Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Stian

Actief lid
Ik ben ook enorm blij met mn superb. Ik vraag me wel af hoe je die enorme hoeveelheid zwart glimmend plastic zonder strepen en vegen schoonmaakt. Iemand ideeen?

@carfreak24 bij mijn superb ook die condensvorming. Volgens de dealer normaal. De lampen zijn bewust niet meer luchtdicht. Waarom kon ik niet helemaal volgen. De condens gaat snel weg.

Gizzie

Nieuw lid
@Gizzie Handleiding blz. 83 nagelezen?

Werkingsvoorwaarden.
  • De functie is in het infotainment geactiveerd » Instructieboekje infotainment, hoofdstuk CAR - Wageninstellingen.
  • De spiegelinstelling werd al eerder opgeslagen » pagina 86, Geheugenfunctie van elektrisch verstelbare stoel resp. » pagina 86, Memory-functie van de sleutel met radiografische afstandsbediening.
  • De achteruitversnelling is ingeschakeld.
  • De draaiknop voor de spiegelbediening staat in de stand voor de bijrijdersspiegelinstelling.

Top,
Blijkbaar nooit die combinatie geprobeerd :-)

Migliore

Senior Member
Ik moet alleen nog checken of het ook op het geheugen opgeslagen kan worden van de memory functie op de stoelen!

Gevolg hiervan zou moeten zijn dat de rechterbuitenspiegel herkent wie er in de auto zit en daar de instelling van de spiegel op aanpast (mits in "R" stand, en achteruitversnelling ingeschakeld!)

coreza01

Forumguru
Ik moet alleen nog checken of het ook op het geheugen opgeslagen kan worden van de memory functie op de stoelen!

Gevolg hiervan zou moeten zijn dat de rechterbuitenspiegel herkent wie er in de auto zit en daar de instelling van de spiegel op aanpast (mits in "R" stand, en achteruitversnelling ingeschakeld!)
Yep dat doet hij! :)

Migliore

Senior Member
Ik doe iets fout..
Als ik rechterbuitenspiegel afstel op de stoep, en dan geheugen instel, dan onthoud hij deze stand als "normale spiegelstand.
Wat doe ik verkeerd, of welke handeling vergeet ik?

Tassin

Forumguru
Zet nu de rechterspiegel weer in de normale stand en bewaar in het stoelgeheugen. Als je de versnelling nu in R zet, zou ie moeten kantelen.

Joske

Forumguru
Ik doe iets fout..
Als ik rechterbuitenspiegel afstel op de stoep, en dan geheugen instel, dan onthoud hij deze stand als "normale spiegelstand.
Wat doe ik verkeerd, of welke handeling vergeet ik?
je moet de spiegelafstelling voor "de stoep" afstellen op het moment deze gekanteld is, maw wanneer de schakelaar op "R" staat én de wagen in achteruit staat.

Migliore

Senior Member
- zet de auto op contact
- selecteer de geheugen positie
- zet de spiegel op "R"
- zet de versnelling in achteruit
- verstel de rechterbuitenspiegel in juiste positie
- zet de versnelling uit de acheruit, de positie is nu opgeslagen.

GELUKT !

(Instructieboekje pagina 86)

Werken de opties van "Bestuurder stoel memory" en Positie Spiegel ook met maar 1 elektrische voorstoel, of moet je daarvoor het pakket van 2 voorstoelen hebben?

Giant

Forumguru
Ik kom net terug van een ritje van 3 uur sturen, waarvan het laatste deel Groningen-Lelystad A7/A6 bijna overal 130 km/u en vervolgens van de snelweg af. Het was rustig, dus eens fijn kunnen experimenteren met wat instellingen. Ik heb een tip voor de DCC rijders met lane assist. Ik vond de lane assist iets te zenuwachtig reageren. Dat is een stuk aangenamer in te stellen door de DCC op 'individual' te zetten en de 'stuurinrichting' op de stand 'sport' te zetten. In die stand grijpt de lane assist veel minder zenuwachtig in. Werkelijk een merkbaar verschil, dat stuurt veel rustiger:thumbsup:

coreza01

Forumguru
Werken de opties van "Bestuurder stoel memory" en Positie Spiegel ook met maar 1 elektrische voorstoel, of moet je daarvoor het pakket van 2 voorstoelen hebben?
Hi, nee, die schijnt ook gewoon te werken met 1 elektrische voorstoel. Even een note, als je beide voorstoelen elektrisch neemt, dan heeft alleen de bestuurderstoel de memory functie, de bijrijder niet, had ik dat geweten dan was ik gebleven bij 1 elektrische stoel en had ik een verwarmde voorruit en verwarmde achterstoelen genomen :(

Joske

Forumguru
@coreza01

Hoe zou de auto moeten weten wie er op de bijrijdersstoel gaat zitten?
Lijkt mij maw een vrij zinloze feature moest ze bestaan hebben.
Of zou je zithoudingen toekennen aan elk knopje?
1: je vrouw
2: je minnares
3: de hond

:laugh:

coreza01

Forumguru
Nee, maar aangezien mijn vrouw een stuk korter is dan dat ik ben zou het bijvoorbeeld handiger zijn, dat wanneer zij instapt als bestuurder de bijrijdersstoel naar achteren gaat zodat het instappen voor mij wat makkelijker is en dat wanneer ik als bestuurder instap de bijrijdersstoel wat meer naar voren komt omdat zij dan anders heel ver naar achteren zit.
Het was maar een gedachte ;);)

Bovenaan Onderaan