Octavia Combi RS iV 2021 - geen trekhaak mogelijk

Sonck

Lid
Had bij men vorige werkgever via leasing een RS 2.0TDI besteld met trekhaak ...
een maand later van werk veranderd en heb dan een nieuwe moeten bestellen maar deze keer daar de werkgever zelf aan te kopen ... Dus in België met de fiskale aftrekbaarheid dan geen diesel meer mogen kiezen en moest een PHEV zijn ...
Kwam dus bij hetzelfde probleem zoals velen hebben dat er op de RS PHEV geen trekhaak mogelijk is ...
Dus heb mij dan tevreden moeten stellen (nog altijd blij hoor) met een quasi full option met pack dynamic en DCC uitvoering ... hier heb je de zwarte omlijstingen en de DCC die standaard ook al wat lager afgeveerd is die je dan in sport kan zetten ... dat met de Quartz grey en de antraciet 19" velgen gaat dat wel wat in de stijl van een RS zijn ....
Maar enig nadeel van de pack dynamic is dat je enkel maar de stoffen sportzetels kan kiezen en geen lederen ... echt raar want in de RS heb je die wel beschikbaar ....
Maar al bij al heb ik nu wel de trekhaak tot 1500kg trekvermogen
Zal als hij geleverd is wel eens wat pic's posten ... misschien dat dat makkelijker is om een keuze te maken, komt wel pas in september misschien oktober aan ...
even geduld dan nog
 

Skodaforumlid

Nieuw lid
Ik ben op zoek naar een betaalbare IV met trekhaak en kwam hier terecht, want een RS lijkt me wel wat.

Mijn oog viel vandaag (26-08-2021) dan ook op de zwarte IV RS bij Huiskes Kokkeler Occasion Centrum (L-253-SN) met trekhaak. (Meer foto's op dasweltauto)
Kan het zijn dat andere landen wel een type goedkeuring hebben ? Want als ik bij RDW kijk is het trekgewicht geremd van deze auto 1600 kg.
En hoe zit het dan met de diffuser of sportonderstel ? Dat zou toch problemen geven ?

Edit:

Excuus,
Het staat verwarrend bij dasweltauto op de site, er staat namelijk bij motor: 1.4 L.
Dat blijkt dus niet juist.
Jammer ):

Dan misschien toch maar een ICE RS....





image36.jpg
 
Laatst bewerkt:

the godfather

Nieuw lid
Er is wel degelijk een trekhaak mogelijk onder een Skoda Octavia RS iv hybride. Deze is nl wel te configureren op SKoda .UK en Skoda. CZ. Maar Skoda is vergeten een vinkje te plaatsen op de typegoedkeuring voor de Hybride RS. Volgens PON moet dit najaar 2021 alsnog goed rechtgezet worden. Ook ander landen dan CZ en UK hebben dit probleempje. Consument maar wachten
:mad:
 

Rallye

Forumguru
Wel vreemd dat de (Europese???) typegoedkeuring in Tsjechië dan een andere is dan hier.....
 

the godfather

Nieuw lid
Wel vreemd dat de (Europese???) typegoedkeuring in Tsjechië dan een andere is dan hier.....

Idd krijg hier zelf een raar gevoel bij. Foutje kan maar om vele consumenten dan maar meerdere maanden te laten wachten is erg raar. Dus maar geduld uit oefenen.
 

rouwehand

Senior Member
Er is wel degelijk een trekhaak mogelijk onder een Skoda Octavia RS iv hybride. Deze is nl wel te configureren op SKoda .UK en Skoda. CZ. Maar Skoda is vergeten een vinkje te plaatsen op de typegoedkeuring voor de Hybride RS. Volgens PON moet dit najaar 2021 alsnog goed rechtgezet worden. Ook ander landen dan CZ en UK hebben dit probleempje. Consument maar wachten
:mad:

Geeft PON dat "zwart op wit". Want als ik een RSiV bestel wil ik wel 100% zekerheid hebben dat er een trekhaak op kan en 1500kg kan trekken!
Met de actuele levertijden (levering april 2022) is er genoeg tijd voor het monteren van een trekhaak.
 

EdK

Forumguru
vreemd dat de (Europese???) typegoedkeuring in Tsjechië dan een andere is dan hier....
Is maar één ding europees goed geregeld en dat is de CEE Form wandcontactdozen...
Daarna is het een zooitje geworden en is het daar nog steeds....
 

hemi24

Forumguru
Inderdaad, in de UK én CZ kun je gewoon een trekhaak selecteren op de iV RS (ook leuk kleurtjes trouwens):


upload_2021-9-6_21-22-38.png

upload_2021-9-6_21-29-44.png
 

the godfather

Nieuw lid
Nee Pon geeft dit niet zwart op wit maar zegt wel dat er bij de type goedkeuring iets mis is gegaan.
hierin het antwoord van Skoda ingekopieerd

Geachte heer ,


Helaas is dit typegoedkeuring/homologatie gedreven. Navraag bij de fabriek heeft opgeleverd dat dit ook bij SKODA Auto prioriteit heeft. Als er een verandering in het trekgewicht (dat nu 0 bedraagt) komt, wordt dit niet eerder dan het einde jaar verwacht.


Met vriendelijke groet,

Dylan van Vliet
SKODA Customer Care
 

rouwehand

Senior Member
@the godfather bedankt voor het delen.

Interessant is; wanneer je nu deze auto besteld en medio april 2022 wordt geleverd, je gebruik kan maken van de verandering in het trekgewicht?!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rallye

Forumguru
Als ik zo de tekst van Pon lees, blijft dat een gok: "Als er een verandering in het trekgewicht (dat nu 0 bedraagt) komt, wordt dit niet eerder dan het einde jaar verwacht." Het is dus nog de vraag of er een verandering in het trekgewicht komt. En als die komt is het niet eerder dan eind dit jaar, maar waarschijnlijk dus later dan eind dit jaar.
 

rouwehand

Senior Member
Zou dan in NL ook binnenkort mogelijk moeten zijn (hoop ik :dankje:)
Typegoedkeuring zal toch niet per land worden ingeregeld, maar meer voor Europese "regio's"?!
 

rouwehand

Senior Member
Screenshot_20210913-224836_Samsung Internet.jpg In de Duitse configurator is het ook verwerkt
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210913-224836_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20210913-224836_Samsung Internet.jpg
    596 KB · Weergaven: 16

rouwehand

Senior Member
Zou dit ook achteraf nog te rectificeren zijn?
Trekgewicht zit gekoppeld aan chassis nummer.
Reeds uitgeleverde auto's blijven staan op het trekgewicht wat op het kentekenbewijs staat.
Voor nog te produceren auto's weet ik het niet...
 
Bovenaan Onderaan