Octavia Combi 2019 Greentech Business

Herperduin

Forumguru
Geen idee of ik wel iets moet updaten. Ik heb nog geen problemen gemerkt maar wil wel laatste updates voor kaarten als mogelijk. Ik zag dat @Antera de nieuwste versie al had gepost hier op forum en las bij tweakers ook iets over 1720 in twee stappen maar is voor mij nu nog abracadabra… Poetsen is makkelijker :ROFLMAO:
 

EdK

Forumguru
Heb nog niet echt foto;s van binnenkant wagen gezien.
Maar hoe ziet je radio unit eruit ?
Heb je bv in handschoenkastje een SD slot 1 of 2 zitten ? Zo ja dan kun je je kaart materiaal zelf redelijk makkelijk updaten.
Doe je dan via de skoda website met je VIN nummer
En of je laatste firmware hebt voor je unit ?? wel aan hand van je laatste foto kan @Antera of @Rainesh dit wel bepalen
 

Herperduin

Forumguru
Hierbij de foto van de navigatie unit in dashboard. Twee SD sloten en geen cd/dvd unit.

Voor de mooi ook even foto van Virtual Cockit toegevoegd :love:

IMG_1490-compressed.jpeg
IMG_1491-compressed.jpeg IMG_1492-compressed.jpeg
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Even afhankelijk van hoe groot de SD kaart is 16 of 32Gb is die simpel up to daten
Ga naar deze site en voer je VIN nummer in.
Heb je een 16Gb SD kaart en je hebt een 32 nodig dan kun je drie dingen doen.
Of je koopt voor veel geld bij de dealer een 32Gb of je koopt er één op E-Bay of Amazon één die misschien niet geheel legaal is maar wel goedkoper off je laat @Rainesh of @Antera je unit aanpassen zodat je elke SD kaart kunt gebruiken....
 

Herperduin

Forumguru
Ondertussen het rammelende elektrische ramen schakelaarpaneel verwijderd en vilt tussen schakelaar en paneel gedaan. Volle bas en hoog volume maar geen rammeltje meer te horen.

Daarna nog even verder schoonmaken en de ruimte van het reservewiel ook nog even vrijgemaakt en….potjandorie staat beetje water in. Heb topic van @RodeKo alvast doorgenomen maar begrijp niet helemaal welk rubber achter welke bekleding niet goed zat. Het was niet veel water maar alsnog is het niet de bedoeling. Nieuwe klus dus!
 

Herperduin

Forumguru
Heb nu de 32 GB kaart eruit en in computer gedaan. Voor zekerheid even de huidige bestanden op pc zetten alvorens ik ga formatteren en nieuwe kaarten erop ga zetten.
@Rainesh Weet jij of de huidige software verder juiste versie heeft?
 

Herperduin

Forumguru
Navigatie update gelukt. Kaarten nu versie 2110 ipv 1720.

De in de auto aanwezige officiële Skoda SD 32GB kaart (snel)geformatteerd op FAT32
Daarna het nieuwste bestand hier gedownload. Met je VIN / Chassisnummer krijg je automatisch de juiste versie. Je kan dan kiezen voor welke kaarten je wil. Let op grootte van je SD kaart want niet alles past. 32 GB was bij mij genoeg voor heel Europa. Als je gedownload hebt dan het zip-bestand in Root van je SD kaart uitpakken. Daarna in je auto plaatsen en hij ziet meteen de nieuwe kaarten. Heb zelf niet specifiek op update moeten klikken.

Officiële Handleiding verder hier te lezen.
 

Rainesh

Forumguru
Bijna iedere Mib2 basis dat ik zie heeft een dvd drive, maar aan de andere kant als ik goed nadenk dan zit bij Skoda sommige units dwars met alleen zichtbare sd slot.

Heb er eigenlijk nooit opgelet dat ze geen dvd drive hadden.
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij geldt dat enkel voor de Columbus. De Amundsen heeft, volgens mij in ieder geval met ingang van MIB2, bij Skoda enkel twee SD-slots, waarvan bij de Fabia III één inderdaad niet zichtbaar is.
 
Laatst bewerkt:

Herperduin

Forumguru
Hopelijk hier de oorzaak van lekkage in achterbak gevonden. Rubber in doorvoer in achterbak links achter naar buiten was niet goed gemonteerd waardoor eigenlijk een open verbinding naar binnen bestond. Rubber nu goed gemonteerd en hopelijk daarmee lekkage en natte plek op bodem opgelost. Heb het idee dat er ooit best veel water in heeft gestaan en ook niet geheel onlogisch denk ik zo. Ik houd het in de gaten en hoop dat het droog blijft.
IMG_1516-compressed.jpeg
Dit is foto van hoe rubber nog verkeerd zat. Loop zo nog wel even naar buiten voor een foto hoe het wél moet :-)
 

Bijlagen

  • IMG_1520-compressed.jpeg
    IMG_1520-compressed.jpeg
    393,4 KB · Weergaven: 19

gjhu

Senior Member
@Herperduin mooie wagen! Volgens mij zag ik deze te koop staan bij 'mijn' garage in Ravenstein. Fijne garage en mocht je ooit je garantie nodig hebben doen ze nooit moeilijk. Zelf daar in 2021 een octavia uit 2016 met de 1.0 tsi motor gekocht. Super fijne wagen en ik vind de 1.0 echt een top motor!
 

Herperduin

Forumguru
@gjhu Klopt inderdaad. Had jou hier al een keer geciteerd. We waren al tijdje op zoek en omdat de Golf echt stil kwam te staan moesten we snel handelen. Had altijd al de voorkeur voor eigen garage maar moet dan wel iets naar tevredenheid staan. Wit had ik normaal niet gedaan maar nu was keuze snel gemaakt. Ondertussen zelfs “verliefd” op de witte :love: .
Kuipers in Ravenstein (eigenlijk Herpen) is gewoon heel fijne garage, altijd snel geholpen en ook no-nonsens en daar houd ik wel van. Weet zeker dat ik daar nooit problemen mee krijg. Erg blij dat ik uiteindelijk daar de auto heb gevonden!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: gjhu

Herperduin

Forumguru
Vandaag even onder de motorkap aan de gang gegaan. Had bij carclean tijdens koningsdag een collectie poetsmiddelen gekocht om ook de motorruimte eens onder handen te nemen.

Eerst ingespoten met een verdunde Bilt Hamber Surfex en daarna met een kwast al het vuil geprobeerd los te krijgen. Daarna afgespoeld met water en droog “geföhnd” met de Makita bladblazer en daarna een schone doek.

Ook nog even de wielen onder handen genomen. Moet nog een hoge druk reiniger gaan aanschaffen (tips?) en denk aan de Nilfisk Core 140. Daarna om de zoveel tijd maar eens foamen, wassen, waxen en bijhouden.

Before…
IMG_2150-compressed.jpeg

After…

IMG_2170-compressed.jpeg

IMG_2161-compressed.jpeg

IMG_2178.jpeg

Nog ruimte voor verbetering maar voorlopig al tevreden met resultaat.
 
Bovenaan Onderaan