Nieuwe Superb bestellen, wat niet te vergeten?

miel

Actief lid
ok, ik sta op het punt om een nieuwe Superb te mogen bestellen (lease).

Heb tot nu toe het volgende aangevinkt:

Superb Combi 1.6 tdi Ambition Businessline Metal grey
Opties:
- Sunset
- Elektrische voorstoelen
- Zij-airbags achter

Accesoires:

- DVD speler
- Standkachel + iphone bediening
- afneembare trekhaak
- Zonwering achter


Ik heb nog 3 vragen:

1. Ik wil hulpveren.... mijn huidige superb raakt te vaak de onderkant.... Maar ik wil geen veel stuggere auto... Dus zat te denken aan MAD balgen...Iemand daar ervaring mee onder de Superb?

2. Het viel me op bij een Showroommodel dat de opbergvakken achterin de kofferbak niet meer afgedekt waren. Klopt dat?

3. Ben ik nog belangrijke dingen vergeten?
 

Kire

Actief lid
Ik zou standkachel weglaten en DSG in de plaats stellen. Ik heb standverwarming nog nooit gemist, hoewel mijn auto's al bij -20 buiten hebben gestaan. DSG geeft me nog iedere dag plezier.
Als de zonwering achter permanent gebruikt wordt, zou ik privacy glass overwegen. Weer iets wat (minder snel) stuk gaat.
Ik mis in mijn eigen auto 1 of meer vaste USB aansluitingen waar allerlei elektrisch gerief opgeladen kan worden. De meeste dubbelstekkers kunnen niet én een Coyote van spanning voorzien én een telefoon opladen.
Ik neem aan dat de DVD speler voor de achterbank is. Ik heb zelf 2 aparte Nextbase DVD spelers achterin, zodat de kinderen nooit ruzieën over welke film er gespeeld wordt. De houders zitten vast aan de hoofdsteun, de spelers gaan indien niet in gebruik in de kofferbak (onder de vloer).
 

miel

Actief lid
DSG kan niet ivm bijtelling en standkachel heb ik nu ook al (en vaaaaak gebruikt). Zonwering achter is niet permanent, alleen als de kleine achterin zit en de zon erg fel is...
Qua DVD spelers voor de achterbank is het idee een portable/tablet te nemen.....
 

030

Forumguru
Ik zou naar een Sprint Pro editie zoeken, daar zullen er vast nog een aantal ergens op de plank liggen. Net even wat completer en kosten niets meer (ik dacht iets van 32K).
 

miel

Actief lid
030: heb ik naar gekeken, maar in de kleur die ik wil was er geen meer....... Daarnaast heb ik hem pas 31-12 nodig omdat dan mijn huidige contract afloopt.... Dus veel eerder leveren kan niet...
 

Michel

Forumguru
Ik zou sowieso de bandenreparatieset vervangen door een reservewiel met bijbehorende kit (krik, houder voor het reservewiel). Zelf heb ik het (nog) niet nodig gehad, maar het geeft me wel een prettiger gevoel.
 
Laatst bewerkt:

s-line

Forumguru
Het klopt dat de nieuwe geen dichte zijkanten meer hebben in de kofferbak, maar de kappen kan je ook los bestellen van een oudertype en er zo in zetten, plug and play.
 

Joske

Forumguru
3T98671459B9

dit heb ik gevonden in MJ2015, beschrijving: bergvak (zwart), richtprijs €12

Maar weet niet of dit is wat je bedoelt?
 

miel

Actief lid
Geen idee Joske.... Ik zoek de afdekplaten voor de 2 binnenruimtes achterin de kofferbak...
 

Joske

Forumguru
nummer 8 op onderstaande tekening, het lijkt een "vak" dus niet volledig afgesloten

632867850.png
 

Joske

Forumguru
dan is het: 3T98688851BS

maar betwijfel het.. lijkt me zo een rare vormgeving, met die "knop" in het midden.
 

miel

Actief lid
Verwarmde voorruit is niet noodzakelijk (standkachel doet dat wel), elektrisch koffer is leuk, maar om daar nu 4 euro per maand voor te betalen..... hoeft ook niet perse..... dan bedien ik de klep wel handmatig... (= lease he... dus bijtelling)
 
Bovenaan Onderaan