Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

heeft er eigenlijk al iemand hands-on ervaring met apple car play? Welke apps kunnen er op (belangrijkste; kan flitsmeister het al aan?)

deze kwam ik zelf tegen trouwens: http://www.carplaylife.com/video/apple-carplay-demoed-in-new-skoda-superb/

Geen ervaring maar wel veel over gelezen en opgezocht op internet. Voorlopig werkt Apple CarPlay alleen met kabel(wellicht in najaar draadloos) de apps die werken zijn voorlopig alleen de apps van Apple zelf, telefoon, berichten, muziek, kaarten, podcast,

Sorry....
En een aantal apps als spotify en Weatherpro. Komen er wel steeds meer. Maar doel van Apple en autofabrikanten is om het bellen in de auto veiliger te maken dus veelal werkt het via voicebediening/Siri

Tuulster

Forumguru
Klopt, combi is dubbel en hatch is enkel.

Alleen het eerste stuk van de combi kan open maar daar zit nog zo een stuk glas achter dat niet open kan. De hatchback heeft dat niet.

Open stuk is dus bij beide even groot.

Giant

Forumguru
Ehh, ik vrees dat ik hier even op moet reageren... Aan de buitenkant zie je op het dak een vrij grote glasplaat bij de hatchback. Het open gat in het hemeltje is echter veel kleiner dan het glazen bewegende deel van het dak. Bij de combi S2 die ik nu heb is dat gat aanmerkelijk groter dan bij de hatchback S3. Ik verwacht dat dit bij de S3 combi ook weer (substantieel) groter zal zijn, ook al omdat er bij de combi veel meer ruimte voor is. Op de RAI viel het veel kleinere open deel van het open dak me dan ook meteen op. Wat mij betreft mag de combi het predikaat 'panoramadak' krijgen, maar de hatchback niet. In gesloten toestand is het verschil nog veel groter, als je kijkt naar welk oppervlakte van het dak doorzichtig is.

Stian

Actief lid
Weet iemand of je L&K interieurstrips kan monteren in een ambition businessline? Zijn de gelijmd, met (snel afbrekende clips of iets anders?
bedankt

Willem_C

Actief lid
heeft er eigenlijk al iemand hands-on ervaring met apple car play? Welke apps kunnen er op (belangrijkste; kan flitsmeister het al aan?)

deze kwam ik zelf tegen trouwens: http://www.carplaylife.com/video/apple-carplay-demoed-in-new-skoda-superb/

Ik heb het inmiddels geprobeerd. Het voegt voor mij niets toe. Navigatie heb ik al (Apple Maps), telefoon werkt via carkit en contacten hoef ik ook niet via telefoon, werkt prima via Amundsen. Weinig toegevoegde waarde dus met de huidige set van apps. Flitsmeister zou super zijn.

Helaas werkt je telefoon in apple carplay mode niet meer als gekoppelde telefoon via de Amundsen, dus dan moet je ook meteen alles via carplay doen.

Mbt dak. Niet alleen is het gat dus kleiner naar ook de glazen plaat. Op reviews vd combi zie dat je. bijna door hele dak naar buiten kan kijken. Bij de hatchback dus niet. Best wel triest dat verschil

shredder230

Nieuw lid
ik ben bezig met het bestellen van de superb combi met handschakeling.
Nu heb ik als opties Front assist inclusief adaptive cruise control, betekend dit dat de auto ook in de file zelf optrekt en remt (traffic jam assist) of werkt dit enkel als je een automaat hebt.

shredder230

Nieuw lid
dat is jammer, want ik wil eigenlijk in de 20% bijtelling blijven. Dit betekend dat ik enkel de 120 pk kan nemen, of de DSG laat vallen....
Lastige keuzen. Op dit moment heb ik een a4 avant uit 2011
Brandstof
spacer.gif
benzine
Cilinders
spacer.gif
4 in lijn
Cilinderinhoud
spacer.gif
1798 cc
Maximaal vermogen
spacer.gif
88 kW/120 pk bij 3650 tpm
Maximaal koppel
spacer.gif
230 Nm bij 1500 tpm

Maar heb geen idee hoe ik de pk en koppel van de 120 pk superb combi moet vergelijken van A4 avant die ik nu rij

BobTheFish

Actief lid
ik ben bezig met het bestellen van de superb combi met handschakeling.
Nu heb ik als opties Front assist inclusief adaptive cruise control, betekend dit dat de auto ook in de file zelf optrekt en remt (traffic jam assist) of werkt dit enkel als je een automaat hebt.

Vergeet niet om ook lane assist en blind spot detection mee te bestellen. Deze zijn ook nodig om traffic jam assist te laten werken.

Voor de businessline edities heb je dan, of het lichtpakket van €700 nodig (ambition),
of het lichtpakket van €350 (style).
Deze opties zijn volgens mij niet leverbaar voor de Active.

Giant

Forumguru
dat is jammer, want ik wil eigenlijk in de 20% bijtelling blijven. Dit betekend dat ik enkel de 120 pk kan nemen, of de DSG laat vallen....
Als je een Superb wil met 20% bijtelling zou ik heel rap op zoek gaan naar een dealer die nog een productieplaats heeft voor dit jaar én hem voor de jaarwisseling kan leveren. Anders gaat het op een enkele uitvoering misschien nog 21% worden, maar zoals het er nu naar uit ziet gaan de meeste uitvoeringen maximaal bijtellen:angry:

Laatst bewerkt:

shredder230

Nieuw lid
klopt ben al bezig met een dealer..
Maar juist als die niet meer leverbaar is, is het interessant om te weten of the 120PK (blijft als enkele 20%) genoeg is..

Giant

Forumguru
Qua koppel ga je er met deze diesel natuurlijk flink op vooruit. En dat komt ook nog eens snel vrij, bij een laag toerental. Pittig genoeg naar mijn idee, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Als DCC voor mij geen must have geweest was had ik zeker voor de 120 Pk gegaan. De meerprijs voor die 30 Pk extra had ik er anders niet voor over gehad en mijn bijtelling is daarmee helaas ook omhoog gegaan. Als ondernemer betaal ik én de hogere aanschaf én ik moet privé bijtellen. Om negatieve reacties te voorkomen: nee ik klaag niet, maar stel slechts de feiten vast:ot:.
On topic dan tot slot: probeer de 120 Pk diesel even in een Passat. Heb ik ook gedaan. Ik vond hem iets gehoriger dan de 150 Pk maar ik vond hem zeker voldoende krachtig en lekker schakellui:sleep:.

andrehj

Forumguru
Lastige keuzen. Op dit moment heb ik een a4 avant uit 2011
Brandstof
spacer.gif
benzine
Cilinders
spacer.gif
4 in lijn
Cilinderinhoud
spacer.gif
1798 cc
Maximaal vermogen
spacer.gif
88 kW/120 pk bij 3650 tpm
Maximaal koppel
spacer.gif
230 Nm bij 1500 tpm
Maar heb geen idee hoe ik de pk en koppel van de 120 pk superb combi moet vergelijken van A4 avant die ik nu rij
Dat zal redelijk vergelijkbaar zijn, mits je Audi niet getuned is. Deze motor is namelijk eenvoudig naar de specificaties van een normale 1.8 TSI (en hoger) te brengen, waardoor ie dan snel 200 pk heeft.

Maar ongetuned zullen de prestaties aardig gelijk zijn, waarbij de diesel dan wel wat meer lawaai zal maken. Wat zeggen de specs (0-100, tussenaccelleraties en topsnelheid)?

Bovenaan Onderaan