octavia en roesten

Het roesten van de achterklep bij kombi's is een gekend probleem, check maar eens op octavia-forum.de, staan een boel klachten over

cheers

berre
 

Ron

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: realtwinsouls</font><hr />

zover ik weet zijn alle octavia's volledig verzinkt dus roest heeft geen schijn van kans.
ik reed mijn eerste van 1998 tot en met medio 2002 120.000 k.m. mee gereden nooit problemen gehad en zeker geen roest.
mijn huidige octavia heb ik dus sinds 2002 en ook absoluut geen problemen. we komen regelmatig in CZ republiek dus hij wordt niet ontzien !

[/ QUOTE ]

Het volledig verzinken ligt iets genuanceerder. De Octavia, en dat geldt voor vrijwel alle moderne auto´s, is gemaakt van verzinkt plaatstaal. Het verzinkte staal komt op rollen de fabriek binnen waarna er onderdelen van geperst worden en gelast. Het is dus niet zo dat de auto na het in elkaar lassen geheel in een zinkbad verdwijnt. Op de randen van de geperste onderdelen zou roest kunnen ontstaan, ware het niet dat dit middels een aantal beschermde ondergrond en laklagen voorkomen wordt.

Mijn O1 Combi van 2002 heeft nergens last van.

Overigens los van dit specifieke roestprobleem, valt me op dat veel mensen op dit forum denken dat de O2 zoveel beter is als de O1. Ik zal jullie niet onthouden wat mijn dealer zei bij de laatste onderhoudsbeurt van mijn O1. Ik had het toen met hem over de mogelijke aanschaf van een O2. Citaat "De O2 is op een aantal vlakken natuurlijk moderner als de O1, maar als het op storingen aankomt krijgt U nooit een betere auto als uw huidige O1 uit 2002".
 

purk

Senior Member
echt weer zo'n antwoord van een dealer die opziet tegen de nieuwe elektronica neem van mij aan dat het zoeken naar problemen steeds eenvoudiger wordt door het can-systeem.
 
wij kunnen de roest onder garantie laten repareren, je moet wel even het service boekje laten zien. zie mijn 'post' onder rubriek 'Octavia I', onderwerp 'roest'
 

French

Lid
Ik heb 2 O1's gehad. De eerste uit 1997, 5 jaar en 125.000 km en de huidige uit 2003 heb ik nu bijna 4 jaar met ruim 100.000 km. Op beide auto's ben ik, ondanks steenslag en andere ellende, nooit roest tegen gekomen.
 
nou, dan heb je mazzel.. maar jij had geen combi's wel? het probleem doet zich (zoals eerder gezegd in dit forum) alleen voor op de achterklep bij (sommige) combi's
 

French

Lid
Nee, ik heb inderdaad geen combi's. Ik deel alleen maar mijn ervaring met andere forumleden. Jammer dat jij er dan zo lullig op moet reageren.
 

van_der_P

Senior Member
Ik had een O1 van 1999 die roestte op een gegeven moment onder de deurvanger. (zat een braampje aan) Dit is keurig door de dealer in Beegden opgelost.
 
heb ik iets verkeerd gezegd?
confused.gif

ik wilde alleen maar even duidelijk maken dat het probleem zich (kennelijk) alleen bij combi's voordoet

</font><blockquote><font class="small">Citaat: French</font><hr />

Nee, ik heb inderdaad geen combi's. Ik deel alleen maar mijn ervaring met andere forumleden. Jammer dat jij er dan zo lullig op moet reageren.

[/ QUOTE ]
 

Turbohenk

Nieuw lid
Hallo,

ik ben inmiddels 8 jaar Skoda rijder en heb nu mijn tweede Skoda Octavia Combi 1. Mijn vorige Skoda Combi was vijf jaar oud toen ik hem inruilde en was geen roest plekje te vinden. Ook mijn huidige Skoda Octavia Combi, inmiddels bijna drie jaar oud is roestvrij.
Dit weet ik omdat ik jaarlijks mijn auto op roest laat checken.

Skoda bevalt mij ontzettend goed dat ook mijn volgende auto een Skoda wordt.

Heb nu een Skoda Octavia Combi
1.8 T Automaat
 

purk

Senior Member
Mijn achterklep ( combi ) is te zien dat deze een keer overgespoten is, aan de rest kun je niks zien.......dus het komt me bekent voor
 

blackczech

Actief lid
Roest !!

Ik had enkel een klein plekje op mijn Combi aan de handgreep van de koffer !!
Voor de rest geen enkel roestplekje !!

Grtzzz
 
mijn octavia combi uit 2002 schijnt voor ik hem gekocht te heb, ook roest op de achterklep gehad te hebben, deze is toen vervangen, en ik heb nog niets nieuws zien verschijnen, misschien is het een tijdelijk probleem geweest.
 
Mijn octavia combi uit 2002 heeft voordat ik hem kreeg een nieuwe achterklep gekregen in verband met roest, en pas geleden ontdekte ik boven mijn voorruit een puntje, kan van steenslag komen, maar ik ga het toch maar in de gaten houden.
 
Bovenaan Onderaan