Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Antera

Donateur
Deze code werkt niet op alles Octavia's helaas. Andere manier van coderen word lastig of je moet ze altijd aan willen hebben en met de knop DRL uit. Maar of dit wenselijk is?
 

Mdv53

Lid
Deze code werkt niet op alles Octavia's helaas. Andere manier van coderen word lastig of je moet ze altijd aan willen hebben en met de knop DRL uit. Maar of dit wenselijk is?

Waarom gaat dit niet werken dan op alle octavia's? Met led lampen kan ik me voorstellen. Nog andere restricties?
 

Antera

Donateur
Waarom gaat dit niet werken dan op alle octavia's? Met led lampen kan ik me voorstellen. Nog andere restricties?

Software beperkingen enz van de systemen. De software in de systemen veranderen nu eenmaal en niet altijd te voordelen voor ons codeerders :-)
 

Mdv53

Lid
Ga nog even verder kijken. Heb gisteren niet ambientenlichte 3 geprobeert. Dit ga ik nog proberen of het dan wel werkt. Word vervolgd
 

Mdv53

Lid
In de auto zit een mib1 columbus radio.

Dit zijn de codes.

Ambiente_Applikationsleiste_in_Instrumententafel auf "verbaut" setzen

Leuchte 0 BLK VL B36 (Blinker links)
Lichtfunktion A 0 Auf "Ambientelicht 1" setzen
Dimmwert AB 0 Auf gewünschten Dimmwert setzen
Lichtfunktion C 0 Auf "Handbremse ist angezogen" setzen
Lichtfunktion D 0 Auf "Innenlicht" setzen
Dimmwert CD 0 Auf "0" setzen
Dimming Direction CD 0 Auf "minimize" setzen
Lichtfunktion E 0 Auf "Blinken Links HELLPHASE" setzen
Dimmwert EF 0 Auf "100" setzen
Dimming Direction EF 0 Auf "maximize" setzen
Lichtfunktion G 0 Auf "Blinken Links DUNKELPHASE" setzen
Dimmwert GH 0 Auf "0" setzen
Dimming Direction GH 0 Auf "minimize" setzen

Leuchte1BLK VRB20
Lichtfunktion A 1 Auf "Ambientelicht 1" setzen
Dimmwert AB 1 Auf den selben Wert wie in Leuchte 0
Lichtfunktion C 1 Auf "Handbremse ist angezogen" setzen
Lichtfunktion D 1 Auf "Innenlicht" setzen
Dimmwert CD 1 Auf "0" setzen
Dimming Direction CD 1 Auf "minimize" setzen
Lichtfunktion E 1 Auf "Blinken Rechts HELLPHASE" setzen
Dimmwert EF 1 Auf "100" setzen
Dimming Direction EF 1 Auf "maximize" setzen
Lichtfunktion G 1 Auf "Blinken Rechts DUNKELPHASE" setzen
Dimmwert GH 1 Auf "0" setzen
Dimming Direction GH 1 Auf "minimize" setzen
ckW3mHW


Ik heb alleen bij dimmwert ab 50 gekozen. Nadat alles geprogrammeerd is kan je de foutmelding krijgen: ambientlicht niet beschikbaar. Dan ga je naar resetten fabrieksinstelling en reset je alleen de functie licht. Hierna werkt de instelling ook en kan je de uslight aan / uit en dimmen op de radio.

Als de deur opengaat gaat de uslight uit. Ook bij het gebruik van de handrem. Kan wel eens handig zijn, bij controle van de politie
 
Laatst bewerkt:

64rhfx

Senior Member
Mijn Amundsen MIB1 slaat helemaal vast als ik de Samsung op de usb aansluit om op te laden. Krijg foutmelding usb bron en moet dan na de usb losgekoppeld te hebben de radio even aan en uitzetten om weer muziek te krijgen. Ook als ik telefoon geen toestemming geef.
Jammer, want de sigarettenaansteker wordt gebruikt voor mijn dashcam, kan dus niet nog een usb aansluiting daar van maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bartjers245

Nieuw lid
Bocht verlichting kan je manueel uitschakelen in de auto via het "car" menu en dan linksonder op setup duwen, daar moet een submenu staan ivm bochtverlichting en kan je dan uitschakelen ;)
 

Ligflits

Senior Member
Ik heb eens mijn gloednieuwe auto aan mijn gloednieuwe HEX-NET gehangen (want mijn HEX-CAN was niet meer compatibel). Nu viel het me op dat ook de nieuwste VCDS nog geen betekenissen heeft bij de bitjes voor coderen. (dus niks veranderen, want dan is het roulette...)
Ik dacht een Fabia 3 te hebben gekocht, maar die heeft chassiscode "6C". Ik heb echter chassiscode "NJ" dus dan een Fabia 4?? Mijn VIN: TMBJP6NJ5LZ****** . Met de Z aan het einde lijkt de Fabia uit de Oekraine te komen ipv Tsjechie? (als ik kijk op: https://www.gerritspeek.nl/vag-com_vin.html). @Antera heb jij toevallig al ervaring met een Fabia met deze chassiscode?
 

Cordoba

Forumguru
Klopt volgens sommigen is wat wij de Fabia III noemen de Fabia IV, en code 'NJ' klopt, dat heeft die van mij ook. Het is niet onmogelijk dat jouw Fabia in de Oekraïne van de band is gerold, ik durf niet te zeggen op welke plants VW allemaal Skoda's laat maken.
 
Bovenaan Onderaan