Octavia II OBD / Vag Com- vragen

Zwapp

Forumguru
Dat word een nieuwe kabel aanschaffen...
Ik geloof dat de o1 gebruik maakt van een hex can kabel of iets van die benaming.
Voor de o2 heb je een obd2 kabel met vcds nodig.

En mocht je het nog niet gedaan hebben, het word hier op prijs gesteld je even netje voor te stellen in de meet en greet topic...

htw

Lid
Hallo Zwapp,
Dank voor je reactie. Mijn kabel heeft de markering VAG KKL. Ik kan daar geen soep van maken. Dus of het OBD1 of -2 is zal mij in ieder geval niet duidelijk zijn.

Wat dat voostellen betreft; dat heb ik jaren geleden al gedaan. Ik het mij niet opnieuw geregistreerd maar ingelogd met mijn inlognaam en wachtwoord als vanouds. Waarom ik dan nu te boek sta als nieuw lid is mij volkomen onduidelijk.
Gr. Hans

ertromp

Forumguru
KKL is een oud protocol en niet can bus zoals je in je O2 hebt
Ook de vagcom versie die je aangeeft is al oud en werkt niet op de O2.
Dat wordt dus iets nieuws aanschaffen

htw

Lid
KKL is een oud protocol en niet can bus zoals je in je O2 hebt
Ook de vagcom versie die je aangeeft is al oud en werkt niet op de O2.
Dat wordt dus iets nieuws aanschaffen
Hallo Ertromp,
Dank voor je reactie. Ik besef wel dat ik iets nieuws moet kopen maar ben er nog niet achter precies wat.
Heb je een suggestie wat ik precies moet aanschaffen en waar ik dan op moet letten.
Ik las ergens op dit forum dat iemand een probleem had met het Vagcom programma op Win XP maar niet met Win 7. Is dat misschien iets? Mijn prgramma heeft altijd onder XP gewerkt
Ik hoor het graag. Gr. Hans

Zwapp

Forumguru
Wat vroegah vagcom heette is nu vcds geworden.
Ik heb op marktplaats een clone kabel gekocht en moet zeggen dat dat erg goed bevalt voor die prijs.

Als je zoekt op canbus kabel skoda zoekt krijg je een aantal verkopers, stuur die dan ff een email of die voor jou auto geschikt is dan weet je het zeker!

Succes

ertromp

Forumguru
Het is maar net hoeveel je vcds gaat gebruiken en op welke manier.
Eens een keertje een storing uitlezen of setting veranderen dan is zo'n kloon meer als voldoende.
Ga je uitgebreidt en veelvuldig gebruik maken dan zou ik overgaan op een RossTech kabel
Met een kabel met USB interface dan moet je minimaal een 1 GHz Pentium IiI of gelijkwaardige AMD processor hebben met 256 MB RAM en minimaal XP of nieuwer. RossTech raadt zelf Windows Vista, 7 of 8 aan.
En je hebt bij problemen natuurlijk geen enkele support op een kloon en wel bij RossTech.
Dus het is maar net wat je er financieel voor over hebt en de mate waarin je het gaat gebruiken.
Al kun je met een kloon voor weinig natuurlijk ook al het e.e.a. bereiken maar of alle modules te benaderen zijn is afwachten.

htw

Lid
Het is maar net hoeveel je vcds gaat gebruiken en op welke manier.
Eens een keertje een storing uitlezen of setting veranderen dan is zo'n kloon meer als voldoende.
Ga je uitgebreidt en veelvuldig gebruik maken dan zou ik overgaan op een RossTech kabel
Met een kabel met USB interface dan moet je minimaal een 1 GHz Pentium IiI of gelijkwaardige AMD processor hebben met 256 MB RAM en minimaal XP of nieuwer. RossTech raadt zelf Windows Vista, 7 of 8 aan.
En je hebt bij problemen natuurlijk geen enkele support op een kloon en wel bij RossTech.
Dus het is maar net wat je er financieel voor over hebt en de mate waarin je het gaat gebruiken.
Al kun je met een kloon voor weinig natuurlijk ook al het e.e.a. bereiken maar of alle modules te benaderen zijn is afwachten.

Dank allen voor de info.
'n Andere kloon kabel (die ik nu ook al 8 jaar heb) lijkt mij de beste en eenvoudigste oplossing voor mijn gebruik.
Blijft nog over de vraag of mijn huidige Vagcom 311-2N of VCDS Lite 1.1 zullen werken of moet ik die ook vervangen?

Zwapp

Forumguru
Die gaan inderdaad niet meer werken helaas maar met de meeste kabels word ook bijpassende software geleverd dus dat is geen probleem.

Antera

Donateur
Heb een HEX-USB+CAN Interface en pakt alle auto's maar het is maar net war je hem voor gaat gebruiken.

htw

Lid
Beste vrienden,
Ik weet nu wat ik nodig heb en hiermee is mijn vraag beantwoord.
Ik dank allen voor jullie inbreng in deze voor mij ietwat duistere materie.
Ik wil hierbij ook deze post sluiten

Gr. Hans

Bovenaan Onderaan