Octavia Combi 2019 Greentech Business

EdK

Forumguru
:pieker: :pieker: Moet er nog even over denken hoor als al die snot uit me kop is......
Ben nu met keukenrol 4 bezig vanaf gistermiddag 3 uur......
 

Herperduin

Forumguru
Dagje poetsen en in de was zetten. Ben absoluut geen detailer en alsnog blij met resultaat. Geeft meteen mooi beeld van beschadigingen etc. Was vooral om alles beetje goed te conserveren. Bijhouden heeft bij golf in ieder geval geholpen om lang te behouden!
 

Bijlagen

  • IMG_1394-compressed.jpeg
    IMG_1394-compressed.jpeg
    224,1 KB · Weergaven: 65
  • IMG_1390-compressed.jpeg
    IMG_1390-compressed.jpeg
    170,8 KB · Weergaven: 61
  • IMG_1385-compressed.jpeg
    IMG_1385-compressed.jpeg
    265,8 KB · Weergaven: 58
  • IMG_1393-compressed.jpeg
    IMG_1393-compressed.jpeg
    199,9 KB · Weergaven: 58
  • IMG_1389-compressed.jpeg
    IMG_1389-compressed.jpeg
    297,7 KB · Weergaven: 59
  • IMG_1395-compressed.jpeg
    IMG_1395-compressed.jpeg
    843,8 KB · Weergaven: 62

Herperduin

Forumguru
Nog altijd geen detailer en gewoon met Turtle wax (overdreven in mijn opinie) en Action Shampoo (prima spul). Heel fijne grote en dikke microvezel doeken van Action gekocht om te drogen en de was mee uit te wrijven. Wil ook nog een keer onder de motorkap alles goed aanpakken. Nu wel alle randen en stalen stukken al gehad maar iets meer aandacht is nog wel nodig. Daar was in ieder geval nog niets aan gedaan.

Eerlijk gezegd ook beetje geïnspireerd door @JeSko . Nooit gedacht ooit een witte te kopen maar na de liefde die hij voor zijn auto’s toont kon ik het niet laten om onze witte ook maar eens goed te poetsen. Kreeg hem redelijk mooi maar nu echt stukken schoner. Andere inspiratie kwam van @JPs_OC2 die ook echt zijn auto schitterend had bijgehouden. Zullen wel veel meer mensen hier doen dus wil niemand passeren. Ben blij met de goede voorbeelden en de informatie hier
 

JeSko

Forumguru
Is leuk e zo die extra liefde in je wagen stoppen, het kost ook allemaal genoeg dus ik vind dat de extra aandacht en liefde zeker waard. En de voldoening is telkens enorm.
 

1983jeroen

Forumguru
Ziet er goed uit!

Ik heb vandaag ook maar eens even snel gepoetst.
Een lichte kleur is toch wel fijner als je je, zoals ik, snel stoort aan krasjes en steenslag putjes e.d.
Op mijn blauwe zie je dat iets te goed. Met een lakstift wat bijwerken valt ook niet mee om echt netjes te doen.
Ga jij nog dingen bijwerken?
 

Herperduin

Forumguru
@1983jeroen ik ga voorlopig niets doen want ook geen storende dingen gezien. Wel wat steenslag maar weinig echt krassen behalve achter op bumper. Had gehoopt dat ik de krassen boven op de bumper (waarschijnlijk door kratjes etc bij inladen eerst lekker op bumper te laten rusten en te schuiven:mad:) kon wegpoetsen maar lukt niet. Nu vuil uit de krassen is zie je ze wel veel minder. Dit is meteen het fijne van de kleur wit. Je ziet vuil wel al snel maar krassen eigenlijk niet. Denk wel dat het belangrijk is om de lak goed te onderhouden en dus vaker in de was te zetten ter bescherming. Denk dat deze lak niet zo sterk is als die van mijn (ex)golf (snik). Die was na 24 jaar nog altijd hoog glimmend te krijgen. Bumper ga ik wel beschermen met zo’n beschermer van kopacek. Ik denk de dorpels ook meteen maar wel exemplaren die zo lang mogelijk zijn. De meeste die ik zie zijn voor achterdorpels wel heel kort en dat vind ik weer niet zo handig in de bescherming.
Ik ga me ook maar eens verder verdiepen in detailing maar dan vooral voor behoud en niet zozeer uiterlijk. Heeft ook weinig zin als auto heel erg mooi is want dan stapt er een lelijke kerel uit (lees: ik dus) en dan is contrast weer zo groot :geek:
 

1983jeroen

Forumguru
Zo'n bescherming voor de bumper zat ik ook aan te denken. Zeker omdat de bumper net nieuw is.
Maar vind een zwarte niet mooi, en alu kleur eigenlijk ook niet. Dan blijft volgens mij alleen een transparante folie over of weet jij nog andere opties?
 

EdK

Forumguru
Zelf vanaf koop de doorzichtige folie genomen en die bevalt mij prima !
Ervoor 2 skoda's gehad met die zwarte beschermers, maar omdat die hoger (dikker ) zijn en niet volledig met wagen sluiten gaat zich daar vuil ophopen.
Dus bij de Fab3 met de folie begonnen en beviel me prima, houd krassen tegen in je lak en mooie is dat je blijft gewoon je kleur van de wagen erdoorheen zien.
Verkleuren door UV licht is mij na 4 jaar gebruik op de Fab 3 nooit opgevallen...
Kunt het bij dealer verkrijgen, en voor sommige modellen heeft kopachek ze ook maar er is ook nog een derde optie https://climair.nl/product_info.php?products_id=4200505018030001 ook net zo dun als de doorzichtige film.
 

Herperduin

Forumguru
@EdK en @1983jeroen ik denk dat een doorzichtige stevige folie normaal gesproken de mooiste optie is als je bumper nog nieuw / zonder krassen is. Bij mij zitten al krassen en die blijf je zien bij een doorzichtig exemplaar. Ik ga een zoeken voor een witte folie of anders een zwarte maar dan liefst egaal en met reliëf dingen zoals deze.
 

EdK

Forumguru
En dat is wat ik dus vertelde, je gaat vuil ophoping krijgen onder de klep , dus op de bumper achterzijde van de bescherming.
Weet niet hoe diep de krassen zijn, maar met polijsten en in wax zetten en dus in de kras wax hebben zal je met die folie die krassen niet of nauwelijks zien hoor....
 

Arjan1985

Senior Member
Ik vind zo’n witte kleur heel erg gaaf! Zou mijn voorkeur ook hebben gehad. Op het werk zeggen ze altijd echter gekscherend, “met een witte blijf je zitte”.

Zo’n (transparante) folie is wel geniaal. Ik kan alleen uit ervaring van de boten wereld spreken. Grote voordeel daar is dat het UV werend/ beschermend is en je niet meer hoeft te waxen (mag bij die boten althans niet omdat de wrap dan beschadigd). En als je na 5 jaar die wrap eraf zou halen je nog steeds een nieuwe boot hebt.
Ooit hebben ze een Aston Martin DB9 ingeruild op een boot. Die auto had ook een wrap (een witte wrap weliswaar;) geen transparant). De auto kwam er als nieuw onder vandaan.
 

Herperduin

Forumguru
Ik ga hier een informatie opvragen. Transparant steenslag of kijken of ze zelfs dikke witte folie hebben. Misschien ook mooi als dorpelbescherming. Onzichtbaar maar wel beschermd. Die dorpelbeschermers van kopacek lijken vaak kort en gaan waarschijnlijk ook vuilophoping krijgen zoals @EdK aangaf bij bumperbeschermer
 

Tees

Donateur
Ik zou niet voor wit gaan, wit op wit is nooit dezelfde kleur en dan gaat t naar mijn mening vloeken. Beter dan een transparant folie.
 

EdK

Forumguru
Zou persoonlijk ook voor de transparante gaan !
En als je van te voren de krassen goed reinigt en het dus schone krassen zijn waarover je de transparante folie plakt dan zullen die krassen niet echt opvallen.
Ja jij zal het altijd blijven zien omdat je het weet, maar iemand die het niet weet die ziet het in algemeen niet.
En ik weet niet hoe diep die krassen zijn die er nu inzitten ?? Foto maken met stuk schilderstape ernaast om beste indruk te krijgen.
Maar met een poetsmachine en de juiste polijstmiddelen kun je heel wat krassen laten verdwijnen hoor.
Zelf met de Yeti gehad, in mijn straat was iemand langs geweest die dacht picasso te zijn en had met scherp voorwerp over 5 wagens een kras getrokken.
Maw mijn bestuurderszijde had een kras van voor tot achterspatbord !
Na op een detailmeeting geweest e zijn en daar @Cordoba gesproken te hebben en hem naar me kras laten kijken , kwam hij met wat tips.
En van de gehele kras heb ik een stukje van 4 cm niet echt weg kunnen poetsen/polijsten.
Maar met een glace (?) wel kunnen maskeren.
Toen ik hierna de wagen ging inruilen en de dealer vroeg hoe het kwam dat na 7 jaar hij zo glom en krasloos was , ben ik zo eerlijk geweest hem dat krasje van 4 cm te laten zien bij een bepaalde lichtinval.
Wel dat vond hij niet noemenswaardig voor een wagen van 7 jaar.
Maw @Herperduin als je wil en de tijd er even voor neemt dan met de juiste spullen vermoed ik dat je die krassen nagenoeg kunt laten verdwijnen.
Kijk eens in je omgeving of er een poetsbedrijf (ZZPér) is die dit soort werk doet en overleg eens met ze wat mogelijkheid is en wat de kosten zijn..... En of je het zelf mag doen bij hem in garage met zijn spullen ? ( nee heb je en ja kun je krijgen )
 

Herperduin

Forumguru
@EdK Goede tip. Ga er nog eens goed voor zitten en kijken hoever ik kom en eerst eens verder inlezen en langs een poetsbedrijf. Hier in dorp zit een schadehersteller die mij vast wel wil helpen met info. Keep you all posted!

Volgende fase is motor ruimte:

Vooral de aanslag op die (wat is het voor materiaal?) steunen etc. vind ik storend. Ben nog voorzichtig voor wat betreft vocht in motorruimte…


IMG_1379-compressed.jpeg
 
Bovenaan Onderaan