgens mij ook nergens anders. Wat jij zegt is "als je zus of zo doet"... en wat ik dan zeg is "nou, het lijkt me beter als je zus of zo niet doet."
 

StefanAR

Forumguru
De auto staat al sinds 6 maart op de oprit, maar hierbij even een foto! Door verbouwing en verhuizing heb ik nog niet al te veel aandacht aan kunnen besteden, maar zo'n beetje alle opties zitten op de auto w.o. Navigatie Columbus, Audio pakket, Panoramisch glazen schuif-/kanteldakdak, Technology pakket en Design Pack Black.
 

Bijlagen

  • 20180306_151358 kl2.jpg
    20180306_151358 kl2.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 69

louigi58

Senior Member
Ik rij zelf ook op de Micheling PS4S, heerlijke band met een stuk meer grip dan mijn vorige PS3. Je merkt alleen duidelijk verschil als de temperatuur onder de 7 graden zakt neemt de grip evenredig af.
Ik heb deze auto pas een paar weken en had geen zin om nu nog naar de winterbanden te wisselen.
De dagen onder de 7 graden worden alleen maar minder vanaf nu.
 
Wie kan mij vertellen of er op een O3 RS 2017 245/45/18 banden passen?
Reden waarom ik dat vraag is omdat ik momenteel met 225/45/18 rijdt en het wbt grip zwaar bedroevend vindt.
Heb er conti contactsport onder liggen maar deze kunnen de krachten niet goed op het asfalt leggen en gevolg is dat ik veel wielspin heb.
Ik denk dat ik met een slag breder hier al een stuk minder last van heb, maar de vraag is of het uberhaupt kan?
En zo ja, welke band raden jullie dan aan?
 

Tuner111

Forumguru
Wie kan mij vertellen of er op een O3 RS 2017 245/45/18 banden passen?
Reden waarom ik dat vraag is omdat ik momenteel met 225/45/18 rijdt en het wbt grip zwaar bedroevend vindt.
Heb er conti contactsport onder liggen maar deze kunnen de krachten niet goed op het asfalt leggen en gevolg is dat ik veel wielspin heb.
Ik denk dat ik met een slag breder hier al een stuk minder last van heb, maar de vraag is of het uberhaupt kan?
En zo ja, welke band raden jullie dan aan?

zijn dit de standaard banden die meekwamen op de auto ? zo ja, die zijn een fluit waard ;)

ik raad deze aan :)

18"
Michelin Pilot Sport 4
MICHELIN Pilot Super Sport
goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

19"
https://www.autobandenmarkt.be/cgi-...er&Label=E-A-71-2&details=Ordern&typ=R-339146
 

Witte76

Forumguru
Ja dit zijn die standaard aflever setjes.... drama dingen zijn het.
Ik zal me eens verdiepen in jou lijstje, thnx
Morgen gaan er bij mij nieuwe hankook ventus k120 van voor op. Ben eens benieuwd, want was van plan de michelins ps4s te nemen. Maar banden boer zei, dat als ik niet tevreden van van de hankook ik mag wisselen naar de ps4s. Mits kleine opleg uiteraard
 

Rallye

Forumguru
Wie kan mij vertellen of er op een O3 RS 2017 245/45/18 banden passen?
Reden waarom ik dat vraag is omdat ik momenteel met 225/45/18 rijdt en het wbt grip zwaar bedroevend vindt.

Volgens mij heb ik 225/40/18. Dat is ook wat ik bij Michelin te zien krijg als ik de Octavia III RS invoer:
6A71BD10-91B6-4886-BD6F-A96E86AF38C5.jpeg

Een band van 245/45/18 is dan veel hoger en breder dan standaard. Ik ben niet zo’n rekenaar, maar wat doet dat voor je afrolomtrek?

Ik denk dat het met de breedte wel mee zal vallen (waarschijnlijk loopt een 2cm bredere band niet aan), maar zou eerder 225/35/18 verwachten dan 45.
 

leon-cupra

Forumguru
Ja dit zijn die standaard aflever setjes.... drama dingen zijn het.
Ik zal me eens verdiepen in jou lijstje, thnx
ik heb momenteel de pilot sport 4S op de vRS liggen, wel 19". Weet niet of ze al verkrijgbaar zijn in 18" maar verwacht niet dat de banden die tuner11 voorstelt alles gaan oplossen. De pilot sport 4S is dé referentie op het gebied van sportbanden maar heb nog steeds last van wheelspin. In de zomer is het gripverschil wel stukken beter, maar wheelspin zal je nog steeds hebben bij stevig planken. Dus maak je maar geen illusie. En in de winter zijn dit rotbanden. Grip op nat wegdek absoluut ronduit slecht. Winter = winterbanden vereist is mijn les na een milde winter.
 

Witte76

Forumguru
ik heb momenteel de pilot sport 4S op de vRS liggen, wel 19". Weet niet of ze al verkrijgbaar zijn in 18" maar verwacht niet dat de banden die tuner11 voorstelt alles gaan oplossen. De pilot sport 4S is dé referentie op het gebied van sportbanden maar heb nog steeds last van wheelspin. In de zomer is het gripverschil wel stukken beter, maar wheelspin zal je nog steeds hebben bij stevig planken. Dus maak je maar geen illusie. En in de winter zijn dit rotbanden. Grip op nat wegdek absoluut ronduit slecht. Winter = winterbanden vereist is mijn les na een milde winter.
Volgende week gaat er een eibach prokit er onder. Dit samen met de nieuwe banden, hoop ik op minder wheelspin
 
Bovenaan Onderaan