Octavia II OBD / Vag Com- vragen

Die heeft daar ook nog niet voor gevonden (maar ook nog niet naar gekeken...). Dit heeft te maken met de ijking van de sensor in het apparaat zelf en zit heel diep in de codering/ is moeilijk te testen. Daarnaast staat die van mij meestal op 19 of 20 en heb ik niet echt de behoefte aan een diepvries op wielen;).

Wel dit gevonden maar dat kan ook betrekking hebben op oude versies:
www.gerritspeek.nl/fotos/vag-com_climatronic-codes.pdf
http://geektogeek.blogspot.com/2007/01/climatronic-diagnostic-codes.html

O2_1.2TSI

Actief lid
@Sodela: die informatie had ik ook al op internet gevonden maar die zijn helaas van oudere climate controls :407:
De 18 graden is ook goed te doen hoor begrijp me niet verkeerd maar soms wil ik hem graag iets koeler

aiva tco adoks

Forumguru
beste forum leden

Na een aantal topics geplaats te hebben en er velen gelezen te hebben zou ik graag wat aanpassingen op mij Octavia(bsn elegance sept 2006) willen hebben. Ik weet niet hoe dit in z'n werk gaat met iemand die Vagcom heeft. Worden er onderling afspraken over betalingen/vergoedingen etc gemaakt??.Ik ben bereid om er voor te rijden.

Wat ik graag zou willen (en of het kan)
Egr afsluiten
Bochtenverlichting.
Comminghome op de mistlampen ipv koplampen
needle sweep
Storingen eruit halen
Gordel piep eruit(werkt toch aleen maar op bestuurder)

Misschien nog wat andere zaken
Zou graag van iemand reactie willen hebben

Mvg Chris

MarijntjeTDI

Actief lid
EGR dichtmaken kan maar vereist wel dat de egr uit de ECU geschreven wordt.
Bochtenverlichting is mogelijk maar vereist andere Boordnetmodule
Coming home via mistlichten / Needle sweep is niet mogelijk
Storingen eruit halen en gordelpiep is wel mogelijk.

Gr,

Marijn

aiva tco adoks

Forumguru
Bedankt voor de reactie
Jammer dat het niet kan..bochtenverlichting
Om nu een andere module te gaan plaatsen...

Storingen en gordel vraag ik wel bij het onderhoud.

Ik zou graag de volgende codes willen bemachtigen voor mij octavia greenline uit 2010.

Staging, is me gelukt.

Coming home en leaving home
Cornerlights

Verder heb ik nu het probleem dat ik niet in module 09 en 46 kan komen?

foutmelding09.jpg

Iemand idee hoe dit kan?

nomad

Senior Member
Iemand een idee hoe je de dubbele mistlampen achter kunt activeren op de Facelift ? kan ze nergens terugvinden in vcds.

Rosinfield

† In Memoriam
weet het niet, maar laat degenen die het wel weten het maar voor zich houden. Hoe minder van die super irritante dubbele mistlichten, hoe beter

RobPG

Lid
En afgezien van de lichthinder.... je schrikt je ook nog es wezenloos doordat ze behoorlijk lijken op remlichten

Antera

Donateur
al zou je het activeren dan gaat dit een foutmelding opleveren als het goed is want zover mij bekend zijn de achterlichten niet zo uitgevoerd dat je er 2 lampjes in kwijt kan.
dit is bij een golf 5 en 6 namelijk zo

maar kan het mis hebben

EdK

Forumguru
niets irritanter dan iemand met 2 mistlampen die aan staan
Helemaal als ze gaan remmen wat je hierdoor niet mer ziet en je je alleen nog maar kunt focussen op dat derde licht
En daar zijn de weersomstandigheden dan net naar !

Dus Nomad doe het voor je medeweggebruikers alstublieft niet !!
Als je het doet omdat ze dan minder vlug achterin zouden rijden met mist is dit juist de oplossing dat ze eerder bij je achterin zitten !

Ronnie

Forumguru
@Nomad:
Het zou dit moeten zijn:

STG 09
Function 07 (long coding)
Byte 04
Bit 4
"Zwei nebelschlussleuchten verbaut"

guitar_billy

Senior Member
Nomad,
eigenlijk had @Antera het al opgemerkt : controleer nog even voor de zekerheid of er wel twee lampen in zitten achter. (ervaring uit verleden; bij sommige autos halen de garages er 1 lamp uit om van de dubbele mistlamp af te komen)

nomad

Senior Member
Ik doe het alleen om mijn medeweggebruikers erop te wijzen dat ze onnodig met hun mistlampen aan rijden.. jij 4 lampen aan, ik ook :D Want ik word echt gestoord van die idioten die dag en nacht met die lampen aan rijden. En nee, het is niet stoer !

Bedankt Ronnie :D alleen ff checken of er een lampje in zit.

floyd2

Forumguru
Sinds dat er dagrijverlichting onder de bumper is denken schijnbaar een hoop mensen dat mistlampen ook wel mogen.
Nou,ik sein ook maar de meeste trekken zich daar niks van aan.(of hebben geen idee wat er aan de hand is)
Het rotte is ook dat ik mijn mistachterlicht pas aankrijgt als ik ze voor ook heb ingeschakeld wat weer verwarring geeft bij mijn voorligger.(handig hoor zo'n gecombineerde schakelaar)
De politie zou gewoon eens een camera moeten neerzetten langs een gemiddelde weg en op kenteken een attentie naar degenen sturen die te pas en te onpas die dingen gebruiken.

Bovenaan Onderaan