Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

TBiRD

Lid
Wooow zo lange wachttijden als je niet snel bent. Ben ik blij da ik volgend najaar pas moet bestellen voor januari 2017 levering. Tegen dan zal de grote rush hopelijk door zijn.

tritus

Senior Member
Vandaag ook proefgereden bij A-Point in Amsterdam en zoals beloofd ook wat foto's gemaakt van de showroom auto's.

Business grey:
0bc4-TbcBm_nCtZUqyKp_jLcfmaqNAqrR-zgOO23SUf8EJjjoAV20ZdXvThDgzv_xDpxBCg3JgRP48uE_4cpag=w1896-h799-rw
93YNyrNw577sLfg2wgUpU4uf6fB1ZR36hemDpniSg4bnBvn5R4FmGi_b0zAKiXAstJmljyU0yZ-xqKh0Y3bP7Q=w1896-h799-rw
54hCqaZxRerbosLPX6Fw3mKPdcppsQRXfhb6-0B4uwD-0DVF4wEYIl_As6eKqhTRf7IOLgxGY2hWAwBojF-dcw=w1896-h799-rw

Quartz grey:
quaus1_UyaWSAbLMof8eFYIMYQrNUPsizTfD3i8zN81NK0nTHVwQK3s4ekUgWsmX1xFy-JAzvqGigNN5yVFB2A=w1896-h799-rw

g32rHEQrPfs01LKyRPU1H4AjBoJFssk5OwYalR6NWRS1WItp4O1-PEPBjo-c92QaH1XbPTuT0dbuysrc6UrzCg=w1896-h799-rw

xfypkNzasiTxFD8m79vfozo4FtyM5Kytf_ebEP8WRruCKvTjFwhi-MQGl27-gdbXeoJHgiT2otEC1WVJ3lmphw=w1896-h799-rw

f-X8AwQq9LE6quPlgzGCckoyw-xexLxQ9OoaWuBejgnOumFvCowlc1t7B05sdLDFEo8QMHelEbhjmIe4V-53qA=w1896-h799-rw

Ik ben echt positief verrast door Quartz grey, helemaal de combinatie met de 19" Sirius velgen is het echt prachtig!
De auto waarin ik proef heb gereden is de zwarte 2.0tdi 150pk style business line, hiervan zijn eerder al foto's geplaatst. Deze was voorzien van zwart lederen bekleding, dat is ook erg fraai. Die gaat ook nog even in de overweging. De standaard Style bekleding ziet er ook netjes uit en lijkt prima bestand tegen de kids. :thumbsup:

[Edit] Mhh excuus voor de gedraaide afbeeldingen, ik snap niet helemaal hoe dat kan. Op OneDrive lijken de staande foto's goed. :arghh:
[Edit2] Nu via Google Foto's, zijn ze nu voor iedereen zichtbaar?

CDK

Forumguru
Ik ben vandaag nog even wezen proefzitten en stiekem wezen gluren in de showroom van Skoda Rijnwoud in Rotterdam, de auto in de showroom was zelfs al verkocht :jaja:
Zodra Reinier, 1 van de eigenaren mij gespot had kreeg ik de sleutel van een demo in mijn handen gedrukt met de opmerking ga maar eens een stukje rijden, dat is veel leuker als alleen maar zitten en kijken.... :)

image1-1.JPG image2-1.JPG image3.JPG

Zoals jullie zien was het een witte, volgens mij candy white, maar dat weet ik niet zeker. Het is een Style BNS en in het vooronder ligt een 2.0 TDI 150Pk, gekoppeld aan een handbak met 6 versnellingen, voorzien van o.a. dode hoek assistent, ACC en DCC. De auto is zeer comfortabel, in standje comfort zweverig zelfs, op de snelweg kreeg ik er zelfs duizelingen van :sterretjes: In standje normaal is het een comfortabele reis limo, maar op iets hogere snelheid deint het nog iets te veel van het goede (is persoonlijk uiteraard) In de sportstand is het merkbaar stugger en voel je echt contact met het wegdek en dán pas merk je dat er 19" wielen onder zitten, maar die wielen krijgen nu de schuld en dat is eigenlijk weer niet eerlijk, want als ik dit onderstel nu weer vergelijk (daar komt'ie weer.....) met mijn KW streetcomfort set in combinatie met 20" wielen, dan is die toch echt comfortabeler omdat de oneffenheden van het wegdek op een andere manier gedeeltelijk weggefilterd en gedeeltelijk doorgegeven worden, maar wat een verschil met een af fabriek sportonderstel zeg!!! Dit is echt een grote stap voorwaarts, jammer voor @Antera, maar op een S3 met DCC heb je voor het verminderen van bodyroll en deinen / duiken geen andere veren nodig imho. Wat betreft de looks valt het op dat de S3 een stuk dichter bij de grond ligt dan welke andere standaard Skoda dan ook, gaan ze het dan toch nog leren?????
Over de handbak kan ik kort zijn, schakelt goed en voelt degelijk, maar ik mis de DSG enorm!! Wat betreft de motor...., 150Pk, 8.8 seconden van 0 naar 100 volgens de boeken, dus dat is netjes. Ik ben verziekt, dus voor mij had het geen enkele beleving helaas, een diesel is nu eenmaal geen benzine en ik heb het verkeerde referentie materiaal.
Algemene indruk: Mooie complete gelikte reis / gezins / zaken limo, comfortabel, ruim echt een Skoda in de positieve zin van het woord. Ik zie mezelf er nog wel eens in gaan rijden, zal wel de combi gaan worden dan denk ik.....

@ Reinier en Wouter, bedankt voor de gastvrijheid, de aangeboden demo rit en de gezellige babbel :thumbsup: Voor mij zijn jullie met stip de beste dealer van NL :jaja:

Dennis Nijholt

Forumguru
heb gisteren de Superb 20 TDI 150pk meegekregen naar huis, zat ook leer in (zwart) en dingen zoals DCC en ACC, dode hoek assistent. Al het spul werkt inderdaad perfect. en beaam dat de auto op comfort stand een zeeziekte veroorzaakt bij me en op sportstand voelt zoals ik graag wil. De dealer deed me gelijk een voorstel t.o.v. mijn RS...en het gezin is razend enthousiast over de Ruimte in de Superb (vooral op de achterbank). Het grappige is dat vrijwel alle demo Superb's een geherwaardeerde verlaagde bijtellingsbedrag hebben van in de 39000 euro. de auto vandaag weer terug gebracht.
superb2015.jpg Superb2015-02.jpg

Odin

Senior Member
1969-Coronet-Super-Bee.jpg

Dat is een Super Bee.
Overigens heb ik ook Super Burp al gehoord, dat zou een enorme boer zijn :)
"is dat een Skoda?" is te lang qua naam maar dekt wel de lading wat betreft reacties. Haal de badges er af, vraag om reacties over interieur en exterieur en je krijgt veel hogere beoordelingen dan wanneer men weet dat het een Skoda is.

Dennis Nijholt

Forumguru
Dat heeft top gear ook gedaan, een S2 in de duurste winkelstraat neergezet en alle embleems afgeplakt. En toen het publiek gevraagd wat ze ervan vonden... Heel verrassend de uitkomst.

Dennis Nijholt

Forumguru
Dan was het dat programma, maar was leuk om te zien, deed me denken aan een parkeerboete die ik kreeg in 2002 met me Superb toen... Stond BMW op de aanslag....en ik had niks afgeplakt toen

s-line

Forumguru
Vandaag ook een SuperB mee gehad de 2.0tdi met nagenoeg alle opties a € 45.000. Moet zeggen wat rijd het heerlijk en is er weer over veel nagedacht. Ondanks dat hij maar 3 cm langer is en iets breder dan de oude is er over de indeling niks te zeuren. Waar je ook gaat zitten overal zit er genoeg ruimte. De kofferbak daar kan je bij een bank overal makkelijker al het geld kwijt.

Het losse lampje in de kofferbak nog steeds aanwezig net als diverse haakjes en andere benodigdheden voor tassen of andere zaken vast te leggen.

Het witte leer in deze auto was heerlijk. Niet te hard en lekker soepel voor vele kmterse zit genot. De Dcc doet ook feilloos zijn werk. In comfort is de auto eigenlijk maar een dweil en niet fijn om mee te rijden. Na inschakelen op Sport was het ineens wel een hele andere wereld. Direkt op het gas, rem en sturen is direkt zonder nadenken.

Heb ik nog een min puntje gevonden. Ja zeer de binnenspiegel is maar iel tov de auto zoals alles is. Is dit een nadeel nee zeer zeker niet het zorgt er bij lange mensen wel voor dat je alsnog voldoende zicht houd op alles voor je maar ook nog steeds goed achteruit kan kijken.

20320_10205942179187476_8034633635567069910_n.jpg

11666250_10205942179427482_4734872880523403946_n.jpg

11403237_10205942179587486_910151677725666743_n.jpg

1510595_10205942179907494_8568150212679482850_n.jpg

11402720_10205942180307504_8165918610636371019_n.jpg

Is dit echt Skoda en is deze het waard: Zeg ik volmondig JA. Dit blijkt ook wel uit het feit dat de Skoda dealer in breda er nog 7 kan verkopen en daarna zijn er geen meer die geleverd gaan worden dit jaar en kom je op de wachtlijst te staan. BMW X5, Porsche , Mercedes en zelfs jaguar rijders hebben gekozen voor de Superb. Reden waarom dat spreekt wel voor zich. Skoda is niet meer het ondergeschoven kindje maar behoort zeker tot de top. Kwa prijs/kwaliteit en alle opties is deze beduidend goedkoper en rijd al dan niet beter dan eerder genoemde merken.

Amen
Ik denk dat over een jaar alle andere merken weg zijn uit Nederland. Iedereen gaat nu een Superb rijden! Onze BMW dealer waar wij voor weken gaat er ook maar mee stoppen,deze nieuwe Superb overtreft ons gewoon zegt hij...........:pieker::banghead:

s-line

Forumguru
En dan zijn er toch nog mensen die vrijwillig een ander merk kiezen als Peugeot ofzo, je snapt het niet.
Het is toch niet te geloven hè, terwijl het bijna alleen maar Skoda is, wat de klok zwaait!:deuk:
Brabus en AMG gaan ook al falliet las ik net!
Toch zonde hoor dat deze merken en tuners het zwaar krijgen door Skoda. Mivw wordt zelf dit jaar M.I.S waarschijnlijk heb ik gehoord!

Bovenaan Onderaan