Octavia Combi 2019 Greentech Business

EdK

Forumguru
Weet ik niet want ik ga in algemeen naar de wasbox toe.
Als ik op straat ga hogedrukken aan de wagen dan heb ik een boete te pakken...
Mogen niet op openbare weg de auto wassen, en me buurman weet precies wat het kost !!
Alleen wil hij het bedrag nog steeds niet delen ......... en daar bedoel ik mee dat hij verteld wat hij heeft moeten dokken..
 

Herperduin

Forumguru
Kan hier niets vinden over al dan niet op straat wassen dus dat blijf ik maar gewoon doen. Denk dat 140 bar en 474 liter water per uur wel moet lukken. @EdK dank voor je ervaring met betrekking tot Nilfisk. Lees meerdere goede reviews. Was eerst van plan om voor de Lidl Parkside aanbieding te gaan maar die is voorbij dus wordt wss een Nilfisk.
 

EdK

Forumguru
Als goed is staat er ergens hier op forum ook veel ervaringen over hogedruk reinigers ...
Is paar jaar terug een hele discussie over geweest onder de leden
Misschien die even opzoeken om nog wat info te verscharen
 

Canon-Eye

Forumguru
@EdK even uit interesse: ik ben wel benieuwd waar in de APV van jouw gemeente de grens is gelegd. Je auto helemaal op straat wassen mag dus blijkbaar niet - maar wat ik vrij regelmatig doe is met emmer plus spons plus wissertje even alleen alle ramen en lampeglazen reinigen, als veiligheidsmaatregel. Of (zonder wisser) een vogelpoepje weghalen...
Mag dat wel, of kan dat ook al een boete veroorzaken?
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik wel ja, maar ik neem aan dat ook in jouw woonplaats er meer mensen zijn die hun auto niet op eigen terrein kunnen bewerken. Vandaar de vraag hoe dat in jouw gemeente is geregeld.
 

Herperduin

Forumguru
Misschien die even opzoeken om nog wat info te verscharen
Had ik al doorgenomen maar niet echt duidelijk hoeveel bar je nodig hebt. Wel duidelijk dat je met voldoende druk een volwassen vent van zijn brommer kan spuiten maar een etterbak niet ;)
 

EdK

Forumguru
Mooist is instelbaar
Voor je straatje is hoge druk mooi (tegels)
Maar als jij je wielen gaat doen en rond om de wiellagers wil jij niet met 140Bar gaan spuiten.
En ja je spuitlans altijd op afstand houden en in bv een motorcompartiment nooit de vuilfrees gaan gebruiken.
Dat is killing voor vele onderdelen

Dus ja spuiten met beleid zou ik zeggen
 
Bovenaan Onderaan