Octavia Combi RS 2.0 CR TDI DSG

fastgeert

Actief lid
De velgen zijn besteld, Vertini Concave Black magic vooraan 8.5x19 en achteraan 9.5x19 met vooraan 225/35 en achteraan 235/35 banden. Matt zwarte zijn niet verkrijgbaar in Europa, dus daarom zijn het de Black magics geworden.
Fotke van de velg
magicconcave.jpg

Jewepe

Forumguru
@fastgeert
Wat een "bak" wordt dat. Je maakt er echt een feest van :worshippy:! Plaats je weer een fotoke als ze er onder zitten?

fastgeert

Actief lid
Foto's zullen zeker volgen.
Wat me nu al opgevallen is de laatste dagen ook, het soundsysteem begint nu echt wel beter te klinken, je merkt zo dat de speakers ingespeeld zijn en al meer diepe klanken aankunnen en ze ook beter weergeven dus. ook de motor zelf, zit nu aan 2000km begint beetje bij beetje sneediger te worden.
Als ik dan toch eens een minpuntje moet zeggen, ik vind dat de DSG bij dooraccelereren wel wat lang wacht om op te schakelen, ook in D stand, ik tik nu meestal zelf eerder een versnelling hoger.

Jewepe

Forumguru
Mooi zo, ben benieuwd. Zal er echt "bruut" uitzien. Wat betreft het soundsystem denk ik dat het misschien ook zo is dat je begint te wennen aan het geluid. Normaal gesproken is "inspelen" meer aan de orde bij een (echt) high-end systeem. En dat is het Skoda-systeem nu niet direct (met alle respect). Met de DSG-bak heb ik hetzelfde als jij. Hij blijft wel erg lang in de versnelling hangen. Bij mij helpt het als ik het gaspedaal behoorlijk "doortrap" bij lage snelheid en dan langzaam het gaspedaal wat terug laat komen als de snelheid toeneemt. De bak schakelt dan vrij snel door naar de (in mijn geval) zesde versnelling.

PS. Jouw locatie spreekt me, als bierliefhebber, bijzonder aan :grin:

fastgeert

Actief lid
hehe, ja maar de naam komt specifiek van een bier hoor.
Dat van het beetje lossen van het gaspedaal heb ik ook al ondervonden, maar ik flipper sneller eentje omhoog, als je bv in 3de zit zou hij anders wel al es naar 5de durvan overgaan of zelfs 6de als je iets teveel lost.
Elke speaker, of het nu high-end of niet is dient ingespeeld te worden, je kan het soundsysteem van Skoda niet vergelijken met een B&O van Audi natuurlijk, maar het speelt aardig goed voor zen prijs, en men actieve subwoofer gaat veel goedmaken want dan kan ik de speakers wat ontlasten van het sub-klankgebied. Ik hoef geen "boemcar" niet meer, heb vroeger DB-Dragg gedaan gedurende enkele jaren, maar ik verkies nu eerder soundquality en heb geen zin meer om een ganse auto te gaan verbouwen om een echt sound quality systeem te gaan inbouwen. Als je gelijdelijk aan afbouwt van wagen op wagen went het wel hoor en ben je iets sneller tevreden terug, héhé, of is dat het ouder worden.

fastgeert

Actief lid
De Vertini's waren problemen tot en met. In Europa al niet in mat zwart te krijgen en niet in de juiste maten.

Jewepe

Forumguru
@fastgeert
Zoals ik al verwachtte: bruut!!! :worshippy: Vooral de details maken de auto "af": zwarte grill en spoilerlip, RS-logo's en wielen en onderstel. Wat mij betreft niets meer aan doen: rijden en genieten

fastgeert

Actief lid
Dank je Jewepe. Veel zal er zeker niet meer aan gebeuren want dan wordt het teveel en het mag zeker geen "tuningkar" of "foorketel" worden. Wat nog op de planning staat is de voorste ramen lichtjes tinten en de andere toch wat donkerder laten maken want ik vind ze nog wat te helder zijn.
Misschien nog een dakspooilerke als ik er eentje vind naar men zin, want tot nu toe nog niet veel soeps gevonden. Het moet in alle geval zen Racy look zoals nu blijven behouden.
Vind de wielen er echt bruut onder staan en de rode remklauwen staan er echt perfect achter zo.

Jewepe

Forumguru
Dat van die remklauwen was me nog niet zo opgevallen, maar het staat inderdaad erg mooi. Ook nog even off-topic. Ik heb in het verleden ruim twee en een half jaar met enige regelmaat in je prachtige land ("het Leuvense") doorgebracht voor m'n studie. En ik dacht dat ik redelijk "ingeburgerd" was, maar wat is in hemelsnaam een "foorketel"?

Glenn

Actief lid
ja dat was ik nog even men velg gaan halen , die van jouw ziet er echt wel goed uit

Bovenaan Onderaan