Octavia 2005, 2006 of 2007

Canon-Eye

Forumguru
Daar lijkt 't het meeste op - maar het lijkt ook niet helemaal goed in positie te zitten, want hoort normaal vlak tegen de bumper te liggen; kun je ook zien aan de aftekening op de bumper. Er zal wel iets mee gebeurd zijn: ergens tegenaan gestoten bij het uitschuiven, of iemand heeft er aangezeten...
 

floyd2

Forumguru
Koplampsproeier die bevroren is.
Heb ik ook al eens gehad en toen het weer boven nul werd was het over.
 

dhe019

Actief lid
Btw, voor de historie of iemand die ook een OCII wil kopen... De 1.9 TDI uit 2005, die ik heb, heeft geen roetfilter (af fabriek). Dat kan je véél geld gaan kosten als ze de kilometerheffing alsnog gaan invoeren (2.5 ct/km). Ik weet dat ik hiermee mijn eigen ruiten ingooi maar toch.
 

dhe019

Actief lid
Dat is waar. In het artikel dat je linkt zie ik echter alleen tijdelijke redenen (slechte economie) genoemd om het nu niet te hoeven doen. Misschien volgt het alsnog, dat is een risico (wat ik wilde benoemen).
 

Rooney

Nieuw lid
Verdorie, weer niet gelukt met mijn ipad. Yep, deze bedoel ik. Dank voor de hulp.
wat vinden jullie ervan?
 

VEEJAY

Forumguru
Die van Bakkertje idd, net even wat meer 'comfort' en wellicht makkelijker weer van de hand te krijgen. Suc6 met je speurtocht :)
 

Rooney

Nieuw lid
Ben ik weer! Zouden jullie een 1.9 tdi met 190.000 km op de tellen kopen? Ik schat in dat ze bij goed onderhoud rond de 4 ton kunnen halen. Maar hoe zou de rest van de auto zich houden met deze km?
en trouwens , hebben jullie een idee hoeveel km de 1.2 tsi zouden kunnen halen?
gr
 

Cyrus

Actief lid
Ben ik weer! Zouden jullie een 1.9 tdi met 190.000 km op de tellen kopen?

Als de auto geen gebreken heeft, een sluitende onderhoudshistorie heeft en verder optisch en technisch goed is: ja, waarom niet?

Ik schat in dat ze bij goed onderhoud rond de 4 ton kunnen halen. Maar hoe zou de rest van de auto zich houden met deze km?

De auto kan dat makkelijk aan, mits hij "netjes" gebruikt wordt, goed verzorgd wordt en qua onderhoud niet wordt bespaard (in de zin dat de auto op tijd z'n beurten krijgt en alles dat vervangen moet worden, op tijd wordt vervangen).


en trouwens , hebben jullie een idee hoeveel km de 1.2 tsi zouden kunnen halen?

Geen idee. Maar pakweg 200.000km zou voor een moderne benzinemotor geen probleem moeten zijn.
 

Havana

Forumguru
Weer even een update over mijn Skoda. Zoals in een ander topic vermeld is in Oostenrijk het wiellager RV vervangen à raison de 282 euro.

Komende maandag wordt er een trekhaak geplaatst. Het is een vaste haak geworden, gekozen voor een 7-polige aansluiting. Via trekhaakcentrum.nl kreeg ik uiteindelijk de beste prijs (€ 459), gewoon bij een bedrijf hier in de buurt. In Heerhugowaard zat nog een bedrijf waar het 9 euro goedkoper was, maar de reistijd- en kosten wegen uiteraard niet op wegen die 9 euro.

Ik laat direct hulpveren plaatsen die ik heb aangeschaft bij hulpverenshop.nl. Ook heb ik bij de dealer inmiddels een nieuwe antenne besteld (compleet, voet+spriet, onderdeelnr 1U0035505G). Ik denk namelijk dat dit de oorzaak is van de belabberde radio-ontvangst.

Als dit het probleem met de ontvangst oplost dan laat ik de Stream voorlopig zitten. Een Zenec staat op de wensenlijst maar het wordt me toch iets te duur allemaal. Zenec zelf moet 900 kosten, dan nog een navilock erbij (150e) en bovendien moet de PDC omgebouwd naar OPS wat me ook zeker nog 150 euro gaat kosten. Beetje te gek op een auto die totaal nog geen 7k heeft gekost.

De auto staat nu trouwens op 229.000 km. Dat betekent dat de eerste 5k erop staan. Bij 234 moet de auto voor een VOI-service. Ik probeer het zo uit te kienen dat dit precies gelijk valt met de APK in mei.
 

Canon-Eye

Forumguru
gekozen voor een 7-polige aansluiting.
Dáár zou ik nog even over nadenken - 13-polig wordt hoe dan ook steeds gangbaarder.

Ik heb bewust een 13-polige aansluiting gekozen met een losse adapter van 13 naar 7. Zodoende hoef ik niet te gaan sleutelen aan m'n fietsenrek en bagagekarretje (beide nog 7-polig) en kan ik probleemloos elke andere (huur)aanhanger aankoppelen, die steeds vaker 13-polig zijn.
 
Bovenaan Onderaan