Nieuwe Volvo V70

Chrisiewizzie

Forumguru
Ik heb het gelijk even opgezocht, die nieuwe V70 heeft 575 liter, als ik het goed herinner haalt ie het dus niet eens bij mijn O2C (580)

Klopt inderdaad, daar kwam ik een paar weken geleden ook achter. De bak van de V70 is breder en dieper, maar qua hoogte valt deze erg tegen. De O2 heeft echt een ontzettend hoge bagageruimte, vooral onder de afdekhoes. Mijn buren zijn er ook echt verbaasd over! De O2 is 20 cm korter dan een V70 die vooral een hele lange motorkap heeft en heel veel ruimte voor de achterpassagiers.
 

Miez1

Forumguru
Hi Corne!, Een witte 1600 diesel (Gl/BL) met wat leuke opties maar ondermeer een schroefje eronder en 19" zwarte BBS CR-H. Ik denk dat de compositie wel leuk wordt :).

Machs Gut !

Miez
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Dat klinkt goed! Ben benieuwd naar de plaatjes! Sterkte met wachten én met het afscheid nemen van je Superb ;)
 

Pollewop

Forumguru
Nou, het wachten is bijna voorbij...

Gisteren telefoontje van de Dealer met de mededeling dat de auto maandag aanstaande "binnen" komt, en dat hij vanaf woensdag afgeleverd kan worden. Vanwege zakenreis de aflevering naar maandagochtend, 17 Nov. verschoven... Vanaf dan ben ik de gelukkige eigenaar van een :

Volvo V70 D4 Geartronic 8 Summum, voorzien van o.a.:
Bright Silver Metallic Lak
Off black leder bekleding
Pandora 17" velgen met Michelin Primacy zomerbanden, 4x
Pandora 17" velgen met Conti TS850 winterbanden, 4x
Versatility Pack: o.a. Elektrisch bedienbare achterklep
Xenium Pack: o.a. Schuifdak , Elektrisch bedienbare bijrijdersstoel
Snelheidsafhankelijk stuurbekrachtiging
Verwarmbare voorruit
Verwarmbare ruitensproeiers
Dus op 22/09 besteld, 10/11 afgeleverd bij de dealer... Niet slecht... 7 weken levertijd...
cool.png
 

jalex_h

Forumguru
We zien de foto's wel verschijnen:thumbsup::D
Zelf heb ik weken tegen de verleiding gevochten maar ben gisteren toch bezweken en heb voor dit weekend een proefrit geregeld. Ben benieuwd...maar mijn portemonnee heeft er nu al pijn van.
 

jalex_h

Forumguru
Tja, de proefrit... Ik heb me bijna een etmaal V70-bezitter mogen wanen. Volgens mijn vrouw was ik als een kind dat z'n eerste Dinky Toy krijgt:tegek::tegek:. Al toen de 850 op de markt kwam, wou ik hem hebben (was toen iets van 14 of zo), dus ja, als je jongensdroom dan even voor de deur staat...:yeah::yeah::yeah::yeah:
Maar goed, dromen en werkelijkheid hoeven natuurlijk niet altijd te stroken. Maar in dit geval was de werkelijkheid nog mooier dan de droom:jaja:. Het rijdt zalig.
Ik hier op dit forum al eens eerder betoogd dat Volvo auto's bouwt die vooral goed en comfortabel zijn en stiekem best wel erg hard gaan. Nou, in dat licht bezien is een V70 de überVolvo. Zeker met een D4 en een Geartronic. Man, wat een auto.... Zo veel koppel en vermogen, je merkt niet dat je zo schofterig snel zo hard gaat. En dat in werkelijk alle rust.
En ook de afwerking staat op een veel hoger plan dan de Superb. Dat merk en voel je aan alles. Het is geen sportieve auto, maar dat zoek ik ook niet. Ik wil gewoon snel en comfortabel van A naar B. En dat doet zo'n V70 meer dan uitstekend.
Tuurlijk, met de achterbank levert wel in qua ruimte (maar dat is met alles wat geen Superb is) maar is zeker niet behelpen. te meer omdat je er wel beter op zit. En ook de achterbak is iets kleiner in liters maar door de kaarsrechte achterkant wel veel beter bruikbaar. En o ja, dat afdekzeiltje in de kofferbak doet wel een beetje knullig aan. Maar dat waren zo wel een beetje de minpunten. Plus dan nog dat ik de adaptieve cruisecontrol prut vind. Je gaat pas weer versnellen als de de weg vrij is. Vaart maken en dan links invoegen tussen de andere auto's lukt dan niet. (ligt overigens niet aan Volvo maar aan het principe). Komt er dus niet op.

Twijfelpunt is nog of ik de Dynamicline neem of niet. Die zou ik dan met name voor de verlaging nemen. De wagen waar ik mee gereden heb, was niet verlaagd en eerlijk gezegd miste ik dat niet. Dus dan zou het alleen om de looks gaan maar die vind ik zo ook prima.

Kortom, mijn emotie zegt kopen (maar daar was ik al bang voor) alleen die centen:nailbiting::nailbiting::nailbiting:. op zich is de auto imho het geldt waard, maar het scheelt alles bij elkaar toch zo'n € 200/maand met een dikke Passat en dat zijn toch een hoop centjes:sterretjes:. Dus daar ga ik zo snel mogelijk mee rijden en dan de knoop maar eens door hakken:koffie:.
 

CDK

Forumguru
zit er werkelijk €200,- per maand verschil in?? Dan lijkt het me geen moeilijke keus toch? :pieker: Passat natuurlijk!
 

Desperado

Forumguru
Hoe mooi de Volvo ook is, voor 200 per maand zou ik dan toch ook voor de portemonnee kiezen. Of je moet geld genoeg verdienen en 200 euro per maand peanuts vinden.
 

jalex_h

Forumguru
zit er werkelijk €200,- per maand verschil in?? Dan lijkt het me geen moeilijke keus toch? :pieker: Passat natuurlijk!
Tja, als iedereen alleen naar het geld zou kijken, zou het een stuk saaier zijn op de weg (en op dit forum). En laten we wel zijn, een Passat 1.6 TDI comfortline met een paar optie's is al meer dan een mens nodig heeft en nog weer een stuk goedkoper dan de dikke Passat die ik op het oog heb.

Niet dat het geld nu van m'n rug af rolt of dat ik anders niet weet wat ik anders met mijn geld moet doen (lijst krijg ik nooit van mijn levensdagen afgewerkt, hoe hard ik me ook de pleuris werk) , maar dromen zijn er ook om te verwezenlijken. Als het dan om om auto's gaat, is dat voor sommigen een supersportieve auto voor erbij, er zjn erbij die ik-weet-niet-wat-doen met/aan hun auto en voor mij is dat een Volvo V70.
 

CDK

Forumguru
als je het zo bekijkt @jalex_h dan moet je inderdaad je dromen nastreven, maar ik plaatste mijn opmerking omdat een V70 en een Passat naar mijn mening vergelijkbaar zijn qua segment en dan kan 200,- per maand best veel zijn, maar ik heb zelf ook een auto die meer kost als noodzakelijk zou zijn, met 15k minder had ik ook al een dikke S2 gehad, dus ik ben de laatste die mag oordelen in deze ;)
 
Bovenaan Onderaan