octavia en roesten

Turbohenk

Nieuw lid
Ik rij al 5 jaar Octavia I Combi 1.8T
en met veel plezier. Na 150000 km hiermee te hebben gereden kan ik nog geen roestplekken ontdekken. De enige roestplekje dat ik ooit heb gezien was op de motorkap, ontstaan door steenslag en niet op tijd door mij bijgewerkt.

Groet,

Turbohenk
 

tonko

Nieuw lid
Mijn RS Combi van mei 2004 kreeg in april 2010 plotseling ook last van loslatende lak onder de achterruit.
Dealer Kreijne Midland heeft een fotootje gemaakt en naar Pon gestuurd. Een maandje later kwam het bericht dat hij gratis gespoten mag worden, waarbij tevens de achterruit opnieuw gezet wordt.
Netjes geregeld dus.
 

marx-7

Senior Member
Op wat steenslag na is er op mijn 10 jaar oude zwarte Octavia 1 geen enkel roestplekje te vinden. Wat dat betreft ben ik wel tevreden.

Mooie kleur dat zwart maar je ziet er %^%$#%^&^& alles op:mad:

Marc
 
Nou heb ik net mijn tweede O! gehaald, ook een 2dehans.....
En verhip, ze roesten beide op exact dezelfde plek....
Het zijn combi's, en beide achterkleppen raken met hun rand de bumper, gevolg: afspringende lak en daar lokaal roest, en het rechterachterportier rechtsbovenin. Daar lijkt het portier ook steeds iets hards te raken bij het dichtslaan.....
En nee, het roest daar nooit hard, dus dat wordt weer wat Owatrol erop, en later nog eens aflakken... als ik de juiste lakstift heb, want waarom die altijd kwijt raakt bij inruil.....
Geen idee....

MVG, Peter
 
Tot nu toe gaat het bij onze Octavia uit 2001 ook best goed, alleen onder de handgreep van de achterklep (Combi) heb ik laatst wat roestblaasjes ontdekt...
 
Vorige week is onze O1 2003 weer hersteld van roest op de achterklep.
Skoda had claim in eerste instantie afgewezen.
Dankzij inspanningen van Skoda van Laar Rhenen is het nu toch onder garantie hersteld.

Hulde voor de Dealer
 
Bovenaan Onderaan