Octavia III RS

Misschien al een veel besproken topic, maar kent iemand een deskundige test of artikel waarin bewezen wordt dat benzine met octaan 98 of hoger betere prestaties en verbruik geeft dan 95?
In mijn geval voor een RS230.

Kijk eens op youtube.
Er is een video hierover van fifth gear. Ze testen dit met een golf gti 35 editie en de resultaten zijn er wel. Vind dit redelijk intressant
 

B.Stuurder

Forumguru
ikzelf moet toch niet weten van de huidige 95 ze ;) als ik benzine zou rijden zou het altijd 98 zijn. ineens stuk zal hij niet gaan, maar toch benzineleidingen hebben de 95 van nu toch niet al te graag ze. bij me in de garage raden ze 95 zelf af.. die gaan dat niet zeggen als er geen extra slijtage zou zijn hé ;)

ik blijf er bij 98 of meer voor me :D
In je diesel zou ik zeker geen 95 gooien, da's niet alleen slecht voor je leidingen... ;)
 

B.Stuurder

Forumguru
Snap niet dat je daar niets van merk eerlijk gezegd, ik vond het verschil tussen goede brandstof en RON95 echt een wereld van verschil bij mijn 2.0tfsi.
Zeker als je hem wilt gaan tunen is 98 eigenlijk wel een must. Met Euro 95 en een tuning ga je zeker wel flink wat pk's en souplesse mislopen hoor.

Ik heb het verhaal wat ingekort @Luuk Thijssen, maar ik wilde vragen, wanneer je auto is getund op 95 en je tanks 98 of hoger, scheelt dat dan ook in de prestaties? Of heb je daar geen ervaring mee?
 

JurgenM

Forumguru
Vorige week meegereden in een RS 230 (2016). De eigenaar wou het mij eens laten ervaren..., ja was een leuk ritje.:D
Nadeel is wel dat dit het wachten nog moeilijker maakt. :)
 

Tuner111

Forumguru
In je diesel zou ik zeker geen 95 gooien, da's niet alleen slecht voor je leidingen... ;)

ik gooi er geen diesel in maar ik tank diesel hé :D zou een zicht zijn ze :D
wassen-met-benzine.jpg
 
de hele discussie over 95 en 98 is inderdaad niet het grote probleem met "europese" wagens.

Het punt is dat men bij de 95 tegenwoordig 10% "groene benzine" toevoegd, op plantaardige basis ipv op aardolie.
De redenen waarom men 98 aanraadt gaan eerder over het "niet toevoegen van 10¨bio-ethanol" bij de 98
 

LT83

Forumguru
Ik heb het verhaal wat ingekort @Luuk Thijssen, maar ik wilde vragen, wanneer je auto is getund op 95 en je tanks 98 of hoger, scheelt dat dan ook in de prestaties? Of heb je daar geen ervaring mee?

Ja als het goed is wel, de computer detecteert dan dat er betere brandstof in zit en zal wat meer voorontsteking draaien.
Een goede tuner laat hier nog wel een beetje ruimte voor, zonder dat het gevaarlijk wordt qua pingelen.
 

oco1979

Forumguru
21013904_1517255628321047_2119982966117515389_o.png


bekijk hier eens ron 95 of ron 98 na chipping,eens de grafiek bekijken vooral rode lijn die niet echt mooie curve heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

oco1979

Forumguru
Ron 95 E10 blijft voor mij niet goed, mogen zeggen wat ze willen, met die bio-rommel bijmengen kan niet goed zijn.
Als er iets zou stuk gaan, dan zeg het merk dat van brandstof is en brandstofleverancier zeg dat van merk is die slecht kwaliteit maakt.
Azo zijn we weer bezig.
Multinationaals tegen elkaar komt nooit goed.
 

vleier

Forumguru
Ron 95 E10 blijft voor mij niet goed, mogen zeggen wat ze willen, met die bio-rommel bijmengen kan niet goed zijn.
Als er iets zou stuk gaan, dan zeg het merk dat van brandstof is en brandstofleverancier zeg dat van merk is die slecht kwaliteit maakt.
Azo zijn we weer bezig.
Multinationaals tegen elkaar komt nooit goed.

nooit gemerkt dat bij die discussie de klant altijd een voordeel heeft gehad. Vaak duren die dingen zo lang dat de auto verkocht word voordat er een oplossing is gevonden.

Zelf tank ik altijd 98 als minimum.
 

Olivier

Senior Member
Vandaag eens m'n setje 19" rs4 velgen van mn oude A4 gemonteerd.. blijken ze toch wat te breed uit te komen aan de wielkasten :D Al staat de 8,5j toch veel beter of de originele wielen.

Ondertussen eens naar de uitlaat gekeken, juist voor de middendemper heb je een koppeling.. eens gekeken bij fox voor een non resonated uitlaatlijn (+/-700eur voor de vervangbuis van de middendemper en de 2einddempers) gemakkelijk zelf te installeren.
Als je de middendemper alleen wil vervangen moet je zowiezo schijven in de originele wat ik liever niet doe.
Al gaan informeren voor een remus ook hier bij een verdeler, maar komt op +1500eur wat ik wat te veel vind voor een zwaarder geluid.

Zijn er hier op het forum met een fox uitlaat?
 

Bijlagen

  • IMG_20170830_101554.jpg
    IMG_20170830_101554.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 85
  • IMG_20170830_101608.jpg
    IMG_20170830_101608.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 88

bartvw

Forumguru
Oliver, er zijn een paar forumleden die een uitlaat hebben van JMTuning.
Kijk is op hun facebook pagina staan mooie projecten op.

Grt Bart
 

Goofy@5E

Forumguru
Zijn er hier op het forum met een fox uitlaat?

Heb de ,,Fox,, er nu reeds een jaar onder zitten en heb me dit nog géén seconde beklaagt, was voor mij ook een zoektocht en deze was voor mij de perfecte uitlaat, maakt wel iets meer geluid na het inbranden van de dempers, maar alleen positieve ervaringen
 

dirkie996

Forumguru
Vandaag eens m'n setje 19" rs4 velgen van mn oude A4 gemonteerd.. blijken ze toch wat te breed uit te komen aan de wielkasten :D Al staat de 8,5j toch veel beter of de originele wielen.

Ondertussen eens naar de uitlaat gekeken, juist voor de middendemper heb je een koppeling.. eens gekeken bij fox voor een non resonated uitlaatlijn (+/-700eur voor de vervangbuis van de middendemper en de 2einddempers) gemakkelijk zelf te installeren.
Als je de middendemper alleen wil vervangen moet je zowiezo schijven in de originele wat ik liever niet doe.
Al gaan informeren voor een remus ook hier bij een verdeler, maar komt op +1500eur wat ik wat te veel vind voor een zwaarder geluid.

Zijn er hier op het forum met een fox uitlaat?
Van m'n vrouw mag die niet meer lawaai maken. Ze vindt het lawaai binnenin, in sportmode, al teveel van het goede.
Dat ie vooruit gaat, prima, zegt ze, maar daarom moet niet de hele omgeving dat horen. Vrouwelijke logica, zullen we het maar noemen?
 

Olivier

Senior Member
Van m'n vrouw mag die niet meer lawaai maken. Ze vindt het lawaai binnenin, in sportmode, al teveel van het goede.
Dat ie vooruit gaat, prima, zegt ze, maar daarom moet niet de hele omgeving dat horen. Vrouwelijke logica, zullen we het maar noemen?

Hier begint de vrouw meer en meer met de rs te rijden. K'zal kik binnenkort met haar golf 6 rondtoeren en zij met de rs als ik niet oplet :DGeluid besant haar niet, maar de snelheid wel, wil hem chippen en dat mag ik dan weer niet van haar. Njah vrouwen blijven rare wezens he :D
Zowiezo als ik kijk voor de uitlaat ga ik het lawaai binnen in laten uitschakelen.
 
Bovenaan Onderaan