Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Tuulster

Forumguru
Er is al veel gezegd en geschreven, ook hier, over de Superb in vergelijking met de Passat. Ik kwam deze plaatjes tegen.....

Skoda-Superb-2-0-TSI-VW-Passat-2-0-TSI-Frontansicht-fotoshowImage-23f9b502-876577.jpg

Skoda-Superb-2-0-TSI-VW-Passat-2-0-TSI-Heckansicht-fotoshowImage-8f1bf0a9-876567.jpg

Skoda-Superb-2-0-TSI-Seitenansicht-fotoshowImage-340e23b4-876575.jpg

VW-Passat-2-0-TSI-Seitenansicht-fotoshowImage-825f6b38-876571.jpg

Ja op de autorai beide kunnen bewonderen , dus in korte tijd en vers in het geheugen. Passat is erg strak , maar de superb heeft wat meer pluspunten met het grootste de prijs:D

Michel

Forumguru
Op de Autorai had ik de Superb III al bekeken. Vorige week moest mijn Superb onderhoud hebben (alweer 120.000 vrijwel probleemloze kilometers) en heb ik meteen van de gelegenheid gebruikgemaakt om wat rustiger de nieuwe Superb van dichterbij te bekijken.

Mijn eerste indruk: een krachtig design en hij komt minder fors over, ook al blijft een auto van ruim 4,80 meter toch een lel van een auto. Ik heb het dan over de hatchback, want A-Point had de Combi natuurlijk nog niet staan.
Van binnen is het erg herkenbaar, echt Skoda zou ik bijna willen zeggen. Ik vind hem dan wel sterieler dan de Superb II. En als je me eerst geblinddoekt in deze auto zou zetten, zou ik in eerste instantie misschien zeggen dat het een Octavia is. Het zijn beide natuurlijk prima auto's, al zie je de Octavia III wel erg vaak rondrijden.

Twee dingen vond ik wel minder. Wat mij betreft had die middentunnel voorin wel wat minder breed gemogen. Nu zit ik daar met mijn rechterknie continu tegenaan. In mijn Superb heb ik dat niet. En verder heeft men geen rechttoe rechtaan rechthoekige binnenspiegel gebruikt, maar eentje die van onderen ovaal afloopt. Ik vond de spiegel iets te klein, zeker voor het formaat auto.

Of mijn Superb uiteindelijk door dit model wordt opgevolgd? Qua uitrusting/uitstraling zou ik voorzichtig "ja" willen roepen, maar met een Octavia zijn mijn vriendin en ik (we hebben geen kinderen) ook prima bediend. Voorlopig blijft de huidige Superb wel in mijn bezit, want door de aankoop van ons nieuwbouwhuis (oplevering maart/april 2016) liggen onze financiele prioriteiten voorlopig ergens anders.

Bovenaan Onderaan