O2 Combi 2.0 TDI platin grey

Noord26

Forumguru
Yep, en dat blijf je nog heel lang houden. Ik kijk ook altijd op datzelfde kruispunt langer in de achteruitkijkspiegel; zoiets vergeet je nooit meer.
 

Blackokkie2

Forumguru
Hou vooral je nek in de gaten, pijn naar de zijkant toe(richting schouders) duidt meestal op spierpijn, pijn in het midden en doorlopen naar rug en hoofd kan(hoeft niet persé) op whiplash duiden.
 

TL@

Forumguru
Kinderen zijn heel flexibel en vergeten gelukkig snel. Ze zullen er sneller over zijn dan dat jij dat gaat zijn.

Auto is inderdaad heel snel total-loss. Mijn vorige was 2.5jaar oud (100.000km op de teller) en was total-loss na een kleine aanraking met de vangrail, de airbags hadden zelfs niet gewerkt, ik heb zelf de tik nauwelijks gevoeld. Hij had nog gemaakt kunnen worden (was 500€ goedkoper voor de verzekering) maar de verzekering wilde het risico niet nemen.

Veel succes met het uitzoeken van een nieuwe Octavia.
 

turboturbo

Forumguru
Tjonge verbaasd mij wel. Een buurman was een jaartje terug met zijn Fabia II Combi over de kop gegaan op de A1, schade langszij en het dak natuurlijk. Nog geen 2 maanden later stond de Faab weer gerepareerd voor de deur! :shocked:
 

RefleCs

Forumguru
Jemig ik lees het nu pas.... dat is een beste klap geweest zeg.... let heel goed op je lichaam! Mijn vrouw heeft ong. 1,5 maand geleden een soortgelijke klapper gemaakt met onze, toen 2,8 jaar oude Faab. Enige reden waarom dat die niet total loss was was het feit dat de airbags niet uit waren gegaan en dat was een ruime 5k schade.

Door de klap heeft mijn vrouw er wel een lichte hersenschudding aan overgehouden waar ze nu nog steeds lichte hinder van ondervindt. Zo nu en dan nog hoofdpijn en met name de mate van concentratie is nog niet weer terug op het oude peil. Luister dus goed naar je lichaam.
 

Mettes

Forumguru
@turboturbo :In Belgie is een kreuk in een dakstijl onherroepelijk een totall-loss (dragende constructie)
Op eigen initiatief mag deze wagen wel weer gemaakt worden.
@RefleCs :Airbags geactiveerd is meestal total-loss (in Belgie althans)
 

Sparkie

Forumguru
Ik ben de afgelopen 2 dagen bij aan het komen van een griepaanval en lees het hele gebeuren nu pas.

Sterkte met het herstel en pas goed op jezelf. Luister naar je lichaam en dan komt alles wel weer goed.
 

SuperBartje

Forumguru
Amai Joske !
Ik lees het nu pas. Ik kan alle voorgaande goede wensen alleen maar herhalen.
Hoop dat alles gauw weer tiptop gaat, met mensen en vervoermiddel.
 

MaRco2

Forumguru
Jemig... ik lees het nu pas. Joske veel sterkte met het herstel en de afwikkeling.

In België krijg je al snel een WOK (Wachten Op Keuring) status, daar zijn de Nederlandse opkopers 'heel blij mee', als de RDW het over neemt.

Blijft na de afwikkeling de Octavia in eigendom van de verzekering? Ik gok voor 99% dat hij in Nederland weer op zal duiken. Met zo'n vrij lichte schade (jawel) is hij in Nederland zeer voordelig in te voeren met een BPM tegenbewijs taxatie (o.a. mijn dagelijkse werk).
Een nadeel is wel dat het een diesel is, die wil men hier niet zo graag.
 

Joske

Forumguru
@MaRco2

Indien O2 total loss verklaard wordt, komt er een opkoper en de hoogste bieder mag hem meepakken. (ja, wordt eigendom van verzekering, moet ik een afstandsverklaring voor tekenen)
 
Van mij ook veel beterschap gewenst!
Ziet er een flinke klap uit, hier in België gebeurd?
Geen last van een whiplash? Ik had een tijd geleden ook een ongeluk en dit voelde ik pas een paar dagen later opkomen.
 

Joske

Forumguru
Whiplash.. denk het niet, althans voorlopig toch niet :)

meer kans bij een kopstaartbotsing denk ik dan bij een frontale aanrijding. Maar de kans blijft idd aanwezig.
 

Vanenkelen

Forumguru
Zo hier spuit elf..... :koffie:

Jemig Joske, wat een verhaal.... dat hoop je toch nooit mee te maken. Ik hoop voor je dat jullie het snel achter je kunnen laten, zowel emotioneel als fysiek!!!!

En wat zonde van een auto die een jaar oud is... Je was er zo fier op. En natuurlijk van die veren rondom die er nog geen dag op zaten (en natuurlijk ook die twee veertjes op je achterklep;)).

Wel bizar...Ik heb vanmorgen nog een behoorlijk angstig momentje meegemaakt. Ik zat als vierde auto in een kettingbotsing van 6 auto's. Wonder boven wonder ben ik er schadevrij uitgekomen. Stond net op tijd stil om niet op mijn voorganger te klappen (1 meter) maar werd vervolgens door mijn achterligger zachtjes aangetikt nadat hij wel van achteren werd aangereden. Vijf auto's met (behoorlijke) schade en 1-tje schadevrij...:dankje:.
Het zit in zo'n verdomd klein hoekje... en je doet er helemaal niets meer aan als het eenmaal mis gaat...

Maar goed, jij hebt minder mazzel gehad, hoop dat je snel opknapt en je in goede gezondheid te zien in Nuenen...
 

Cordoba

Forumguru
Pff, Joske beterschap gewenst. Let wel op want ook over een aantal weken/maanden kunnen er nog gevolgen naar voren komen, dat is niet alleen bij kop-staart botsingen, soms zelfs juist niet. Mijn broer heeft het lang geleden ook meegemaakt, dat er een tegemoetkomende auto ineens vlak voor 'm overstak. Doordat ie probeerde te onwijken, ging zijn auto draaien bij de klap, en heeft zijn nek een enorme oplazer gehad. De eerste dagen vooral spierpijn, maar in de loop van de tijd eigenlijk steeds meer whiplash klachten, en er is wel veel hersteld, maar het is nog steeds geen 100% en blijft een zwak punt (ook een andere aanrijding een half jaar later waarbij er een vrouw zijn kofferbak binnenreed, heeft de schade enorm verergerd).

Ik was een aantal dagen weg voor hobby/korte vakantie dus heb het forum nauwelijks gevolgd.
 

LT83

Forumguru
Hey Joske,

Lees het vervelende "avontuur" nu pas. Dat is goed balen zeg, in ieder geval beterschap en sterkte met de afhandeling!
 
Bovenaan Onderaan