Octavia Combi 1.0 TSI (2018): 95 of 98 tanken?

s-line

Forumguru
Ik tank ook al jaren uitimate en ook voornamelijk om de in wendige vervuiling een beetje voor te blijven. En toe nu toe is dat mij nog aardig gelukt nog steeds geen last van rare onregelmatigheden ondervonden ook niet bij mij laatste 2 nieuwe Peugeots die zijn naar zeggen ook gevoelig voor in wendige vervuiling. En vind zelf ook de auto ‘s “rustiger” lopen op ultimate. Dus vind ik het voor mij,dat geld wat het meer kost wel waard.
 

prosier

Forumguru
Ik tank ook al jaren uitimate en ook voornamelijk om de in wendige vervuiling een beetje voor te blijven. En toe nu toe is dat mij nog aardig gelukt nog steeds geen last van rare onregelmatigheden ondervonden ook niet bij mij laatste 2 nieuwe Peugeots die zijn naar zeggen ook gevoelig voor in wendige vervuiling. En vind zelf ook de auto ‘s “rustiger” lopen op ultimate. Dus vind ik het voor mij,dat geld wat het meer kost wel waard.

Ik ga volgende week voor een walnut clean. Niet dat de benzine hier erg veel aan kan doen, tsi is direct ingespoten natuurlijk, maar toch. Ik heb misfires, meest bij koude motor, onder de 2000rpm. Heb een log topic open in vagcom forum hier. Nog geen oplossing.

De BP 98 kan het hopelijk wat voorkomen in de toekomst.
 

s-line

Forumguru
98 heeft een beter verbrandings punt dus blijft mijn inziens de motor toch wat schoner. En regelmatig olie verversen natuurlijk
 

robzie

Senior Member
Afgelopen week mijn 1.2 TSi laten chippen, een van de opmerkingen die VAGTechniek plaatste was: Tank 98, altijd beter dan 95!!
 

dj.verhulst

Forumguru
het zou ook bijzonder jammer zijn , als je chip tuning doet en vervolgens de allerslechtste bocht erin gooit die je kan krijgen ( E10 )
 

HarrieSkoda

Forumguru
Vanaf dat ik de O3 heb, tank ik BP Ultimate 98. Auto blijft er lekker door lopen.

Pasgeleden uitstapje in Duitsland gehad, waar ik bij de Shell de Racing100 maar eens geprobeerd heb.

Voor die € 4,- max. per tankvulling blijf ik gewoon de 98 van BP nemen.
 

prosier

Forumguru
Hier ligt dat anders. BP 98 kost 1.67.
5min rijden naar Visé kost Total 98 1.44.
De 95 kost daar 1.34.

Verschil BP of 95 voor mij op 50 liter:
83.50 tov 67 euro.

Dat is 16,50 verschil!
Gezien ik wel 98 wil, en dan goedkoper, pak ik de Total98 in belgie denk ik. Ik heb toch misfires, met alle 3 de benzines!
 

turboturbo

Forumguru
Zou er eigenlijk verschil zijn tussen de Ron 98 van Total, Shell en BP? Zoals op gebied van percentage ethanol aanvulling?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Hier ligt dat anders. BP 98 kost 1.67.
5min rijden naar Visé kost Total 98 1.44.
De 95 kost daar 1.34.

Verschil BP of 95 voor mij op 50 liter:
83.50 tov 67 euro.

Dat is 16,50 verschil!
Gezien ik wel 98 wil, en dan goedkoper, pak ik de Total98 in belgie denk ik. Ik heb toch misfires, met alle 3 de benzines!

Da's wel behoorlijk te noemen dan ja. Heeft Visé geen 'premium' brandstof?

Dan zou er toch wat anders moeten zijn als enkelt de benzine. Wellicht is een inlaatreiniging geen overbodige luxe.

Post #715, #718 en #719 :D.

https://www.skodaforum.nl/forum/i/inwendig-reinigen-kop-tsi-motor.23349/page-36#post-810831

Zou er eigenlijk verschil zijn tussen de Ron 98 van Total, Shell en BP? Zoals op gebied van percentage ethanol aanvulling?

Ja, volgens mij zijn hier al verschillende tests van gedaan.
Staat me een beeld bij van een aantal potjes met verschillende brandstoffen.
 

prosier

Forumguru
En dan nog steeds misfires?:nailbiting: misschien toch maar shell tanken dan.....

Shell? Nee sorry, ik doe niet aan geldverspilling.
Alleen al premium roepen terwijl het stiekem 97 is. Komt er bij mij mij niet in.

Ik rij m nog liever droog en dat ik de anwb moet bellen dan dat ik bij Shell moet tanken, helaas.

En of er verschil is tussen BP en Total als je naar 98 kijkt, geen id. E5 staat overal op, al roept BP meen ik dat de 98 nog geen ethanol erin heeft. Ik denk dat het allemaal weinig uitmaakt.
 

0ri0n88

Forumguru
V power is al een behoorlijke poos gewoon 98. Ieder zijn voorkeur uiteraard, maar nog steeds misfires krijgen duid toch op dat er iets niet goed zit. Bij mij is de shell beduidend goedkoper dan de texaco, bp en esso overigens. Alleen de haan en tango zijn goedkoper,maar dat komt er bij mij niet in.
 

prosier

Forumguru
Volgens mij niet. Q8, Esso, Total, vallen bij mij onder hetzelfde.
BP dan wellicht iets beter vanwege het reinigende effect en dat ze volhouden geen ethanol toe te voegen. Alhoewel de verschillen volgens mij nooit zijn aangetoond.
Minder vind ik dan de Tango en OK stations bv. Die doen wat minder toevoegingen denk ik dan.

Wat je ook tankt, ik denk dat een TSI elke 5 jaar bij de walnut clean staat. Of je er nu Tango95 of ARAL110 ingooit...
 

hemi24

Forumguru
Hahaha, misschien toch maar even opzoeken welke maatschappij achter Tango of OK schuilgaat..?!?

:maakmegek::lezen:
 

prosier

Forumguru
Alles komt in rotterdam binnen ja. Maar het gaat om de toevoegingen...

Er is maar 1 benzine maatschappij.
 

jp_f1

Senior Member
Hahaha, misschien toch maar even opzoeken welke maatschappij achter Tango of OK schuilgaat..?!?

:maakmegek::lezen:
Tango -> Q8.
OK kan ik niet zo snel iets vinden, behalve dat het van oorsprong zweeds is en tegenwoordig ook iets samen met Q8 doet (OKQ8)
 
Bovenaan Onderaan