Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Giant

Forumguru
Ik laat de aanduidingen er ook af halen, luxe kentekenplaten en geen reclame op de kentekenplaatomlijsting.

M.bt. de optionele led achterverlichting vertelde mijn dealer dat de kentekenplaatverlichting in led uitgevoerd is én dat de units op het bewegende deel van de achterklep dan ook verlichting hebben. Zo was de style business line waarin ik gereden heb ook uitgevoerd. Zonder die led verlichtingsoptie zouden die units van de achterklep dus helemaal geen verlichting hebben. Zou dat waar zijn?

Odin

Senior Member
Zonder aanduidingen staat strakker en mooier. Zonder logo's en dan mensen vragen naar merk en waarde. Heb je ineens een hele luxe en dure auto.

MennoW

Forumguru
Zonder aanduidingen staat strakker en mooier. Zonder logo's en dan mensen vragen naar merk en waarde. Heb je ineens een hele luxe en dure auto.
Heb jij de auto voor de buren of voor je zelf?
Met of zonder doet niets af aan de prijs of luxe, dat ligt meer aan de vinkjes bij de bestelling.
Het staat alleen beter (vind ik)

Odin

Senior Member
Heb jij de auto voor de buren of voor je zelf?
Met of zonder doet niets af aan de prijs of luxe, dat ligt meer aan de vinkjes bij de bestelling.
Het staat alleen beter (vind ik)
Haha, denk dat je de ondertoon verkeerd inschat. Wat de buren of buitenwereld denkt van mijn auto zal me een zorg zijn.
Zonder aanduiding staat mooier. Dat is een los punt.

Andere punt: Mensen zeiken en zeuren vaak over een merk. "Wat voor auto? Een Skoda? Waarom?"
Heeft bij het onwetende publiek nog steeds het imago tegen. Daarom lijkt me een vergelijking interessant, een test zonder logo's. Hoe de auto wordt ingeschat op verkoopprijs en luxe door voorbijgangers.
Dat te vergelijken met de uitslag als er overal gewoon Skoda op staat.
Of een test waarbij verschillende auto's van gelijk formaat zonder logo's en aanduidingen worden vergeleken.
Score voor de Skoda met of zonder logo's zal nogal verschillen denk ik. Zonder logo's pakt de score hoger uit, omdat je dan een eerlijk oordeel krijgt. Het is gewoon heel veel en een hele goede auto.

tritus

Senior Member
Oei.... vandaag dan eindelijk een superb in het echt in quarz grey kunnen bekijken. Maar toen ik hem dan eindelijk zag viel hij mij eigenlijk tegen..... geen echte diepe kleur. Er stond ook een briljant silver uitvoering en die sprong er veel meer uit.

Even gebeld met de dealer en die wist me ook nog eens te vertellen dat de antraciet pegagus velgen niet geleverd gaan worden maar dat ze wel gespoten konden worden als ik dat wilde.

Nu dus vanavond overdenken wat het dan wel moet worden. Heb een staal gezien van het lava blue. Is misschien ook wel mooi met het lichte leer, heb hiervan ook al wat plaatjes gezien op het internet. Maar weet iemand hier toevallig of deze kleur ergens in het land op een superb te aanschouwen is.

misschien dan toch maar briljant silver met zwart leer? of business grey met beige leer. Pffff daar gaan we weer....

superbia

Forumguru
Lava blue doen! Ik was zelf overtuigd van quartz grey, daar liepen we beide direct naar toe. Heb zelf ook in de rondte gelopen met de lava blue staal, maar vond de quartz grey mooier uitkomen in het zonnetje. :jaja:

Rapied

Nieuw lid
Business grey doen met donkerbruin leer. Hele mooie combinatie dacht ik zo. Succes met dit keuze "probleem".

Klopt. Alleen beige (bijna wit....) en zwart. Lava blue valt in zonlicht tegen. Wordt wat flets en saai. Maarrrrrrr: dat is mijn mening. Wel even met de staal naar buiten zou mijn tip zijn

tritus

Senior Member
Ik ben er ook mee naar buiten geweest en heb hem ook naast een blauwe seat gelegd. Dan zie je er ook een groen tint doorheen. Maar weet het nog niet, ik wil het het liefste toch daadwerkelijk op de auto zien. Ik vind briljant silver op bijvoorbeeld een fabia ook niet spannend maar op de Superb ziet het er wel goed uit.

Ik ben daarnaast best wel enthousiast over het lichte lederen interieur en vind het zwart leer wel erg donker worden. Maar licht leer met de combi briljant silver vind ik dan toch net weer niks.... Neig nu naar business grey met een licht interieur en dan misschien het dak zwart wrappen of zo.

Rapied

Nieuw lid
Nou ja donkerbruin, het is meer kaneelkleur. Wordt achteraf ingebouwd, niet af fabriek. Er is keus uit zo'n 15 kleuren.

Ken het probleem van licht leer met lichte lak. Zelf heb ik daarom gekozen voor wit met achteraf ingebouwde beige/licht bruine kleur. Gezien op octavia. Fraai

Ik twijfel welke uitvoering dit is, het was een handbak met heel veel pit.... ik denk de 150pk of 190pk diesel. Wel in een Style uitvoering.

Bovenaan Onderaan