Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Ligflits

Senior Member
@Antera Ik wil Hillstart aanzetten. Het aanpassen (vroeg/middel/laat) kan ik volgens mij inderdaad via “adaption” aanpassen, maar het aanzetten/enablen van de functie dient volgens mij eerst via longcoding te gebeuren. Of zie ik iets over het hoofd?
 

Antera

Donateur
Die moet inderdaad eerst via de long coding gedaan worden. Volledig voor eigen verantwoording en risico.

Byte 22 Bit 0
 

Ligflits

Senior Member
Bedankt!
Hill start stond uit, activeren via adaption werkt niet. (screenshot 1)
Na het aanzetten van Byte 22 bit 0 via long coding stond de waarde bij adaption "uit zichzelf" op "normal". (screenshot 2)
Na testen blijkt Hill start (=Hill hold) ook te werken.
hillstart.png hillstart 2.png
ps. Na het "do it!" kwam er wel een bandenspanningsmelding op het display van de auto, maar na het uit- en aanzetten van de auto kwam deze niet meer terug. Deze moet ik voor de zekerheid nog even in de gaten houden dus.
 

ZaRoK

Senior Member
Ik ben een vraag over het volgende:

Als ik US verlichting codeer als volgend (dan kan je ze in het menu aan/uit regelen):
  • Lichtfunktion A0 und A1 auf Ambientelicht 1
  • Dimmwert AB0 und AB1 auf 50
  • Lichtfunktion C0 und C1 auf Innenlicht
  • Lichtfunktion D0 und D1 auf Handbremse ist angezogen
  • Dimmwert CD0 und CD1 auf 0
  • Dimmwert CD0 und CD1 auf minimize
  • Lichtfunktion E0 und E1 auf Blinken links/rechts Hellphase
  • Dimmwert EF0 und EF1 auf 100
  • Dimming direction EF0 und EF1 auf maximize
  • Lichtfunktion G0 und G1 auf Blinken links/rechts Dunkelphase
  • Dimmwert GH0 und GH1 auf 0
  • Dimming Direction GH0 und GH1 auf minimize
Zit er dan een bepaalde urgentie aan A0, C0, D0, E0 etc, of is het telkens de laatste functie?

Want zoals ik het nu begrijp dan zorgt de binnenverlichting of de handrem dat de US lampen uit blijven als je de deur open doet (en in menu ambientelicht uit hebt).

Maar kan ik daarna dan wel (met binnenverlichting aan of op de handrem) mijn knipperlicht bedienen, of overruled C en D de E en G?

Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel haha
 

hemi24

Forumguru
Als je even goed zoekt, kom je tot de ontdekking dat er veel "mooiere" oplossingen zijn, waarbij je ze vanuit je menu kunt dimmen, waarbij dimmen op 0 de US verlichting uit is en je ook geen problemen hebt bij de APK...

Is even puzzelen...
 
Is middels VCDS ook de lane assist standaard uit te zetten en te personaliseren? Mijn vrouw wil lane assist niet gebruiken, ikke wel. Dus kan lane assist uitgeschakeld worden op haar sleutel ? ( karoq sportline 2022 met keyless entry)
 

DeVisdude

Senior Member
Ik probeer DRL met achterlichten (scandinavian lights) in te schakelen, maar ik kom niet in "Adaptation - 10", want die is greyed out:

2022-10-01 13_16_24-VCDS Release 22.3.1_ 09-Cent. Elect.,  Open Controller.png

Wie kan mij hiermee helpen?
 

hemi24

Forumguru
Security Access (16) misschien eerst even ingeven?

31347 dacht ik...

Waarom nog niet ge-update naar de laatste versie van VCDS?
 

DeVisdude

Senior Member
Ja had ik inderdaad al ingevoerd. Maar bij videos op youtube is die knop al drukbaar voor die security code is ingevoerd.
 

Titu

Nieuw lid
Is het mogelijk om bij een Karoq (laatste faceliftmodel), de knipperlicht te programeren zodat ze dynamisch zijn? Als ik de auto open/op slot doe dan zie ik dat ze wel het dynamische effect geven.
 
Bovenaan Onderaan