O3 2017 Facelift

Rallye

Forumguru
@Blauwe Octa : wat je zegt klopt natuurlijk. Maar een auto met Skoda Connect heeft zelf een internetverbinding. Als je dus een telefoon door middel van de USB-kabel aansluit op de radio zou je kunnen verwachten dat de gegevens via die verbinding binnenkomen.
 

Brains75

Actief lid
Bij mijn skoda dealer kun je nu voor tijdelijke actieprijs van €100 een kastje laten inbouwen waarmee de "myskoda-app" werkt. Ik ga as. maandag meteen afspraak maken.
 
@Blauwe Octa : wat je zegt klopt natuurlijk. Maar een auto met Skoda Connect heeft zelf een internetverbinding. Als je dus een telefoon door middel van de USB-kabel aansluit op de radio zou je kunnen verwachten dat de gegevens via die verbinding binnenkomen.

Dan moet je natuurlijk wel een SIM kaart in de auto plaatsen met een data abonnement en bijbehorende kosten. Je gelooft toch niet in sprookjes?
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij begrijpen jullie niet helemaal waarom je de databundel moet aanspreken voor het gebruik van dit soort apps. De auto maakt gewoon via jou telefoon, met jou simkaart verbinding met internet. Het zou toch raar zijn als de auto zomaar gratis internet uit de lucht zou kunnen plukken!? De auto gebruikt via de USB kabel, of Wifi jou telefoon als acces point.

Met andere woorden: Gebruik van draadloos internet zonder databundelverbruik bestaat niet.

Dan moet je natuurlijk wel een SIM kaart in de auto plaatsen met een data abonnement en bijbehorende kosten. Je gelooft toch niet in sprookjes?

@Blauwe Octa : je reacties komen op mij wat agressief over, misschien onbedoeld. Ik had niet gedacht dat de Oneapp zonder datagebruik (in jouw woorden: "internet uit de lucht (...) plukken") werkte, en ik geloof niet in sprookjes. Bij mij had ik sowieso datagebruik op mijn telefoon verwacht, want de enige dataverbinding in mijn auto ís mijn telefoon. Maar als je al een Skoda met dataverbinding hebt, zoals sommigen met een navi met Skoda Connect, en je sluit de telefoon bedraad (USB) aan op die navi met internetverbinding, dan kan ik mij voorstellen dat je verwacht dat de voor de Oneapp benodigde data via de (verbinding van) navi loopt, en mogelijk niet via je telefoon.

Bij mijn skoda dealer kun je nu voor tijdelijke actieprijs van €100 een kastje laten inbouwen waarmee de "myskoda-app" werkt. Ik ga as. maandag meteen afspraak maken.

Nee, niet de "Myskoda-app", maar de "Mijnskoda-app". De eerste is OEM, de tweede van Pon. Verwarrend, maar waar.

http://www.skoda.nl/mijn-skoda-app

vs

http://www.skoda-auto.com/en/experience/mobile-apps/myskoda-app
 

dirkie996

Forumguru
De enige dataverbinding die m'n O3 fl heeft is die van m'n gsm. De Skoda Connect werkt zonder m'n gsm niet. De reden hiervoor is dat met de nieuwe infotainment " Amundsen er geen andere mogelijkheid is om internetverbinding te hebben. Tenzij je 'n carstick met simkaart gebruikt. Bij de Columbus kan je wel 'n simkaart in de module in het handschoenkoffertje steken.
Dat is nu de grap van het hele verhaal. Er wordt volop reclame gemaakt met sos-knop e.d., maar tot op heden nog geen enkele Octi gezien met die knoppen aan de dakhemel. Als ik geen carstick koop, hoe kan ik dan vanop afstand m'n wagen raadplegen, als m'n gsm bij mij op zak zit? Zonder die gsm of carstick, is het Amundsensysteem zo dood als 'n pier. Maar dit weten blijkbaar de verkopers niet.:nono:
 

leon-cupra

Forumguru
Vraag mij af wat eigenlijk de toegevoegde waarde is van skoda connect en dergelijke? Dat je je rijgegevens op je gsm kan bekijken? Toegevoegde waarde?? Dat je je vrouw in het oog kan houden dat ze te snel rijdt wanneer jij in je zetel thuis zit?? Toegevoegde waarde?? Dat je alarm van je wagen af gaat en je hier een melding krijgt op je smartphone??
 

vinom

Actief lid
Ik zit de handleiding eens door te lezen van de Octavia en ik zie dat de Columbus ook beschikt over gesture control. Iemand het al eens uitgetest of het een beetje werkt?
 

Joh@n

Forumguru
Ik zit de handleiding eens door te lezen van de Octavia en ik zie dat de Columbus ook beschikt over gesture control. Iemand het al eens uitgetest of het een beetje werkt?
Ik ga het straks eens proberen, tot nu toe heb ik de optie niet gevonden/geprobeerd.

Switching the function on / off

The gesture control function is switched on at the factory. To switch the function on/off, tap the sensor field and then the function surface → Screen → Hand gesture
 
Hij stond standaard uit. Heb het aangezet. Het enige dat ik zie is het verdwijnen van knoppen op het scherm als er geen hand in de buurt is (dus meer scherm voor kaart en andere inhoud). Als je hand dichtbij de Columbus komt verschijnen de knoppen weer.
 

redfoxert

Senior Member
Toen ik mijn auto met Columbus geleverd kreeg heb ik de dealer er ook naar gevraagd. Die was helaas negatief en het zit er dus inderdaad niet in. Ik heb het verder ook nergens kunnen vinden of werkend gehad.
 
Bovenaan Onderaan