Nieuwe velg besteld, welke band eromheen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

WesleyJD

Banned
Beste heren.

Ik heb 8.5j ET42 19inch merk:3sdm velgen besteld.
Nu wil ik daar banden omheen met de juiste breedtemaat zodat de velg gelijk aan de velgrand komt of iets eroverheen als "bescherming" ughmm.

Ik heb er werkelijk geen kaas van gegeten maar jullie kunnen mij vast helpen :-)

Betreft een Skoda Superb Combi 2012 met sportonderstel.
 

Noord26

Forumguru
Had je die niet meteen beter mee kunnen bestellen dan, of om advies kunnen vragen waar je de velgen vandaan hebt?

Corne rijdt volgens mij ook met 8,5J rond. Vraag hem eens welke bandenmaat hij gebruikt?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Der Einser

Forumguru
Beste heren.

Ik heb 8.5j ET42 19inch merk:3sdm velgen besteld.
Nu wil ik daar banden omheen met de juiste breedtemaat zodat de velg gelijk aan de velgrand komt of iets eroverheen als "bescherming" ughmm.

Ik heb er werkelijk geen kaas van gegeten maar jullie kunnen mij vast helpen :-)

Betreft een Skoda Superb Combi 2012 met sportonderstel.


225-35-19 moet je nemen!
Welke velgen van 3sdm heb je genomen?
 

WesleyJD

Banned
Ok thanks. Zijn die niet te Getrokken dan? De 0.01 zilver. Heb nog zitten twijfelen tussen die en de Barracuda Karizzma.
 

CDK

Forumguru
ik heb er ook 225/35/19 onder liggen, band staat heel lichtjes getrokken, maar ik heb michelin pilot super sport en die zijn zeer vormvast en ook echt "hoekig" op de hoeken, zodat je bijna niet ziet dat ze getrokken staan. staat en rijd super.

greetz Corné
 

Der Einser

Forumguru
Ok thanks. Zijn die niet te Getrokken dan? De 0.01 zilver. Heb nog zitten twijfelen tussen die en de Barracuda Karizzma.

Nee, staan niet zo getrokken (helaas :grin:) het is "maar" 8,5 wat je gekozen hebt.
Ik ga morgen mijn 8,5 en 9,5 x 19" eens passen. Daar heb ik respectievelijk 215-35-19 en 225-35-19 op. Die staan wel redelijk getrokken.
De 3SDM velgen zijn wel mooi! Zeker als er een lekkere Concave in zit. Betere keus dan die Barracuda trouwens.
 

WesleyJD

Banned
ik heb er ook 225/35/19 onder liggen, band staat heel lichtjes getrokken, maar ik heb michelin pilot super sport en die zijn zeer vormvast en ook echt "hoekig" op de hoeken, zodat je bijna niet ziet dat ze getrokken staan. staat en rijd super.

greetz Corné

Zonder twijfel komt de supersport erop. Heb het nu ook en zijn echt super!
 

WesleyJD

Banned
P5180704.jpg dit zijn die velgen. maar gok met een 215? zou er niet te hard ene bochtje mee nemen. of het is een 9.5j met 225? gaat 9.5j wel passen dan? naar mijn idee zit er niet heel veel ruimte achterin bij de Superb
 

CDK

Forumguru
achter past 9.5j wel maar voor niet, bij mijn vorige S2 had ik ze maar dan in 20" aanloop bij volledige stuuruitslag en bij inveren, super irritant!! achter kan het maar voor miet je het echt niet doen....

greetz Corné
 

WesleyJD

Banned
d3386f9c38-velgen-barracuda-karizzma-8-5x19-5x112-mattblack-polished.jpg Vond ze niet heel naar, enkel de tekst erop staat me niet zo aan voor onder een SuperB.

phpThumb_generated_thumbnai.jpg Hopen dat dit goed staat.
 

Der Einser

Forumguru
Op de 8,5 liggen de 215 banden en op de 9,5 de 225 inderdaad.
Ik zeg ook eerlijk dat ik niet weet of het past.
Heb wel al wat info opgedaan (vooral bij de Belgen) en daar krijg ik inderdaad te horen dat het heel krap wordt of zelfs niet gaan passen.
Maar ik ga het gewoon proberen.
Als het echt niet gaat, moet ik er ook aan geloven en afslanken naar 8,5 of 9 breed. :crazy:
 

WesleyJD

Banned
Ja, 2 kleurig ben ik ook wel een beetje huiverig voor. Stuur je pics van je project?

Iemand nog ene adresje voor bandjes?
 
@Wesley , hou er wel rekening mee dat je een 225 neemt dat die maar 88 (560kg) is van loadindex !
eerst eens goed kijken wat je max aslast is op je gelijkvormigheidsattest bij de mijne was dit 1130 vooraan en dan kom je er niet met je 225 he !
ik geef het maar mee
 

CDK

Forumguru
daar zou ik me niet al te druk over maken 4x560=2240kg minus het gewicht van je S2C hou je nog een dikke 700kg laadvermogen over ;)
 
OK zou kunnen in NL mss , maar hier op de keuring bekijkt men de aslast 1130kg vooraan , vandaar dat ik er hier niet mee door de keuring komt met die 88
 

CDK

Forumguru
aha ok, dan zal ik het eens navragen hier in NL, tegen de tijd dat ik voor de periodieke keuring moet ben ik al aan nieuwe bandjes toe, dus kan ik het indien nodig aanpassen, bedankt voor je inbreng!

greetz Corné
 

WesleyJD

Banned
OK zou kunnen in NL mss , maar hier op de keuring bekijkt men de aslast 1130kg vooraan , vandaar dat ik er hier niet mee door de keuring komt met die 88

Maar 235 is geen probleem? Net een apk meester gesproken met jou verhaal. Die zegt dat ik voor de zekerheid dan 235 moet nemen haha. Lekker duidelijk dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan