Octavia 2005, 2006 of 2007

Canon-Eye

Forumguru
Maar de 13>7-verloop zit met z'n bajonet/schroefachtige bevestiging m.i. een stuk steviger in het stopcontact dan dat de 7>13 oogt.
Die zekerheid is mij ook wel wat waard. Plus het feit dat ik m'n Fabia toch een flink aantal jaren wil blijven rijden: ook een reden om te kiezen voor de nieuwste standaard. Komt neer op een verschil van een paar euro per jaar, dus gaat m.i. nergens over.
 

Havana

Forumguru
Tjsa zo kun je iedere uitgave wel wegrationaliseren. Want uitgesmeerd over 10 jaar is zelfs 1000 euro niet veel. Nee, ik houd 't lekker op 7-polig. Mijn Spinder is 7-polig en de Shell hier in de buurt waar ik altijd mijn aanhanger huur heeft ook 7-polige wagens. Mochten die overstappen op 13-polig dan leveren ze er vast een adapter bij. Bovendien: 13-polig is voor caravanbezitters en als ik ergens NIET mee geassocieerd wil worden...

Afijn, de hulpveren van hulpverenshop.nl zijn binnen. Zien er aardig uit. Maandag de auto brengen voor de trekhaak. Nieuwe antenne kan ik ook ophalen bij de dealer.

Verder had ik vandaag de zomerbanden er weer onder willen zetten maar zondag wordt er weer sneeuw voorspeld :(
 

Canon-Eye

Forumguru
Tjsa zo kun je iedere uitgave wel wegrationaliseren. Want uitgesmeerd over 10 jaar is zelfs 1000 euro niet veel.
Tsja - elke redenering die je te ver doortrekt, gaat mank.

Dan zouden we ook de schuld van alle verkeersongevallen die ooit gebeurd zijn of nog zullen gebeuren, wel kunnen leggen bij degene die het wiel heeft uitgevonden... :winkie:
 

Havana

Forumguru
Voor mij is het de trekhaak die de associatie oproept met caravanbezitters, niet de zeven- of dertienpolige stekker......
Kan het niet onderbouwen met cijfers, maar vermoed dat trekhaken meer gebruikt worden voor fietsendragers en aanhangers dan voor caravans. Maar ik kan het mis hebben.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb sinds 1970 altijd onder elke auto een trekhaak gehad, en nog nooit een caravan bezeten (alleen in 1984 voor 3 weken eentje gehuurd). Wel gebruikt voor fietsdragers, bagagekarretjes en grotere bakkies alsmede incidenteel een paardentrailer.
 
E

Ex-lid 2926

By the way; wat is er mis met een caravan? Na al die onderscheidingen voor Skoda bij de trekauto van het jaar verkiezingen is het merk Skoda onlosmakelijk verbonden met ....de caravan. En daar word ik dus blij van als enthousiast caravangebruiker. Mijn O2 TDI met hulpveren is een uitstekende trekauto. Ten behoeve van de caravan heb ik een 13 polige aansluiting met een 7 polige adapter als ik een gewone aanhangwagen trek of de fietsdrager gebruik. En tsja, een fietsdrager roept bij sommigen ook beelden op van voortsukkelende senioren die bij voorkeur het verkeer op zondag ophouden.
 

EdK

Forumguru
En tsja, een fietsdrager roept bij sommigen ook beelden op van voortsukkelende senioren die bij voorkeur het verkeer op zondag ophouden.

Tsja hetzelfde gevoel dus als met die sleurhut trekkers......................
 

Havana

Forumguru
Van caravans snap ik helemaal niks. Die dingen hebben werkelijk alleen maar nadelen in mijn ogen. Maar goed, ik ben dan ook een De Waard bezitter ;)

Aan e-bikes heb ik zo mogelijk nog een grotere hekel, of beter gezegd aan het weggedrag van de gemiddelde berijder. Fietspadterroristen. Als je doof en blind bent moet je niet meer willen fietsen. Nu begrijp ik dat niet iedere e-bike berijder een dove/blinde bejaarde is maar veel zal het niet schelen.
 
E

Ex-lid 2926

Qua leeftijd behoor ik inmiddels tot de senioren in onze samenleving (een Golf plus begin ik ook steeds mooier te vinden:D . Ik ben nog niet toe aan de E bike, maar besteed heel wat uurtjes op de racefiets en mountainbike. En heb inmiddels ontdekt dat bij flinke tegenwind een "jonge" e-bike rijder een aardige concurrent is geworden.
Maar zonder dollen. Die E bike is natuurlijk een geweldige uitvinding. Hierdoor zijn nog heel veel mensen mobiel, terwijl ze anders al in huis moesten blijven of veroordeeld waren tot een klein ommetje al dan met rollator of stok. Ze gaan alleen vaak te snel met de E bike. Ze missen dan de controle en dit kan zorgen voor gevaarlijke situaties.
En eh @Havanna, veel collega racefietsers zorgen ook niet echt voor een positief imago met hun weggedrag en interpretatie van gedragsregels. Ik heb me tijdens een toertocht ook wel eens hoofdschuddend terug laten zakken uit een snelle groep.
 

Havana

Forumguru
Met dat laatste ben ik het helemaal eens. Veel racefietsers gedragen zich alsof ze Eddy Merckx zijn. Belachelijk. Dit is één van de redenen dat ik geen georganiseerde toertochten meer rijd. Met m'n Garmin kan ik prima over dezelfde parcoursen rijden, maar dan op een rustige dag met mooi weer.
 

MarcoO2

Forumguru
Heerlijk, al die zijweggetjes! Hier op het forum om langs te dwalen en in het bos om op te mountainbiken! :D
 

Havana

Forumguru
Wel fijn dat je een beetje off-topic mag gaan inderdaad ;) Bij bijvoorbeeld Tweakers word je dan meteen onthoofd.

On-topic: vanmorgen de Octavia gebracht voor de trekhaak. Straks ophalen.
 

Havana

Forumguru
Hij zit eronder. Een "prachtige" Thule-haak. Ook is de antenne vervangen en zijn er hulpveren geplaatst. De radio-ontvangst lijkt inderdaad beter maar ik juich nog niet te vroeg.

EDAA1D32-D221-47E5-B280-FA4913436821-2545-0000042CD738D557.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
Wel fijn dat je een beetje off-topic mag gaan inderdaad ;) Bij bijvoorbeeld Tweakers word je dan meteen onthoofd.
Niet té vroeg juichen, hoor.
Van de echte moderatoren heb je niet zo snel last - maar d'r zitten ook een paar wannabe's tussen de gewone forummers met misschien wel maagproblemen of zo, want dié reageren soms vrij snel vrij zuur...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Chrisiewizzie

Forumguru
@Havanna: interessant topic! Grappig om jou buiten het fietsforum te treffen.

Ik ga dinsdag waarschijnlijk een Octavia Combi uit 2007 of 2006 kopen omdat dit bijna de enige auto is die je als fietser kunt kopen ;) Mijn keuze wordt echter wel benzine, de 2.0 FSI. Twee bezoekjes dinsdag en dan hopelijk snel weer op weg. Onze auto is net overleden tijdens de vakantie. Lekker avontuurlijk!
 
Bovenaan Onderaan