Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

@Thrar Ongelooflijk bedankt man, voor jouw mooie foto's van de Quartz Grey uitvoering, echt super!
Ik heb hem besteld en sta volledig achter deze kleur. Ik heb nu een S2 Combi in Platin Grey (zeg maar het huidige Business Grey), maar ik wilde weer 'ns iets anders en met Quartz Grey ben ik 200% tevreden.

Thanks!!

Giant

Forumguru
Misschien is dit onderwerp al eerder behandeld maar klopt het dat bij het optie lichtpakket de strepen in de koplampen ledlampen zijn en als je dit lichtpakket niet hebt dat het dan chromen strepen zijn. Ik kan me herinneren op de RAI dat ze licht gaven en vrijdag bij de introductie bij Vallei Autogroep in Veenendaal dus niet. Kan iemand dat bevestigen?
Klopt, de wimpers branden alleen als je de optie 'lichtpakket' met smart light assistent mee besteld. In de verkoopbrochure die sinds vorige week bij de dealers ligt staat dat ook. Bestel je die optie niet dan geloof ik niet dat de wimpers ineens chromen strepen worden. Volgens mij blijft de lichtunit gewoon dezelfde, maar worden de wimpers daarin niet verlicht. Wel dacht ik (maar ik heb niet test gereden in het donker) dat de wimpers een beetje aangelicht worden door strooilicht bij gebruik van dimlicht, vertelde een dealer mij. Maar dat is niet vergelijkbaar met het branden van de wimpers zoals bij mee bestellen van het lichtpakket.

Voor de liefhebbers. Bij Skoda Utrecht ff een paar foto's. Ben overtuigd. Quarz Grey. Staat hem goed

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 119
  • image.jpg
    image.jpg
    917,9 KB · Weergaven: 114
  • image.jpg
    image.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 108
  • image.jpg
    image.jpg
    987,2 KB · Weergaven: 104
  • image.jpg
    image.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 110

Odin

Senior Member
Zegt iemand die een Jaguar S type heeft...........;):deuk::D..........
De bouwkwaliteit zal beter geworden zijn in de jaren, maar alle onderdelen die eraf vallen zijn van de beste britse kwaliteit (best british workmanship);).
:wacht:Edit: Ik heb morris, mini, triumph, land-en range-rover gereden, dus ben ervaringsdeskundige:).
Vraagt om een reactie natuurlijk... :pieker:
Gelukkig een Jaguar uit de Ford periode. De juiste combinatie van Amerikaanse werk ethos en Britse materiaalkeuze. Andersom zou er iedere 5 meter goedkoop plastic afvallen :maakmegek:

Maar de S-type zit goed in elkaar, is gebouwd op een zeer degelijk platform dat nog steeds wordt gebruikt voor de huidige Jaguar XF. De Duratec V6 vind zijn oorsprong bij Porsche, die het ontwerp hebben verkocht aan Ford. Jaguar heeft een aantal modificaties doorgevoerd ter modernisatie. Maar het is één van de beste en betrouwbaarste motoren van Ford, zeker tot 2012 nog volop gebruikt. Ook de automaat is van Ford (tot 2002, daarna ZF) en met regulier onderhoud soepel en betrouwbaar.

Dan hou je dus over een luxe auto die door een slecht betrouwbaarheids imago spot goedkoop is op de 2de hands markt. In werkelijkheid zeer betrouwbaar is bij normaal onderhoud en waarvan de belangrijkste onderdelen gedeeld worden met andere merken en modellen en in de meeste gevallen tot zeer recent nog zijn toegepast. Dus volop en voordelige reserve onderdelen. :jaja:

Om niet te ver af te dwalen over de S-type...
De nieuwe Superb ziet er erg mooi uit, al ben ik niet zo´n fan van de enorme toename in elektronische complexiteit. Dat als elektrotechnisch ingenieur. Mechanisch kan het nog zo degelijk zijn, als de electronica humeurig wordt dan krijg je dikke ellende. Daarom ook mijn keuze voor het modeljaar 2002 van de S-type, dat is het laatste bouwjaar zonder volledige CAN integratie van alle systemen.
Qua kleur lijkt me niet dat Corrida Red heel populair gaat worden. Dat is misschien leuk voor een Seat Leon Cupra R, maar de Superb wordt wel heel erg veel rood. Lava Blue ziet er in de configurator wel mooi uit, zeker met Phoenix of Pegasus Anthracite velgen.
Blijft jammer dat er geen V6 of een 5 pitter in de prijslijst staat. Gaat dat nog komen? Ik ben verpest met de twee V6´jes op de oprit en zal niet snel meer terug gaan naar een 4 cilinder. Maar dat is makkelijk praten, ik betaal 1/10 van de Nederlandse wegenbelasting hier in Spanje dus daar hoef ik het niet voor te laten.
Voor de lease rijders, je wordt linksom of rechtsom toch een poot uitgedraaid. Dus dan ook maar de dikste uitvoering kwa motorisering. Zeker als je veel onderweg bent. Hoort ook bij een auto van deze afmetingen vind ik.

Dennis Nijholt

Forumguru
Wat bedoel je precies met die herwaardering Dennis? Is dat iets dat invloed heeft op alle Superb's?

Nee alleen de demo's want origineel zou de fiscale waarde tussen de 43500 en 45000 euro liggen (hangt van de opties af die de dealer genomen heeft) Maar is een fiscaal trukje die de importeur doet samen met de dealers en zo wordt de auto een paar duizend euro goedkoper in fiscale waardering. Anders is het bijtellingsbedrag te hoog voor de verkopers en willen ze er niet in rijden.

Dennis Nijholt

Forumguru
een lagere fiscale bijtelling in ieder geval, neem alle kentekens maar eens bij elkaar...dan zie je dat de fiscale waarde van de auto's bij het RDW op € 39044,- staat. En dat is dus je bijtellingswaarde van die auto's (die ik reed had dat bedrag, degene die Antera reed had ook dat bedrag en die Corne reed ook). Dus ja alle Demo Superbs hebben een fiscale bijtellingswaarde van € 39044,-. Aanzienlijk lager dan dat ze in het echt waard zijn. Dus voor een leaserijder erg aantrekkelijk.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Oenoud

Forumguru
Die herwaardering heeft ook plaatsgevonden op mijn huidige Superb 2 Combi.
Vrijdag 19 juni heb ik deze opgehaald. Dit betrof ook een ex demo auto die in 1e instantie een fiscale waarde had van rond de 34.500. Het schijnt dat ze bij Pon alle demo superb's geherwaardeerd hebben.
Hierdoor heeft mijn auto nu een fiscale waarde van een ruime 31K.

Dit is voor mij een extra voordeeltje aangezien ik over dat bedrag de bijtelling betaal.
Hiermee is het netto verschil per maand met mijn vorige auto (Passat) rond de 80 euro per maand voordeliger.:D

Ik weet dat het een beetje :ot: is aangezien het over een Superb II facelift gaat maar deze is dus ook meegenomen in die herwaarderings ronde.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan