Nieuwe velg besteld, welke band eromheen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

WesleyJD

Banned
Dat hoop ik morgen te horen, en wanneer ik de keuze band heb gemaakt en wanneer de dealer tijd heeft ze eronder te zetten.
 

CDK

Forumguru
onder een Superb zit in NL standaard een 225 brede band, dus dat zal toch geen problemen geven verwacht ik.
 

WesleyJD

Banned
Nee klopt. Heb om die 18 inch ook een 88y liggen icm de supersport. Dus dan zal dat inderdaad geen probleem zijn. Was ervan overtuigd dat het een 92y was(wat even kijken al weer niet oplost). Maar dat was met die andere michelins onder de Oc2.

Worden dus mooi 225 banden. En met jou berekening moet dat ook bij een keuring geen probleem zijn. En daarbij... die keuring met deze auto maak ik toch niet meer mee.
 

CDK

Forumguru
probleem opgelost dus! :) succes en veel plezier met de nieuwe set straks.

greetz Corné
 

Wild Chocolate

Senior Member
Ik heb onder mijn Caddy vroeger weleens per ongeluk banden met een te lage load-index gehad. Ondanks dat die in theorie nog voldoende laadvermogen voor de vooras hadden, begonnen ze toch herrie te maken. Bedenk dat de vooras het meestal het zwaarst te verduren heeft, tijdens remmen, accelereren en in bochten zijn het de voorbanden die het het zwaarst te verduren krijgen. Het gaat dus ook niet helemaal op om gewoon het totaalgewicht van de auto door 4 te delen en dat als maximumbelasting per band te nemen. Voorin zit doorgaans ook nog eens het meeste gewicht (motor, bestuurder, 1e passagier). Die banden krijgen het dus altijd voor hun kiezen, terwijl achter het misschien af en toe eens wat zwaarder hebben, maar meestal maar een beetje dom achter de voorkant aan hoeven te rollen...
 

WesleyJD

Banned
Helemaal gelijk. Maar corne heeft geloof ik een 3.6 erin liggen en volgens mij gaat dat ook wel goed ondanks dat die voorin een stuk zwaarder is. En heb het er nu ook op.

Ik verdiep mij er nog even goed in.
 

WesleyJD

Banned
Oef. 4 tot 6 weken gaat het duren :(.

Iemand trouwens tips voor het gepolijste deel?

Mijn zwager wil ze ook graag maar stapje goedkoper.. iemand bekend met de AXE CS? Verhoudingsgewijs goeie kwaliteit????, (600 euro per 4). Hij durft niet de gepolijste aan maar gewoon de zilver gespoten ervan. En op foto lijken ze behoorlijk op de 0.01. Kan niet echt slechte verhalen vinden erover.
 

WesleyJD

Banned
Als je naar 20inch gaat met een 225.30.20 ga je naar een loadindex van 85. word overal aangegeven dat dit ook onder de Superb past. Maar dit leek me te gek op een standraad sportonderstel.
 

Noord26

Forumguru
Op de standaard banden (225/40R18) staat 92Y op vanaf de dealer. Daarom zou ik voor minder niet opteren.
 

s-line

Forumguru
Dit is allemaal voor maximale aslast hoor! Zelfs dat haal je onder de normale omstandigheden nauwelijks.
Het is trouwens wel grappig dat er tussen nl en Duitsland ook al verschil zit in de loadindex, in Nederland is het later verlaagd van 97 naar ik meen 91 omdat deze banden veel gangbaarder zijn en goedkoper ook voor Pon.
 

Der Einser

Forumguru
Oef. 4 tot 6 weken gaat het duren :(.

Iemand trouwens tips voor het gepolijste deel?

Mijn zwager wil ze ook graag maar stapje goedkoper.. iemand bekend met de AXE CS? Verhoudingsgewijs goeie kwaliteit????, (600 euro per 4). Hij durft niet de gepolijste aan maar gewoon de zilver gespoten ervan. En op foto lijken ze behoorlijk op de 0.01. Kan niet echt slechte verhalen vinden erover.

Oef. 4 tot 6 weken gaat het duren :(.

En nu? Heb je je bestelling gecancelled? Omdat je dan (4 - 6 weken) je O3 RS hebt / besteld ?

Iemand trouwens tips voor het gepolijste deel?
JA, ... Unipol (mits er geen blanke lak op, anders hoef je er ook niets aan te doen voorlopig)
 

WesleyJD

Banned
Dan zal die RS pas januari 2014 worden geleverd.

Maar is de term ''Machined'' bekend bij jullie?

Bedrijf adviseerd me gewoon in de winter andere velgen erop te doen, dat was ik al van plan (18 inch oems)

Jij die 20inch al geprobeerd?
 

Der Einser

Forumguru
Dan zal die RS pas januari 2014 worden geleverd.
Dus je moet even 5 weken wachten en dan zien we het resultaat onder je wagen?
Dan zet ik het even in de agenda
:xyxthumbs:

Maar is de term ''Machined'' bekend bij jullie?
Ja

Bedrijf adviseerd me gewoon in de winter andere velgen erop te doen, dat was ik al van plan (18 inch oems)
Dat doet iedereen toch bijna al tegenwoordig,... dat heet een winterset (met winterbanden)

Jij die 20inch al geprobeerd?
Welke bedoel je?

Antwoorden in het blauw
 

WesleyJD

Banned
Beste,

Nou ik heb een leuk meevallertje. Krijg een setje banden van het mer Falken als geschenk van een bedrijf. Kende het merk niet, toch een mooi stukje gekregen erover: Falken Azzensis FK453. Krijg de link hiet niet geplakt.

Ik ga ze gewoon eens testen, is het niks dan heeft het me ook niks gekost en komen er vertrouwd Supersport bandjes op.l en schuif ik deze door naar me zwager. Die neemt overigens de velgen die ik besteld heb. Ik krijg vrijdag andere binnen :super:

225.35.19. Ik moet nog even kijken wat de loadindex is. Volgens mij was dat 88y.
 

Der Einser

Forumguru
Dat is zeker een meevallertje.
Maar hoezo neem jij andere velgen? Die 3SDm zijn toch dik!
Welke velgen 'krijg' je nu dan?

En heeft je zwager opeens extra budget dan,.. want die wilde toch de imitatie versie?
Heeft hij ook een S2?
Zit hij ook op dit forum?
 

WesleyJD

Banned
Ik post vanavond even een foto van de velg. Mede door jou pm heb ik hem die imitatie afgeraden. Mja had ze al besteld dus kon die makkelijk mijn zus overtuigen. Mijn vrouw rijd het meest in de auto dus die wilde meer inspraak. Ze gaan meer de kant van de barrqcuda op. En ik vond ze ook wel dik.

Falken bekend hier?



en sneller binnen ook nog! Vrijdag de velgen bandjes volgende week
 

Der Einser

Forumguru
Ben benieuwd.
Waar heb je ze besteld?

Zat je zwager nou ook op dit forum of niet?
Want ben wel benieuwd naar die 3SDM-tjes.
Jij kan vast wel een foto maken als hij ze onder de auto heeft!!
 

WesleyJD

Banned
Je kan de 3smd trouwens voor een leuke prijs bij RS-velgen (punt nl) krijgen.

Ik zal ook een foto van de smd plaatsen als ze erop zitten. Kan ik mooi de Falken vast testen. Hij heeft volgens mij wel een account, puur voor het meelezen geloof ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan