Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

kwillems

Donateur
Er lukt me iets niet.
Ik wil Coming Home/Leaving Home via de mistlampen laten werken om zo de Xenon-lampen sparen.
Het lukt me wel om de mistlampen bij het verlaten van de auto te laten branden, maar de Xenon-verlichting staat dan echter ook aan.
Kortom: nu heb ik dubbelop.

Wat zie ik over het hoofd?
Het voelt een beetje dom, want ik meen hierover eerder al iets gelezen te hebben. Kan het niet vinden echter.

Dit is wat ik doe trouwens:

1 - Module 09 - Electronic. Code (31347)
2 - Adaptation
3 - Select - Lighting comfort
4 - Sub - Coming home leuchten
5 - Change value to Fog light
 
Laatst bewerkt:

prosier

Forumguru
Er lukt me iets niet.
Ik wil Coming Home/Leaving Home via de mistlampen laten werken om zo de Xenon-lampen sparen.
Het lukt me wel om de mistlampen bij het verlaten van de auto te laten branden, maar de Xenon-verlichting staat dan echter ook aan.
Kortom: nu heb ik dubbelop.

Wat zie ik over het hoofd?
Het voelt een beetje dom, want ik meen hierover eerder al iets gelezen te hebben. Kan het niet vinden echter.

Dit is wat ik doe trouwens:

1 - Module 09 - Electronic. Code (31347)
2 - Adaptation
3 - Select - Lighting comfort
4 - Sub - Coming home leuchten
5 - Change value to Fog light

CH/LH über Nebler:

1. STG 09 Zentralelektrik
2. Funktion 16 Zugriffsberechtigung
3. Code 31347 eingeben
4. Funktion 10 Anpassung
5. (4) Komfortbeleuchtung Coming Home leuchten
6. Neuer Wert Nebellicht eingeben
7. speichern

Wenn die Xenon Scheinwerfer weiterhin mitleuchten:

1. STG 09 Zentralelektrik
2. Funktion 16 Zugriffsberechtigung
3. Code 31347 eingeben
4. Funktion 10 Anpassung
5. (8) Leuchte6ABL LC5-Lichtfunktion C6 auswählen
Wert auf nicht aktiv anpassen
6. (8) Leuchte7ABL RB1-Lichtfunktion C7 auswählen
Wert auf nicht aktiv anpassen
 

aiva tco adoks

Forumguru
Experts, nu ben ik bezig mij te verdiepen in vcds 18.2
(origineel hex+can)

Nu krijg ik onderstaande melding bij een aanpassing.
Wie kan mij verder helpen
Bedankt

7A7C8F02-D2F5-4313-A7AE-3D0A164AC74B.png
 

Arjan6891

Nieuw lid
Ik heb de bochtverlichting vervangen voor LED lampjes. Natuurlijk krijg ik hiervan nu een foutmelding in het MFD. De lampen werken prima.

Weet iemand de coding om deze melding compleet uit te schakelen of op LED waarde te krijgen? Ik hoef geen melding ook als de lamp kapot is niet.

Ik heb geprobeerd de coding van een Golf 7:
Lamp: Leuchte12NL LB45,
Lasttyp van 10 (algemein) naar 6 (LED lichtmodul)
Dimmwert AB12 van 100 naar 127 (maximaal)

Niet het gewenste resultaat. Ik twijfel of ik in de goede lamp zit en er is ook nog een optie Lampendefektbitposition.

Kan iemand mij helpen?
 

Antera

Donateur
Je zal even moeten gaan spelen met de Algemeen LED versies die in de auto zitten om dit op te lossen. Dit verschilt wel eens en is zo niet te vertellen.
 

prosier

Forumguru
Ik heb de bochtverlichting vervangen voor LED lampjes. Natuurlijk krijg ik hiervan nu een foutmelding in het MFD. De lampen werken prima.

Weet iemand de coding om deze melding compleet uit te schakelen of op LED waarde te krijgen? Ik hoef geen melding ook als de lamp kapot is niet.

Kan iemand mij helpen?

Heb je bij Lasttyp, algemein LED gepakt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Smeeuwis

Donateur
Ja als je ook acc hebt kan ik het doen voor je.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Hallo Rainesh,

Ik heb recent een aantal aanpassingen via VCDS laten doen, maar één ding is daarbij niet gelukt en dat is het activeren van TJA op mijn O3 FL bj 2019. Is het mogelijk dat jij dit voor mij doet? Betreft een 1.0 TSI met DSG, ACC en Lane Assist / Travel Assist, ik lees in diverse posts op het forum dat dit de benodigde hardware is en dat het zou moeten kunnen. Mogelijk heb ik nog een of twee aanpassingen te doen. Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn.
 

Smeeuwis

Donateur
Een andere vraag dan TJA. Ik heb begrepen dat er onderzocht werd / wordt door de VCDS goeroe's op dit forum of het mogelijk is om Kessy zodanig in te stellen dat de auto afsluit als je wegloopt, zodat je dus niet je hand nog voor de sensor hoeft te houden. Weet iemand of dit kan? Ik vind dit persoonlijk de enige echte tekortkoming aan dit systeem, Renault heeft dat beter voor elkaar...
 

Rainesh

Forumguru
Hallo Rainesh,

Ik heb recent een aantal aanpassingen via VCDS laten doen, maar één ding is daarbij niet gelukt en dat is het activeren van TJA op mijn O3 FL bj 2019. Is het mogelijk dat jij dit voor mij doet? Betreft een 1.0 TSI met DSG, ACC en Lane Assist / Travel Assist, ik lees in diverse posts op het forum dat dit de benodigde hardware is en dat het zou moeten kunnen. Mogelijk heb ik nog een of twee aanpassingen te doen. Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn.

Ja hoor geen probleem. Stuur me een mail op rainesh@hotmail.com. Gaan we in orde maken voor je :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan