O3 2017 Facelift

Rallye

Forumguru
Het "aanfloepen" van de PDC in de file is waarschijnlijk storing van andere auto's, meestal (in mijn ervaring) Renaults.
 

Fizeye

Nieuw lid
Vandaag de mijne in ontvangst mogen nemen en de eerste 100k afgelegd.
Ik ben heel gelukkig met mijn keuze voor race blue. Dsg bak is goed, maar schakels bijna onmiddellijk na vertrek al naar 2e. Is er een manier om de dsg bak te leren langer in 1e tr blijven ?
Canon valt ook tegen. Mijne vorige O2 klonk veel beter. En motorgeluid bij 130 is ook veel luider dan bij mijn O2.
Maar verder prima wagen en ben er zeer zeer blij mee

Ik vond het Canton systeem bij mijn eerste instap ook niet best klinken. Maar nadat ik alle functies/afregelingen gevonden had en daar wat tijd aan besteed heb, ben ik nu zeker tevreden. je moet het menu even goed door om alles te vinden en helaas is de vertaalslag naar Nederlands niet overal even goed gegaan waardoor je sommige afregeling gewoon even moet proberen.
 
Na ruim 1000 kilometer in de week dat ik m nu heb, een aantal puntjes

- nog even op zoek naar waar een soort 'klotsend' geluid bij achteruit rijden vandaan komt

- parkeersensoren voor in de file / stoplicht floepen nog wel eens aan
Soms met geluid uit/lager, soms zonder geluid - alleen op het scherm

- 'Mijn Skoda' app heeft 1x gewerkt (de dag na ophalen ingesteld, en toen werkte deze 'even')
Welgeteld heeft ie 18km van de km stand geteld vanaf moment van instellen (na de eerstevolgende rit, van 80km)
Dat was al wat bijzonder
Brandstof tank metertje bleef leeg, geen indicatie van deur vergrendeling status
Was op 76 na beste rijder (kan ik me niet voorstellen)

Daarna niks meer voor een week

Routes werden wel netjes bijgehouden, en tevens de parkeerlocatie van de auto

Daarop auto ontkoppeld in de app, en sindsdien niet meer te koppelen:
Qr code ongeldig of km stand onjuist


Heb zo'n idee dat er wellicht iets met registratie door de dealer bij skoda misgegaan is...

Klotsend geluid komt mij bekend voor. Meestal wanneer je net getankt hebt, wat bij mijn vorige OIII ook al het geval.

Dat de parkeersensoren aan gaan heb ik ook. Ik meen alleen gezien te hebben in de OIII FL dat je dit kan uitzetten "automatisch inschakelen van parkeersensoren".

Ik heb ook hetzelfde probleem met Mijn Skoda app. Exact hetzelfde, de eerste 39 km gewerkt en nu niet meer, wel ritten. Opnieuw registreren lukt niet, tenzij je de km stand invult die in de app stond voordat je ontkoppelt hebt. Dus probeer een 18km. Heb Skoda klantenservice gebeld (nummer staat in de app). Ze zouden het verder uitzoeken, maar bijna een week later nog niets gehoord.
 
Ik heb nu een O3 FL met ACC. Op het stuur zit aan de rechterkant een knop met het icoontje van de ACC (hulpsystemen). Wanneer ik op deze knop klik, kom ik in de MaxiDot in het hulpsystemen menu en kan ik alleen Front Assist aan/uitschakelen. Hier heb ik niets aan. Ik zou het eigenlijk veel logischer vinden wanneer deze knop je direct in het ACC menu brengt (plaatje van de auto met afstand), precies het menu met hetzelfde icoontje in de MaxiDot.

Het lijkt wel alsof de knop naar het verkeerde menu springt. Werkt dit bij anderen ook zo en/of ligt het aan mij dat dit onlogisch werkt in de praktijk?
 
Paar vragen voor andere FL rijders met Columbus.
  • SOS knop wordt vermeld in alle communicatie maar zit er bij mij niet op. Bij jullie?
  • Google Streetview werd vroeger ook vermeld, de knop zie je nog staan maar altijd grijs bij mij.
  • Iemand succes met het koppelen van een app met de auto zodat je parkeerplaats, tankinhoud etc. kan raadplegen alsook auto op slot doen en zo? Zo ja, welke app precies? Heb een iPhone.
  • Iemand succes met het koppelen van een Smartgate app, bv. G-Meter of MFA Pro 3 (beide Skoda apps hoor)
Ter info: ik heb een Skoda Connect abo aangemaakt en succesvol geactiveerd maar ik heb de indruk dat enkel Infotainment Online werkt en Care Connect ontbreekt.

Klopt, heb ik ook. Beetje onduidelijk wat je nou aan het Skoda Connect abonnement hebt.
Vooralsnog krijg ik wel Google Earth (dus geen Streetview) werkend als ik de Columbus gekoppeld heb via de hotspot van mijn telefoon. Ook krijg je dan volgens mij verkeersinfo binnen (er staat dan een wereldbol bij verkeer, en als bron Skoda Connect).

Met de Mijn Skoda app kun je wel meer auto informatie gebruiken, maar dat werkt dan weer niet via Skoda Connect maar is volgens mij apart. Alhoewel bij mij de gegevens na 1 dag niet meer worden bijgewerkt. Het is allemaal nog wat nieuw geloof ik...
 

vinom

Actief lid
Vandaag de mijne in ontvangst mogen nemen en de eerste 100k afgelegd.
Ik ben heel gelukkig met mijn keuze voor race blue. Dsg bak is goed, maar schakels bijna onmiddellijk na vertrek al naar 2e. Is er een manier om de dsg bak te leren langer in 1e tr blijven ?
Canon valt ook tegen. Mijne vorige O2 klonk veel beter. En motorgeluid bij 130 is ook veel luider dan bij mijn O2.
Maar verder prima wagen en ben er zeer zeer blij mee
Wat voor motor heb je erin zitten? En ondanks dat ie in zijn twee weggaat, heb je er last van? Gaat het schokkend?
 

sg1987

Lid
Wat voor motor heb je erin zitten? En ondanks dat ie in zijn twee weggaat, heb je er last van? Gaat het schokkend?

1.6 tdi. Nee niet schokkend maar wel lastig als ik echt snel weg wil zijn.. ik denk dat enkel als ik onmiddellijk gas volledig intrap hij in 1e versnelling in toeren gaat. Zal wel eens testen.
 
Het 'klotsende' geluid is je brandstoftank. Vooral als je net getankt hebt is er veel brandstof dat klotst ;)
De pdc die ineens aangaat is een instelling. Dit kun je uitzetten in het menu.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb nu een O3 FL met ACC. Op het stuur zit aan de rechterkant een knop met het icoontje van de ACC (hulpsystemen). Wanneer ik op deze knop klik, kom ik in de MaxiDot in het hulpsystemen menu en kan ik alleen Front Assist aan/uitschakelen. Hier heb ik niets aan. Ik zou het eigenlijk veel logischer vinden wanneer deze knop je direct in het ACC menu brengt (plaatje van de auto met afstand), precies het menu met hetzelfde icoontje in de MaxiDot.

Het lijkt wel alsof de knop naar het verkeerde menu springt. Werkt dit bij anderen ook zo en/of ligt het aan mij dat dit onlogisch werkt in de praktijk?

Knop op het stuur gaat inderdaad naar menu waar lane assist en front assist aan en uit kunnen worden gezet. Bediening van de acc moet met het handeltje aan de stuurkolom linksonder. De maxidot op de auto met de strepen zetten kan met de draaiknop rechts in het stuur en de drukknop rechts van deze draaiknop. Wanneer je daarmee het menu van de hulpsystemen kiest krijg je wel het beeld met de afstandstrepen.
 

fagend

Lid
Klopt, heb ik ook. Beetje onduidelijk wat je nou aan het Skoda Connect abonnement hebt.
Vooralsnog krijg ik wel Google Earth (dus geen Streetview) werkend als ik de Columbus gekoppeld heb via de hotspot van mijn telefoon. Ook krijg je dan volgens mij verkeersinfo binnen (er staat dan een wereldbol bij verkeer, en als bron Skoda Connect).

Met de Mijn Skoda app kun je wel meer auto informatie gebruiken, maar dat werkt dan weer niet via Skoda Connect maar is volgens mij apart. Alhoewel bij mij de gegevens na 1 dag niet meer worden bijgewerkt. Het is allemaal nog wat nieuw geloof ik...

Geverifieerd bij de dealer (België): die was er ook van overtuigd dat elke auto SOS knop en Skoda Connect had. Of toch zeker die van mij. Niet dus. Enkel Infotainment Online (Google Earth en verkeersinfo etc).

Van Skoda BE antwoord gehad: ook hier bevestiging dat het er bij mij niet op zit en achteraf niet gemonteerd kan worden. Vreemd, want in NL kunnen ze dat wel. Zie ongeveer in het midden op http://www.skoda.nl/mijn-skoda-app

De Belgische MySkoda app van importeur D'Ieteren heeft een 'mijn parkeerplaats' functie maar je moet dan wel zelf op de kaart aanduiden waar hij staat... duh!

Met de Skoda Connect app kan ik enkel reisdoelen doorsturen naar de auto. Via de webapp kan je ook routes met verschillende reisdoelen na mekaar aanmaken en doorsturen naar de auto.

Volgens mij is er qua planning/productie/communicatie iets misgelopen waardoor het er wel had moeten inzitten maar om een of ander reden niet gelukt.

Om het nog wat complexer te maken: er is ook een nieuwe OneApp om tijdens het rijden extra info op je smartphone te tonen. Dat gaat over USB.
 

fagend

Lid
Vwb. Google Streetview: Hiervoor moet Infotainment Online geactiveerd zijn in je auto, en je moet moet een actieve internetverbinding in de auto hebben (carstick, sim-kaartje, hotspot via telefoon), dan zou Streetview ook moeten werken.

Google Earth werkt maar Streetview niet.
 

Rallye

Forumguru
De MijnSkoda-app is specifiek voor Nederland (importeur Pon) en afhankelijk van een (door de dealer) in te bouwen stuk hardware. In België dus niet verkrijgbaar. Skoda Connect is een OEM-applicatie.

Ik zal die OneApp ook eens proberen, al wordt op mijn auto (MJ 2016) geen volledige functionaliteit beloofd:"OneApp and the SmartLink interface are fully compatible in ŠKODAs made after calendar week 22/2016. They are compatible, with certain exceptions, in ŠKODAs made from calendar weeks 22/2015 to 21/2016. "
 
Laatst bewerkt:

dirkie996

Forumguru
Geverifieerd bij de dealer (België): die was er ook van overtuigd dat elke auto SOS knop en Skoda Connect had. Of toch zeker die van mij. Niet dus. Enkel Infotainment Online (Google Earth en verkeersinfo etc).

Van Skoda BE antwoord gehad: ook hier bevestiging dat het er bij mij niet op zit en achteraf niet gemonteerd kan worden. Vreemd, want in NL kunnen ze dat wel. Zie ongeveer in het midden op http://www.skoda.nl/mijn-skoda-app

De Belgische MySkoda app van importeur D'Ieteren heeft een 'mijn parkeerplaats' functie maar je moet dan wel zelf op de kaart aanduiden waar hij staat... duh!

Met de Skoda Connect app kan ik enkel reisdoelen doorsturen naar de auto. Via de webapp kan je ook routes met verschillende reisdoelen na mekaar aanmaken en doorsturen naar de auto.

Volgens mij is er qua planning/productie/communicatie iets misgelopen waardoor het er wel had moeten inzitten maar om een of ander reden niet gelukt.

Om het nog wat complexer te maken: er is ook een nieuwe OneApp om tijdens het rijden extra info op je smartphone te tonen. Dat gaat over USB.
Hier hetzelfde. Een hele uitleg over sos knop en indien panne, dat Skoda( Bosch) via link uw foutcodes uitleest, en instructies geeft om dit op te lossen.
Maar in m'n RS niks van knoppen te vinden en de myskoda app in België is 'n lachertje. Wil ik via smartlink m'n wagen registreren, dan meld deze doodleuk: vinnummer is al gebruikt. Het een loopt blijkbaar door het ander. Ik zal daar zeker na één jaar geen 75€ voor betalen. Een lege doos voor de Octavia blijkbaar.
Ik zal er met de dealer nog eens over hebben en desnoods de importeur over mailen.
 
Bovenaan Onderaan