Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Joske

Forumguru
Corné ===

====

=========
addon.php

:deuk: :deuk: :deuk: :deuk: :deuk:

Heb zojuist begrepen dat de velgen als accessoire +/- 2500 euri's gaan kosten, hmm dan toch maar af fabriek en geen supernova's.

KJvO

Forumguru
Vandaag ff een korte proefrit gemaakt in een Style 2.0tdi handbak bij Vruggink. Niet gelijk een wow gevoel t.o.v. mijn S2c (wat alleen maar goed is natuurlijk). Wat moeite een juiste zitpositie te vinden met goed zicht op instrumenten, net of het stuur niet hoog genoeg gezet kan worden..., Ik zet de stoel graag wat hoger i.v.m. de onderbenen.
Ik denk dat ik toch voor de combi ga, vindt de lijn van deze niet echt mooi. Eenmaal op de autobaan de ACC geprobeerd, geweldig, natuurlijk ff wennen, maar ben bang dat dit heel snel gaat, sterker ik mis 'm nu al ;) Duidelijke vooruitgang met elektronische apparatuur en integratie. Ben benieuwd naar een proefrit in de S3c met de 190pk diesel DSG en volgend jaar naar het kostenplaatje.

_KJL0004_20150630_111351.jpg _KJL0002_20150630_111321.jpg _KJL0003_20150630_111339.jpg

M'n nieuwe S3 DSG Style Business is besteld bij de leasemij. Geplande leverdatum week 45 (begin november)....Duurt nog veel te lang voor mijn gevoel. Kan er gelijk winterbanden op laten zetten :( Wel hoop ik nog op uitlevering dit jaar. Scheelt toch weer een procentje bijtelling...

Mijn lease auto staat ook in de bestelling, bij mij in de buurt was er geen dealer meer die nog dit jaar kon uitleveren (snelste was 3e week van 2016 ?!?!?). Heb nu toch nog een dealer gevonden en zojuist de offerte in de leaseaite geknikkerd (verwachte levering week 46 / 48), moet nog dit jaar worden.

De configuratie is geworden:

S3 HB Style Business, Metallic Moon White, Verlaagd onderstel, Led Interieur Pakket, Sunset en Adaptive Cruise met Front assist.
Winterbandjes zitten er standaard vanuit de leasemij bij.

Der Einser

Forumguru
Zojuist terug van een proefrit met de S3 style businessline 2.0 TDI 150pk.
Mooie auto, pittig blok (wel goed hoorbaar vond ik zelf, had minder geluid verwacht)
Erg ruim, zo ruim zelfs dat hij een beetje erg groot aanvoelde tov mijn huidige S2C

Verder indrukwekkende nieuwe snufjes en alles ziet er gewoon gelikt uit.

Maar waar iedereen zo lyrisch over is DCC,.. Vond ik zelf wel meevallen om eerlijk te zijn.
Om zelfs heel eerlijk te zijn zou het geen must zijn als ik besluit een S3 te nemen.
Sterker nog, liever niet !! Vind mijn KW en nu Airride beter rijden.
Comfortstand is echt zompig en sport al veel beter.
Maar voel nog steeds te veel overhellen en niet strak genoeg naar mijn smaak.
Wellicht waren de 18" met ballonbanden niet berekend op mijn test rijstijl :D

Conclusie:
Echt een prachtige auto, maar momenteel nog niet echt een absolute must have.
Was tijdens de autorai meer onder de indruk dan vandaag om eerlijk te zijn.
Eerst maar even de combi afwachten en wie weet over een jaar eens kijken.

CDK

Forumguru
@Der Einser, 18" onder de demo? Rijnwoud had er 19" onder liggen en dat stuurde in sport stand wel redelijk, maar zoals ik ook al geschreven had, het DCC systeem kan niet tippen aan een KW set. Wat betreft de 150pk dieselmotor die vond ik maar matig eerlijk gezegd :bloos:

Octavia32

Forumguru
Vind ik ook vreemd waarom is dat niet gewoon 170 pk, zal wel met milieu te maken hebben.

Ik wacht in ieder geval nog effe

Dennis Nijholt

Forumguru
@Corné de Kluijver de 150pk diesel maar matig...ik vond het wel meevallen, oke kon niet kwa optrekken tippen aan me RS...maar goed als ik jou in me RS laat rijden is mijn RS ook maar matig..je referentiekader is gewoon te buitengewoon met je huidige S2..maar dat weet je ook maar al te goed. Heb vandaag even naar een S3 zitten kijken, 1 met 19 inch Sirius en het lichte leder interieur en donkere achterramen . Dat ziet er wel erg chique uit. ik zal laten weten wat de dealer onder de streep erbij wil hebben LOL. (en dan doe ik het waarschijnlijk nog niet, maar dat heeft met andere omstandigheden te maken..kwa werk enz kans (ik zeg kans niks is zeker nog) om voor paar jaar naar USA (San José) te gaan einde van het jaar).

Dewinteb

Actief lid
Ik heb de meeste 'kleuren' inmiddels voorbij zien komen, maar nog niet de bright silver in het daglicht, iemand foto's?

Bovenaan Onderaan