Noordkaap herfsttrip - Verlichting, banden en accessoires

Sjoerdb

Forumguru
In het begin lees ik over de winter cover, misschien daarna over heen gekeken. Heb je hem aangeschaft? Ik heb hem zelf gekocht via laudorshop voor 30 euro. Eventueel met goeie afspraak voor uitleen beschikbaar,
 

turboturbo

Forumguru
Wat @Sjoerdb zegt dat gaat je motor zeker fijn vinden (minder warmte gaat verloren en kan gebruikt worden voor de kachel, theoretisch zou het een beter verbruik op kunnen leveren)
 
Laatst bewerkt:

Sjoerdb

Forumguru
Het verbruik in deze landen is sowieso al goed door het continue laag tempo wat gereden wordt. De motor warmt zeker iets eerder op, de onderkant lamellen gaan vanzelf open bij warme motor
 
Laatst bewerkt:

Chateau Rouge

Senior Member
Nee, cover is er niet meer van gekomen, dank voor het meedenken en het aanbod. Verwachte temperaturen daarboven niet kouder dan -10.
Deze vanmiddag opgehaald (tent, meisje al veel eerder):
IMG_20191010_234115.jpg
Tetris inmiddels ook uitgespeeld. Conclusie: teveel zooi mee, misschien toch superb volgende keer? Gelukkig een hoop eten en drank (onder de limiet) dus we worden steeds lichter. Volgende update vanuit het buitenland!
 

laagvlieger

Forumguru
Ik zie dit topic nu pas - ik ben niet zo actief op het internet in het algemeen - en ik moet zeggen, wat een geweldige reis! Ik heb dit in 2014 met mijn Fabia gepresteerd, echter wel in slechts 2 weken tijdens de zomer en heel wat impulsiever dan jij! Lees: praktisch geen voorbereiding. Enkel een bed gemaakt IN de auto met gratis houtresten en een schuimmatras die ik nog had liggen. Totaalkost: 25 euro voor het op maat laten zagen, enkele scharnieren, zonwerende folie met zuignapjes voor de privacy + een dagje handenarbeid. Op deze manier best goedkoop en avontuurlijk gereisd. Verbruik 1 op 25 aan de pomp.

Even kijken of ik er een foto van die configuratie kan posten want ik ben helaas wat foto's kwijt uit die periode:
full

Nu zijn wij allebei niet groot (1,69 en 1,78m) en vrij slank, moet zeggen dat het dan goed te doen is in een Fabia. En dankzij scharnieren kon het bed vanuit de kofferopening omhoog komen waardoor alle bagage eronder kon.

In ieder geval, geniet ervan! Scandinavië is adembenemend mooi.
 

Henrik

Forumguru
Heel veel plezier, veilige kilometers en mooie ervaringen gewenst! Ben benieuwd naar hoe jullie het gaan hebben.
 

laagvlieger

Forumguru
Scandinavië heeft momenteel trouwens al flink te maken met koning Winter, de winterbanden en sneeuwkettingen zullen van pas komen!
 
Bovenaan Onderaan