Octavia 2005, 2006 of 2007

Havana

Forumguru
Aux is wel gewoon selecteerbaar, en bovendien zijn alle zenders nog present. Dus ik denk niet dat dit het is, maar ik ga t wel even checken. Dank voor de tip. Anders rijd ik denk ik even langs, ik neem aan dat ik er wel op kan wachten. Heb nu even geen tijd en zin om zelf weer te gaan sleutelen.
 

Rooney

Nieuw lid
Heel leuk om dit topic te lezen. Ik ben met hetzelfde bezig. Alhoewel ik graag de km stand wat lager wil hebben, maar hier betaal ik dan natuurlijk wel weer voor. Havana heeft een mooie deal gemaakt lijkt me. Ik zoek ook een handgeschakelde bak zonder dsg. Ik zal ook proberen mijn bevindingen hier te gaan posten. Keuzes voor mij: ik zoek een octavia combi, 1.9 diesel, handgeschakeld. Km stand tot 150.000. Jaar 2007 of hoger. Liefst trekhaak, alhoewel de verklaring in dit topic ook logisch was dat je met trekhaak risico loopt dat er zware ladingen zijn vervoerd. Vraagje, tot welke km stand zouden jullie mij adviseren om een 1.9 te kopen? Ik wil er zeker 5 jaar mee rijden. Alvast bedankt voor het lezen en voor de vele tips in dit topic.
 

Cyrus

Actief lid
Gelet op de KM-stand van 105.000, mits die correct is, lijkt mij dat een zeer mooe prijs voor een OII uit 2007. Maar dan dient hij uiteraard optisch en technisch ook op orde te zijn.
 

Rooney

Nieuw lid
Hij moet zeker goed in orde zijn. Het is echter geen elegance uitvoering. Denk je dat ik opties ga missen indien ik geen elegance uitvoering neem?
 

Havana

Forumguru
Dat lijkt mij een goede deal, is zo ongeveer de goedkoopste die te koop staat als je kijkt naar het totaal.

De dealer vertelde me trouwens dat de diesel Octavia's niet aan te slepen zijn. Hij had een stuk of 10 tweedehandse Octavia's staan, vrijwel allemaal benzine.

Qua opties moet je gewoon een lijst maken van 'need to haves' en 'nice to haves'. Voor mij zijn de need to haves elektrische ramen, cruise control, centrale deurvergrendeling en ECC en de rest boeit me niet zo. Trekhaak is achteraf te regelen, kost je wel 460 euro.

Ik ben overigens weer naar de dealer geweest voor de AUX-aansluiting. Men heeft de boel gemaakt maar helaas werkt alleen de rechter kant * zucht *. Hele dashboard open gemaakt, wat helemaal niet nodig was.... Waste of time. Ik denk dat ik zelf maar aan de slag ga.

Overigens heeft de Stream echt een belachelijk slechte radio-ontvangst, is daar nog wat aan te doen?
 

Cyrus

Actief lid
Niet heel handig van de dealer....

Overigens heeft de Stream echt een belachelijk slechte radio-ontvangst, is daar nog wat aan te doen?

Dit was voor mij destijds één van de redenen om de Stream te vervangen door een Pioneer 2-DIN systeem. Zowel een flink beter geluid als betere FM-ontvangst, met de standaard speakers.

De Pioneer heeft overigens vrij snel plaats gemaakt voor een Kenwood 2-DIN systeem: de navi van Pioneer is bedroevend, qua werking, snelheid en ondersteuning. Kenwood gebruikt een veel prettiger werkende en ged ondersteunde Garmin navi. Wat geluid en FM-ontvangst betreft zit je bij beide merken goed, wel zo eerlijk om dat er bij te vermelden.
 

Rooney

Nieuw lid
Haha, das niet zo erg. Ik wil hem toch afrijden. En ik vind wit nu wel een mooie kleur. Het gaat mij ook meer om een goede prijs/ kwaliteit verhouding. als ik dadelijk een betere tegenkom die grijs of zwart is, dan is dat ook prima.
maar nog bedankt voor de tip!
 

Rooney

Nieuw lid
Super, dank je voor de link. En wat zouden jullie doen? De skoda uit 2007 met minder km of de skoda uit 2009 met meer km?
Ik ben benieuwd naar jullie mening. Gr rick
 

Rallye

Forumguru
Tja. Dat hangt er vanaf hoeveel je rijdt. Rij je veel, dan zou ik voor een zo laag mogelijk kilometerstand gaan. Rij je niet zoveel dan zou ik zo nieuw mogelijk kiezen. De nieuwe heeft als voordeel dat je de faceliftversie hebt. Ziet er weer iets moderner uit. De nieuwere heeft PDC achter, is wel handig. Die oudere heeft echter weer een standkachel, een handige maar dure accessoire (weet ik uit ervaring, ik heb er in oktober één in mijn RS laten zetten).
 

Cyrus

Actief lid
een (bijna) 6 jaar oude diesel met 105.000km heeft óf lang stil gestaan, of veel korte ritten gemaakt. Komt op gemiddeld nog geen 20.000km per jaar uit, tenzij hij al bijvoorbeeld een jaar te koop staat (wat mij niet waarschijnlijk lijkt). De witte OII 2009 met 170.000 km op de teller heeft zo'n 50.000km per jaar gereden, dat is dus veel snelweg, lange ritten. En van snelwegkilometers slijt je auto het minst...

Maar.... een witte is vaak wel een "echte" bedrijfsauto geweest, monteursauto o.i.d. (Cofely, Nashuatec etc). Vraag is dus of hij niet erg afgebeuld is.
 

Jewepe

Forumguru
Ik ga een heel eind mee met de redenering van Cyrus. Hiernaast: de auto bij Vaartland is ook een witte en komt ook uit de lease (zie www.zomoto.nl). Zou dus best wel eens een ex-huurauto kunnen zijn, gegeven de vrij lage kilometerstand (wie huurt er nu een Skoda? ;)). Je kunt je dus afvragen waar je het beste mee af bent. Ik zou nog even verder zoeken.
 

Rallye

Forumguru
Een huurauto met een standkachel? Dat lijkt me overdreven. Minder dan 20.000 kilometer per jaar hoeft ook geen echt korte ritten te beduiden. Evt. extra slijtage kan bovendien enigszins opgevangen zijn door de standkachel te gebruiken.
 

Havana

Forumguru
Ik kaap dit topic weer even :D

Ik twijfel of de accu nog goed is. Ik heb een wintercheck laten uitvoeren, dus je zou zeggen dat de accu is doorgemeten. Maar ik vind het startgeluid nogal "lui" klinken. Ik heb net (bij -3,5 graden) even een opname gemaakt, is dit een normaal geluid of niet? Het is mijn eerste diesel dus wellicht is het onzin. Maar aangezien ik volgende maand ga skiën...

link
 

Cyrus

Actief lid
Mijn bolide komt met dit weer ook uiterst humeurig tot leven. Lijkt of hij erg langzaam rond gaat. Maar hij slaat wel vlot aan en draait daarna ook wel mooi rond, zij het wat luidruchtiger dan bij +20.

Vorige winter de accu laten doormeten, was prima. Tijdens de VOI-service en wintercheck afgelopen december ook OK.

Je kunt voor de zekerheid je accu laten doormeten. Bedenk wel dat je de accu niet "zomaar" kunt vervangen, daar is een protocol voor, ivm de boordcomputer die anders de weg kwijt kan raken. Lees de verhalen op o.a. dit forum maar - genoeg mensen die de raarste storingen hebben na vervangen van de accu, zelf of bij een bandenboer, waarbij die storingen als sneeuw voor de zon verdwijnen na een reset door de dealer.

Als je zelf beschikt over een VCDS-kabel en weet wat je in dit kader moet doen, dan gaat de vorige alinea niet helemaal op, natuurlijk.
 

Havana

Forumguru
Dit zag ik vanochtend ineens. Lijkt me niet zo horen? Iemand enig idee waar dit onderdeel voor dient? Plaatje onder de koplamp dus.

1DF050E5-911A-46EE-88D4-EE9832EFC405-2112-000001E5EBE18944.jpg
 
Bovenaan Onderaan