Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

RobinPaardekam

Actief lid
Ik krijg op mijn auto een afneembare trekhaak als het goed is. De prijs hiervan staat nog niet in de prijslijst, maar ben ik wel overeen gekomen met de dealer. Ik zie nu alleen in de prijslijst dat de wegdraaibare trekhaak ook als accessoire te bestellen is voor 999 ipv 850 af fabriek (gaat die wel buiten bijtelling om).
Weet iemand of dit dezelfde trekhaak is? Krijg je dan in kofferbak ook een hendeltje?
Waarom zou je een afneembare trekhaak op een S3 nemen als de trekhaak die ze standaard leveren "onzichtbaar" wordt weggewerkt? Scheelt dat netto zoveel dan? Ik heb 'm zelf niet nodig maar vind het wel een prachtige vinding zoals Skoda deze aanbiedt.

• Leuk
Waarderingen: EHS

EHS

Actief lid
Waarom zou je een afneembare trekhaak op een S3 nemen als de trekhaak die ze standaard leveren "onzichtbaar" wordt weggewerkt? Scheelt dat netto zoveel dan? Ik heb 'm zelf niet nodig maar vind het wel een prachtige vinding zoals Skoda deze aanbiedt.

Als de afbeembare achteraf net zo duur is als die af fabriek vind ik het zonde voor die paar keer per jaar om daar bijtelling over te betalen.

Migliore

Senior Member
Vanmorgen even bij Ab Mulder in Deventer geweest, erg prettig geholpen. Ze hadden daar een Lava Blue staan waar ik wel een ritje van een uur voor over had;

Lavablue3small.jpg

Stuk beter dan die saaie lease-kleuren....

Filmpje met combi in Lava blue !!!

Iemand toevallig al eigenaar van een Superb 3 in de kleur jungle green.

Graag zie ik de foto,s hoe deze er in t wild uitziet

Tuulster

Forumguru
Wat een gave kleur zo dat Business Grey, in het zonnetje lijkt het wel blauw! Hier staat hij ook nog eens op pegasus. Precies mijn combinatie. Ik ben een blij man:cheer::cheer:

Screenshot_2015-07-28-17-28-11.jpg

Neptukker

Forumguru
Vandaag rustig kunnen bekijken bij de dealer. Fraai apparaat die (gelukkig) de SII station niet ineens hopeloos verouderd laat ogen. Vooral qua multimedia een grote sprong gemaakt. Verder vooral evolutie.
Bij fijne zithouding vond ik de bediening van touchscreen en klimaatregeling net te ver weg.
Auto gaat vast veel mensen gelukkig maken!

tr7

Actief lid
Heeft de nieuwe Superb ook nog het 'Greentech' logo in de grille staan, of elders op de auto? En zou dat er ook af kunnen indien bij de bestelling aangegeven?

Willem_C

Actief lid
Heeft de nieuwe Superb ook nog het 'Greentech' logo in de grille staan, of elders op de auto? En zou dat er ook af kunnen indien bij de bestelling aangegeven?

Nope, bij mij niets. Had het ook op de lijst staan om er af te laten halen. Staat alleen "Skoda" en "Superb" op de kont.

tr7

Actief lid
Nope, bij mij niets. Had het ook op de lijst staan om er af te laten halen. Staat alleen "Skoda" en "Superb" op de kont.
Top. Dankjewel. De dealer dacht ook dat het niet werd vermeld. (VW doet het volgens mij ook niet meer met BlueMotion.)

Gunner

Forumguru
Superb is definitief van de baan voor mij. Twee offertes ontvangen die echt helemaal nergens over gingen qua inruil. Geen korting, lage inruil no thanks.

Bovendien krijgt een particuliere rijder 1200 euro BPM-verhoging voor z'n kiezen bij levering in 2016. Ik weiger om me door zowel dealers als overheid zo te laten behandelen.

De rest veel rijplezier gewenst maar ik ben er klaar mee....

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Superb is definitief van de baan voor mij. Twee offertes ontvangen die echt helemaal nergens over gingen qua inruil. Bovendien krijgt een particuliere rijder 1200 euro BPM-verhoging voor z'n kiezen bij levering in 2016. Ik weiger om me door zowel dealers als overheid zo te laten behandelen.

De rest veel rijplezier gewenst maar ik ben er klaar mee....

:nailbiting: En nu emigreren??? Of wordt je bij andere merken of op andere typen Skoda's niet op dezelfde manier uitgekleed??

Gunner

Forumguru
:nailbiting: En nu emigreren??? Of wordt je bij andere merken of op andere typen Skoda's niet op dezelfde manier uitgekleed??
Dit is niet de eerste auto die ik nieuw koop en over het algemeen krijg ik wel een redelijke deal. Maar dit ging serieus nergens over. Kreeg sterk de indruk dat ze me niet serieus namen.

Maar goed, vandaag even bij een ander merk shoppen.

Gunner

Forumguru
Veel succes en plezier alvast.
Nou plezier... ik vind de deal sluiten absoluut niet het leukste zeker niet na die twee offertes van gister.

edit: Net toch een verbeterde offerte ontvangen. Grootste verschil zit hem in de BPM die het uit z'n verband trekt tussen wat ik wil uitgeven maar daar kan de dealer dan niets aan doen.

Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Succes @Gunner met je zoektocht en vervelend dat je een dergelijke ervaring hebt bij de dealer.
Eigenlijk zou je ze dat gewoon keihard terug moeten geven. Ik heb het eerder ook meegemaakt bij een VW dealer.
Auto stond op dat moment in de werkplaats voor een nieuwe distributieriem (a 1200 euro in totaal), inruilwaarde onder de anwb koerslijst, geen korting op een nieuwe auto. En zo wordt je na 10 jaar trouwe klant bedankt voor je vertrouwen. Dat was dus einde oefening voor die dealer. Noem geen namen, maar ze zitten in Nijmegen..

Gunner

Forumguru
@Bakkertje ik heb wel een verbeterde offerte ontvangen van een van de dealers en daarna nog telefonisch contact gehad. Ook zij balen natuurlijk van de levertijd en BPM-verhoging want zij moeten dat gaan uitleggen aan hun klanten. Dus eigenlijk is dat het grootste probleem. Verder geen hard feelings naar die dealer, die behandelt me netjes en vriendelijk.

Uiteraard is het altijd zo dat je de waarde van je eigen auto altijd te hoog inschat he ;)

Tuulster

Forumguru
Ik heb een vraagje over het "Hill Hold systeem". Ik heb dat niet aangevinkt bij het bestellen.

Nu dacht ik dat ik wel eens kans zou maken op een grote "blinde knop" en laat ik nou best een hekel hebben aan blinde knoppen, zeker de grote......:jaja:

De blinde knop zou namelijk degene op de foto kunnen zijn, geloof ik. Alleen ben ik nog geen foto gekomen met deze knop als nutteloos zwart ding...... ook niet op onderstaande foto van forum genoot @RobinPaardekam die een Ambition Business uitvoering heeft en het bij mijn weten niet extra heeft besteld....
Zit het er gewoon standaard op of is deze Auto Hold toets weer wat anders dan het Hill Hold (HHC) systeem......:pardon:??

upload_2015-7-31_15-10-37.png

Bovenaan Onderaan