Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

@tritus Ik begrijp je probleem. Uiteindelijk toch gekozen voor Lava Blue nadat ik de kleur op een Yeti had gezien. Persoonlijk vind ik bijna iedere kleur wel mooi maar wilde toch een kleur waar je er waarschijnlijk niet zo heel veel van ziet rijden. Rosso Brunello vind ik ook erg mooi. Kijk anders nog even naar de filmpjes die ik op blz 87 geplaatst heb.

fastpeter

Forumguru
eeeeehhh donkerbruin leer is volgens mij niet leverbaar in Nederland....

De L&K heeft standaard leer met geventileerde stoelen en daar in kon men de keuze hebben (creme wit ook de interieur delen) of Bruin leder het is best donker bruin leer het zwarte is er af ook zijn de delen van het interieur dan ook in die kleur.
Anderen modellen (niet L&K) kunnen ook zwart leder nemen., vreemde is wel dat de 220 pk versie die er in duitsland is hier niet te bestellen is en ik denk dat daar best vraag naar was.
Nu moet je een 4x4 280 pk nemen als je een wat snelle benzine wil......maar goed voor ons geluk in de zin dat in duitsland de 280 pk versie nog niet te leveren is.

Bakkertje

Forumguru
Afgelopen zaterdag moest ik bij de dealer zijn (voor een carterplug voor onze New Beetle). Toen ben ik uiteraard even naar de Skoda showroom gelopen, daar stond een S3 in Style Business in het grijs.
Een mooie verschijning met enorm veel luxe.
Maar.. Toch weer de kunststof chromen randjes, een oud type stuurwiel en gloeilampjes overal.. In het geval van m'n Passat is dat toch net even wat mooier afgewerkt met aluminium, uitgebreid stuurwiel met bediening voor de ACC en led lampies (ook voor het (groot)licht) overal. Ik weet het kleine details, maar toch maakt het voor mij weer iets meer dragelijk dat ik in de Passat rond rijd.
Als ik nu opnieuw moest kiezen zou het wellicht toch zomaar weer een Passat kunnen zijn, maar dan in Business R uitvoering. Die komt heeel erg dicht in de buurt van de Style business van de S3, maar heeft dan toch het kleine beetje mooiere afwerking.

Begrijp me niet verkeerd, een S3 is een dijk van een auto die in style business afgeladen is met fijne opties.

YouTube movie van een Superb 3 in Quarz Grey met 17 inch Stratos velgen (zoals ik hem krijg, maar dan zonder panoramadak, zonder sunset, maar wel met DSG):

Actuele levertijdinformatie: ik heb besteld in week 26 / productie in week 38 / levering in week 41.

En daar ben ik heel blij mee, want de eerste leverindicatie van LeasePlan was week 47. Kijk, dat zijn berichten!

tritus

Senior Member
Leuk om te lezen dat de superb het goed doet!

Vandaag te horen gekregen dat het omgooien van de configuratie toch een probleem gaat worden. Uiteindelijk dus maar gekozen voor de oorspronkelijke configuratie. Niet meteen de grootste ramp natuurlijk :). Hopelijk is quarz grey nog iets mooier in daglicht ten opzichte van showroom licht.....:sterretjes:

Laatst bewerkt:
Leuk om te lezen dat de superb het goed doet!

Vandaag te horen gekregen dat het omgooien van de configuratie toch een probleem gaat worden. Uiteindelijk dus maar gekozen voor de oorspronkelijke configuratie. Niet meteen de grootste ramp natuurlijk :). Hopelijk is quarz grey nog iets mooier in daglicht ten opzichte van showroom licht.....:sterretjes:

Geen zorgen! Ik heb ook Quarz Grey besteld, na lang foto's en films bekijken, wikken & wegen. Ik ben er van overtuigd dat het een prima kleur is. Wel mooi schoon en glanzend houden natuurlijk, maar dat doen we hier sowieso allemaal. Toch...? :cool:

Der Einser

Forumguru
Wij hebben onze nieuwe Fabia ook in Quarz Grey besteld,.. En niet zomaar natuurlijk!
Omdat het een prima, nette en chique ogende kleur is!
Goede keus hoor.
Geen zorgen over maken.

tritus

Senior Member
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij heeft de fabia geen quarz grey, maar metal grey. Die is volgens mij net iets donkerder.

Der Einser

Forumguru
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij heeft de fabia geen quarz grey, maar metal grey. Die is volgens mij net iets donkerder.
Dan heb je het mis.
Vanaf modeljaar 2016 heet het Quarz Grey.
Wij hebben die besteld.
Maar de kleurcode is overigens precies hetzelfde hoor. Dus geen verschillen in donkerder of lichter.

tritus

Senior Member
Ok, op de website van Skoda staat nog de term metal grey vandaar. In mijn keus van de kleur was ik op zoek naar een vergelijk en toen werd aangegeven dat metal grey en quarz grey niet dezelfde kleuren waren. Maar goed dat maakt verder niet uit. Ben erg nieuwsgierig hoe het uiteindelijke resultaat met donkere velgen uiteindelijk zal worden.

Bovenaan Onderaan