Nieuwe Volvo V70

Miez1

Forumguru
@all,

Even de spreekwoordelijke 'knuppel in het hoenderhok'; wat vinden we van de nieuwe V70? Ik heb de folders opgevraagd en ik moet zeggen dat ik het een chique verschijning vind met leuke features (waar je voor bijbetaald natuurlijk). Ik rijd nu Superb waarover ik uitermate tevreden ben, deze heeft nog geen steek laten vallen, ruim, mooi, ik ben eigenlijk gek van dat ding (de eerste auto waarbij dit gevoel ook zo lang aanhoudt). Tussen nu en 1 jaar moet er een nieuwe leasert op de oprit staan, ik heb al even gesnffeld aan de OIII, mooie auto staat ook op de shortlist, weer een Superb wat erg voor de hand ligt en toen zag ik de nieuwe V70, de 'vanaf' prijs 37K en ook nog is in de 20%.

Ik heb in het verleden S60 gereden (D5 185PK Geartronic) met super comfortstoelen, echt een fijne cruiser met bedroefend weinig ruimte achterin. Maar een fantastische veiligheids- en kwaliteitsbeleving.

Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken?

Alles gute !

Miez
 
En dan niet te vergeten dat de 20% versie een D2 motor heeft die in de V60 er 12.7 seconden over doet om op de 100KM/h te komen en in de V70 13,2 seconden. Vind dat wel heel erg traag. Zijn wel de prestaties met de powershift bak, met de hand zijn ze iets sneller.

Verder vind ik het interieur persoonlijk wat tegenvallen.

Gr,

John
 

Pendragon

Forumguru
Volvo's rijden heel lekker. Heb er meerdere als huurauto gereden bij werkbezoeken in Zweden, maar ik vind ze helemaal niet mooi. De buitenkant is altijd zo vierkant, vreemde lijnen.
 

CDK

Forumguru
niet mijn ding eerlijk gezegd, ze rijden goed en ze zijn veilig, maar het spreekt me qua interieur èn exterieur totaal niet aan.
Succes met je keuze! (Ik zou het wel weten.....;)

Greetz Corné
 

Bakkertje

Forumguru
Ik zit zelf ook al met een schuin oog te oriënteren en heb ook al eens voorzichtig gekeken naar de mogelijkheden. Ook ik ben meer dan tevreden met de Superb, maar toch zou ik er niet nog 1 bestellen. Je zou in feite bijtekenen voor weer 160 dkm in dezelfde auto. Qua ruimte blijft ie onovertroffen (tenzij je met een verlengde S klasse komt) maar de techniek van bijvoorbeeld een O3 is toch een slag nieuwer.

Voor mij zou het een O3 1.6 Elegance Bus. met DSG worden en dan dik aangekleed (panodak, dyunamic, pakket, elek. stoelverstelling, sunset, chroom, enz). Voordeel is automaat, dynaudio (ben stiekem toch wel liefhebber) laag gewicht en toch 1500 kg trekken.

De volvo staat niet op mijn lijstje en valt af vanwege het maximale trekgewicht van 1300 kg voor 20% bijtellingsvariant. Ik denk ook dat als je die vergelijkbaar aankleed als een O3 dat ie heel dik over de 40k heengaat..

Een auto die nog moet komen en wellicht interessant kan zijn is de nieuwe Passat, volgens de geruchten (autobild.de) komt die eind 2014.

Een ander alternatief voor mijn gezin met 3 kids is een Zafira Tourer, ook 20% en rationeel gezien zou dat voor mij de ideale auto zijn op het eigen gewicht na (ik zou dan alsnog m'n E rijbewijs moeten halen). Maar ja het is en blijft een Opel ...
 

Dennis Nijholt

Forumguru
Volvo V70 is goed, niks mis mee, maar het model gaat al een tijdje mee en en worden volgens de geruchten vervangen in 2015...
 

jalex_h

Forumguru
Als geld geen rol zou spelen, zou ik blind voor de Volvo gaan. Al sinds jongs af aan heb ik "iets" met dat merk. Ik heb er ook 2 gehad (440 en V40) en ik vind ze heerlijk zitten en rijden.
Maar helaas is de keerzijde dat als je ze een beetje leuk aan kleedt er meer dan een een veredelde brommobielmotor in wilt, ze toch wel erg duur worden en over het (door mijzelf vastgestelde) budget heen gaan. Dus helaas, dan maar niet.

Hoewel de Superb langzamerhand wat begint te verouderen (technisch is er weinig tot niets veranderd na de facelift), blijft deze toch wel favoriet. Hoewel de nieuwe Passat ook wel eens interessant kan worden. De vraag is echter of deze tijdig (begin 2015) als station leverbaar is.
De nieuwe Octavia valt voor mij af omdat ik deze te licht Vind. Als je daar een caravan van 1500 kg achter hangt is imho de gewichtsverhouding zoek en krijg je al snel het " hoi caravan, waar ga je met die auto heen" effect. Weliswaar zal een stabilisatorkoppeling dat onder normale omstandigheden aardig maskeren, maar daar wil ik zelfs onder minder normale omstandigheden niet afhankelijk van zijn.
 

CharlesTucker

Forumguru
Ergens ben ik blijf ik toch altijd geinteresseerd in zo'n V70, soort ultieme papa-auto (geslaagd hoofd van het gezin) :D. Dat blijft gelden voor die nieuwe Maar ik vind hem gewoon veel te duur, zeker in een wat luxe/komplete uitvoering. Ik heb wel overwegen een jonge 2e-hands uit Duitsland te importeren (mooie betaalbare exemplaren gevonden via www.mobile.de), maar was toch wat bezorgd over onderhouds- en reparatiekosten. Verder wilde m'n vrouw erg graag nieuw, en toen was de keuze niet heel moeilijk meer (budget + wensen => O2C).

En wat betreft "het is en blijft een Opel", mijn vorige auto was een Zafira, B-type, het vorige model dus, en had wat mij betreft toch twee pluspuntjes t.o.v. m'n Octavia, waarvan de eerste redelijk belangrijk, betere voorstoelen en betere klimaatregeling. Die stoelen waren trouwens niet standaard, maar hoorden bij een een of ander "beterevoorstoelenpakket". Maar verder mis ik hem niet, de O2c bevalt nog steeds goed.
 

Miez1

Forumguru
Even kort, ik herken diverse signalen;
  • Opnieuw 3 jaar in dezelfde auto (maar dan met 20" en een ander kleurtje) is het overwegen waard, maar nieuw is leuker verwacht ik.
  • In mijn huidige Superb zit ook zo'n veredelde brommobielmotor', hoewel ik het zelf niet als zodanig ervaar.
  • Volvo is een verstandige keuze, in meerdere kringen.
  • Passat vind ik de ultieme account-manager auto zonder fantasie (no offence ;)).
  • De OIII lijkt mij ook wat 'te licht' zoals jalex_h het omschrijft.
  • Ik heb slechte ervaring met Opel (met uitzondering van mijn 85er GSI destijds)
Let's carry on....
 

Pablos

Senior Member
Opel blijft een auto die ook duur wordt als je er wat in wil (lag bij ons snel uit het lijstje)
Volvo is prachtig, maar de nieuwe V70 heeft een achterkant die mij iets te massaal was (kan zo een brancard in ;)). Maar als bijtelling niet een van mijn eisen was....dan had het Volvo geworden:):)

Uiteindelijk heb ik voor 90% de auto die bakkertje beschrijft besteld. Veel luxe, nette auto, ruimte voor het gezin en een lagere bijtelling dan ik nu heb (was mijn eis...scheelt enkele euro's maar toch:):D
 

sitechris

Donateur
Ik heb ook wel eens in de V70 gereden. Vrij saaie auto en in vergelijking met de Duitse concurrentie (5 serie, A6, E-klasse) gewoon niet goed genoeg. Die rijden net wat beter, interieurtjes zijn net wat mooier, ze zijn net wat sneller, de automaten zijn moderner. Sterker.....die auto's bieden ook al meer veiligheidssnufjes. Kortom.....geen slechte auto, maar er zijn gewoon betere alternatieven op de markt. Dat blijkt ook uit alle vergelijktests waar de V70 aan deelneemt. Altijd achter de Duitsers.
 

Cordoba

Forumguru
Mijn broer heeft ook verschillende (oudere versies) V70 en 850's versleten, ze zijn ruim praktisch, alleen moet je bij iedere bocht uitstappen om 'm in de juiste richting te zetten. (Behoorlijk een bocht nemen, gaat niet met een Volvo, en ik ben bang dat dit met de nieuwe versie niet anders is)

Of zoals ik het tegen een maatje van me weleens samenvatte als ie over de botsveiligheid en de stevigheid van zijn Volvo had: 'een andere auto heeft dat niet nodig, daarmee kun je gewoon om een obstakel heen rijden, met een Volvo vlieg je er bovenop. Een andere auto is zo veilig dat ie de kreukelzone niet nodig heeft'.
 
Laatst bewerkt:

Miez1

Forumguru
@Cordoba, LOL.

Waardoor ik ook getriggerd werd zijn bepaalde features, bijvoorbeeld dat je met de telefoon je auto kunt openen of vergrendelen, de auto voorwerwarmen of koelen, audio streamen vanuit je luie stoel. Het kost allemaal geld natuurlijk maar dit zijn wel leuke dingetjes.

Wegligging is wel een issue overigens, de S60 wilde ook vooral rechtdoor.
 

CharlesTucker

Forumguru
Wegligging is wel een issue overigens, de S60 wilde ook vooral rechtdoor.
Ach, zelf wil ik over het algemeen ook zo veel mogelijk rechtdoor, wel fijn als je auto dat met je eens is ;).

Overigens heb ik geen enkele ervaring met Volvo, ooit wel eens bij de dealer geweest om naar een V50 te kijken (die viel toen wel binnen het lease-budget, V70 niet), maar direct weggegaan toen de kofferbak open ging, werkelijk belachelijk klein voor iets wat toch wel als "gezinsauto" in de markt was gepositioneerd, daar wilden we niet mee op vakantie. Volgens de verkoper kwam dat door de wielkasten :pieker:.
 

Miez1

Forumguru
Klopt ja, die V50 is/was bedroevend klein, niet 'station' waardig. Ze noemde het 'lifestyle-combi', vrij vertaald, noch vlees, noch vis...... Maar die V70 heeft wel een bak ruimte achterin, hoewel ik betwijfel of hij het haalt bij de Superb.
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik heb het gelijk even opgezocht, die nieuwe V70 heeft 575 liter, als ik het goed herinner haalt ie het dus niet eens bij mijn O2C (580)
 
Bovenaan Onderaan