Octavia II OBD / Vag Com- vragen

hemi24

Forumguru
Of een Seat, is een beetje betaalbaarder dan een Audi. Moet je wel een beetje hard plastic voor lief nemen, of een gerecycled model willen rijden... Verder zit het meeste er standaard op en aan, net als bij de Skoda.

Octavia_II

Actief lid
Nadat de voorruit schoon is gewist van ruitenwisservloeistof (als je de wiswas functie gebruikt hebt) dan komt er na een seconde of 5 (als de ruitenwissers gestopt zijn met wissen) nog een "druppelwis" actie van de ruitenwissers.
Deze "druppelwis-functie" moet de laatste druppels van de voorruit verwijderen.
Dat doet deze dan ook wel, maar veroorzaakt tevens weer nieuwe druppels en in de winter veroorzaakt deze dan ook nog eens de vervelende witte waas op de voorruit (van het strooizout).

Heb eindelijk de info gevonden (was hier al langer naar op zoek!) hoe deze uit te zetten is.
Direkt geprobeerd en idd. de druppelwis functie op de voorruit staat nu eindelijk uit. :xyxthumbs::yeah::cheer::rockon:

Mocht er interesse zijn dan post ik de info nog wel. (Heb deze nu nl. even niet bij de hand...)

Groet,

Charlie

nomad

Senior Member
Hoor het graag !
En als er nog een foto van je LED verlichting bij kan, dan ook graag :cheer:

Heb zelf wat ideeen opgedaan en ga er waarschijnlijk RS6 dagrijverlichting op zetten.

Octavia_II

Actief lid
Heren (en dames natuurlijk),

zoals beloofd hierbij de complete tabel:

Wischersteuergerät
+00000001 100 Wischzyklen keine Alternierende Parkstellung (APS)
+00000004 Wischerhebel sofort mit Zündung EIN wirksam
+00000016 Geschwindigkeitsrückschaltung
+00000032
+00000064 Zähler Botschaftsausfall (LIN-Master und LIN-Slave RLS)
+00000128 Notlauf bei Botschaftsausfall (LIN-Master)
+00000256 Wischer Abschaltung über Klemme X
+00000512 Tipp-Wischen (Stufen 2)
+00001024 Alternierende Parkstellung (APS)
+00002048 Tränenwischen
+00004096 Serviceposition
+00008192 Alternierende Parkstellung (APS) automatisches Umparken
+00016384 Abschaltung Serviceposition über Fahrzeuggeschwindigkeit (>2 km/h)
+00032768 Wischer Abschaltung über Haupenkontakt

Hier zie je bijvoorbeeld ook dat je een aantal dingen in kunt stellen die de oplettende gebruik nu al kan herkennen op zijn voertuig:
- terugschakelen van een stap indien het voertuig (bijna) stil komt te staan (dus bv. van continue wissen naar interval als het voertuig stil komt te staan
- je in kunt stellen of het "tip-wissen" 2 snelheden kent (kort de hendel naar beneden duwen is 1 x normaal wissen, hendel langer naar beneden duwen is een snelle wis aktie)
- of de wissen een andere rustpositie kent of niet
- service positie aan/uit
- service positie uit bij > 2km/h
- wisser is niet te bedienen als de motorkap open is

Veel plezier met deze info.

Groet,

Charlie

Octavia_II

Actief lid
Hoi MarijntjeTDI, zo kan iedereen ervan genieten :xyxthumbs:

Ps. ik was vergeten mijn bron te vermelden, maar hierbij dan: ergens op het internet, maar ik ben al vergeten waar :smirk:

Groet,

Charlie

Wat ik zelf altijd doe op momenten dat ik niet wil dat de wagen zelf nog een extra wis-actie uitvoert is, na de wis-was actie zelf een wis-actie uitvoeren (bijvoorbeeld de hendel even naar beneden doen). De wis-was actie is daarmee afgehandeld en er komt dan geen na-wis meer.

Iets minder radicaal dan het permanent uitschakelen (en handig voor mensen die geen VAGCON oid hebben..)

Octavia_II

Actief lid
Ja, maar als je zelf handmatig toch nog een extra wis actie erna doet, dan is het toch nog steeds een soort van na-wis-actie?

Efin, het niet hebben van VAG-Com mag het probleem niet zijn, er zijn nl. best wel mede-forum-leden die je hiermee willen helpen hoor, kijk maar eens in de ledenlijst: http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=8766 :xyxthumbs:

Groet,

Charlie

Octavia_II

Actief lid
Foei Kensei, off topic! (geintje) :winkie:

Maar om een antwoord op jouw vraag te geven: dit is NIET mogelijk. :biggthumpdown:

Ik heb je voor een hele tijd terug die dealermelding van VAG gestuurd, heb je de dealer niet zover gekregen dat hij onder garantie jouw sensor mocht vervangen?

Groet,

Charlie

Tallguy

Forumguru
nou..offtopic? Het ging over de voorruitwisser...mijn vraag ook :winkie:
Verwisselen zal hij niet zomaar doen. Ik ben het nu aan het proberen door 'm eerst op MAX gevoeligheid te zetten en dan naar MIN gevoeligheid.
Wel raar, want het is de goede (diamantvormige (4-stuks) sensor.

Nou ja..met dit weer zal het toch niet regenen...wordt later dus vervolgd...

Octavia_II

Actief lid
Max naar Min werkt tijdelijk, heb nl. hetzelfde al geprobeerd en ik had hierbij het idee dat de sensor zich na een tiental seconden weer aangepast heeft...,

Misschien is de sensor niet goed geprogrammeerd?

Groet

Charlie

Ik heb in de VAG Com gevonden dat je bij een noodstop je knipperlichten kan laten knipperen, maar ook dat je je remlichten als noodstop verlichting (knipperend) kan laten werken. Zijn er mensen die dit al eens ervaren/gezien hebben?

adjego

Actief lid
Ik heb dit nog niet gezien, maar heb wel gehoord, dat het meestal niet werkt als het geen LED achterlichten zijn. De knipperlichten werken wel bij een noodstop.

Grts,

Ad

Br3cht

Actief lid
ik dacht dat het niet de remlichten maar de richtingsaanwijzers waren die pinkten

en dit is enkel boven een bepaalde snelheid en een vertraging gemeten door de abs sensoren van een bepaalde waarde

Bovenaan Onderaan