Nieuwe Volvo V70

rudolfi

Forumguru
Als je de bijtelling voor lief wil nemen, gewoon lekker in een V70 gaan rijden.
Zelf een C30 en een V50 gehad, niet de ruimste maar wel fijne auto's om in te sturen.
En ik heb er nooit enige problemen mee gehad.
 

Canon-Eye

Forumguru
nieuwe V70 heeft 575 liter, als ik het goed herinner haalt ie het dus niet eens bij mijn O2C (580)
Alsof je die 0,86 % minder meteen gaat merken...
Overigens: de bruikbaarheid van de kofferbak is lang niet alleen afhankelijk van het aantal liters, maar vooral ook van de vormgeving. Bv. een rechthoekige doosvorm als ene uiterste, een "gevarieerd geheel" met in- en uitstulpingen als andere.
 

Joske

Forumguru
Wil iemand eens een mooie foto posten van dit model? Dan weet ik ineens waar we over bezig zijn zonder Google ;)
 

jalex_h

Forumguru
Wat betreft de laadruimte, die is onder het zeil inderdaad kleiner dan bij de Superb. Maar wat me wel aanstaat, is dat de achterkant van de V70 vrijwel kaarsrecht afgesneden is. Als je, zoals ik, regelmatig een hondenbench achterin heb staan, win je daardoor weer veel ruimte, want dan kan die tenminste vlak achter de drempel staan en kun je erachter nog spullen (lees:zooi:D) kwijt. Nu moet ik dat kreng echter helmaal tegen de achterbank aan proppen, omdat hij anders ruzie met de achterruit krijgt:(.
 

CharlesTucker

Forumguru
Alsof je die 0,86 % minder meteen gaat merken...
Overigens: de bruikbaarheid van de kofferbak is lang niet alleen afhankelijk van het aantal liters, maar vooral ook van de vormgeving.
Nee natuurlijk ga je dat niet merken, maar puur cijfermatig is het wel zo. Misschien had ik er een smiley achter moeten zetten? Verder heb je uiteraard ook gelijk betreffende het belang van de vorm. Ik heb zelf wel eens gekscherend gepost dat Skoda kennelijk grotere liters heeft als Opel, ik kan in de O2C m'n vakantiebagage namelijk gemakkelijker kwijt dan in de Zafira, en die was cijfermatig 60 liter groter.
 

Miez1

Forumguru
Absoluut misschien groter, bruikbaar is een ander verhaal (en imho afhankelijk van type lading).
 

Chrisiewizzie

Forumguru
Ik was in de markt voor een V70, tweedehands welliswaar, maar ratio heeft gewonnen. Nu dus Skoda. Ik vind het nog steeds een mooie auto, maar de facelift voegt niet veel toe in mijn ogen. Het is nog steeds dezelfde auto. Binnen twee jaar zal er een nieuw model zijn.
 

Cordoba

Forumguru
@Miez1: eerlijk gezegd zie ik de toegevoegde waarde niet van het op slot zetten via de mobiel. Auto's van het Vagconcern zetten zichzelf na 30 seconden op slot, dus geen mobiel nodig. Volgt gelijk de vraag, kun je 'm ook per mobiel openen? Zo niet, loop je dus het risico dat je 'm per mobiel afsluit met de sleutels erin, en niet zomaar kan openen. Kan je 'm wel per mobiel openen, betekent dat ook extra risico, dat anderen 'm voor je openen, of bij verloren/gestolen mobiel ook je auto meenemen. De andere features: misschien leuk op papier, of als demo op een feestje, maar hoe vaak ga je dat echt gebruiken?
 

Dennis Nijholt

Forumguru
nooit waarschijnlijk Cordoba...maar ja die automatische parkeerhulp die ik op me Octavia heb zitten ook niet waarschijnlijk...dus ze bedenken dingen en ja het zit erop..maar het nut geen idee soms
 

Miez1

Forumguru
@Cordoba, je kunt hem remote op slot openen en sluiten. In de praktijk zul je het weinig gebruiken (maar misschien laten jouw kinderen op een verjaardag ook hun DSI XXXXXL in de auto liggen en willen die even pakken), dan is het handig, je hoeft je sleutels niet af te geven om mensen iets uit je auto te laten pakken, een 'cheesy' optie meer niet. Deze optie zit in een pakket, waarmee je ook de temperatuur kunt regelen in je auto, je kilometerstand lezen, verlichting (de)activeren, afspraak maken bij de dealer. Deze telefoon moet je natuurlijk wel beveiligen zoals je nu ook al gewend bent, je moet je via een interface aanmelden. Het streamen van muziek is denk ik ook wel een leuke optie, multi media spelers worden veel verkocht, als je nu ook zo'n ding in je auto hebt en met een druk op de knop kun je daar ook je playlist op zetten, handig toch?

Ik propagandeer overigens niet het merk Volvo, gewoon ff sparren met jullie :thumbsup:
 

Bakkertje

Forumguru
Ik hoop maar dat Volvo de beveiliging op orde heeft van activiteiten die je via Internet kunt doen... Auto openenen op afstand via Internet voelt toch niet echt lekker (in het kader van de brainstorm dan hè)

De temperatuur regelen op afstand lijkt me dan wel grappig, leuk als je vrouw/kind/familie lid de auto mee heeft ;)
 

Cordoba

Forumguru
Ik hoop maar dat Volvo de beveiliging op orde heeft van activiteiten die je via Internet kunt doen... Auto openenen op afstand via Internet voelt toch niet echt lekker (in het kader van de brainstorm dan hè)

De temperatuur regelen op afstand lijkt me dan wel grappig, leuk als je vrouw/kind/familie lid de auto mee heeft ;)

De sleutel zal de boel inderdaad wel overrulen, anders handig bij diefstal, zet je de auto op slot, en stook je de kachel flink op of juist heel laag. (ken verhalen van mensen die gehoord hebben dat hun auto gestolen werd, en de straat uitreed in het holst van de nacht, dan is zo'n optie misschien wel aardig).
 
Bovenaan Onderaan