octavia en roesten

Hallo,

weet je ook sinds wanneer dit het geval is want ik heb op een duits forum wel vrij veel klachten gelezen over roest bij wagens ouder dan +/- 2 jaar.

Thx

Berre
 

Wiseguy

Actief lid
Dat zou er uit zien zeg..... net een nieuwe Octavia gekregen, zou ik over 2 jaar ineens overal roest gaan zien??? /forum/images/graemlins/shocked.gif
 

Wiseguy

Actief lid
Dat is inderdaad wel een goede vraag ja.... dan kan er in ieder geval op worden gelet natuurlijk.... /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Blijkt vooral aan de achterklep te zijn (vooral bij combi's)...

Wie is er hier al een lange-termijn skoda-driver? Ervaringen?

Cheers

Berre
 

Wiseguy

Actief lid
Nog geen "lange-termijn"... wel "lange-afstand" heb 'm nu bijna 7 weken en er staan er al 10.000 op de teller.... /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Goedemiddag. Ik heb sinds kort een Octavia I uit januari 2001 met 127000 km op de teller. Het is wel een hatchback. Geen enkele roest te bekennen!
 
Ik heb 3 maanden terug een HB met 165000 ingeruild. Uit januari 2002, geen spatje te bekennen. Met mijn nieuwe na ruim 12000 ook nog niet /forum/images/graemlins/wink.gif
 

guitar_billy

Senior Member
de Octavia I heeft 10 jaar garantie op doorroesten van binnenuit aan de carrosserie en 3 jaar garantie op lakfouten.

mijn Octavia I is uit October 2002, ook een Hatchback en ook nog tip top in orde.
 

Wiseguy

Actief lid
Klopt, maar het is wel een octavia... /forum/images/graemlins/1761.gif Je kan het nooit weten wat er in de toekomst misschien gaat gebeuren.... hahahahaha..... nee, ik ben er ook niet echt bang voor hoor.... maar OK... een O2 is geen O1, helemaal mee eens Karstie.
 

jenmi

Nieuw lid
Ik ga je niet blij maken.

Vorige week zijn wij er helaas achtergekomen dat bij onze Octavia combi uit 2001 roestvorming is gekomen op de achterklep. Vrij lullige plaats en niet zomaar 1 plekje maar over bijna de volle breedte onder de achterruit. We balen hier gigantisch van en gaan nu maar naar de dealer om te kijken wat hier aan gedaan kan worden.
 
zover ik weet zijn alle octavia's volledig verzinkt dus roest heeft geen schijn van kans.
ik reed mijn eerste van 1998 tot en met medio 2002 120.000 k.m. mee gereden nooit problemen gehad en zeker geen roest.
mijn huidige octavia heb ik dus sinds 2002 en ook absoluut geen problemen. we komen regelmatig in CZ republiek dus hij wordt niet ontzien !
 

jenmi

Nieuw lid
Onze Skoda zal wel een uitzondering zijn. Baal zelf natuurlijk als een stekker, maar kan alleen maar blij voor jullie zijn dat alleen bij die van ons is. Moet nog steeds naar de garage om te kijken hoe het is ontstaan en wat er aan te doen is.

In ieder geval bedankt voor de reacties.
 

Erwin_K

Nieuw lid
Ik heb sinds januari een Octavia I Combi van 2001 en nog geen roest te bekennen, ook niet aan de achterklep! /forum/images/graemlins/smile.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Ondanks de verzinking heeft onze Skud ook een roestpuntje: op de motorkap, door steenslag. Eén putje is helemaal door en is gaan roesten.
 
Bovenaan Onderaan