Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Odin

Senior Member
Allen als die met een 1.8 TSI leverbaar zou zijn.
Geen downsizing meer voor mij. Dat vindt ik voor de S3 een gemiste kans Skoda had eens in de VAG magazijnen een 5 cylinder blokkie uit de schappen moeten trekken om er ook motorisch een lekkere schwung aan te geven
Geneuzel met die downsizing en die gierende turbo's voor de bijtelling.
De 5 cylinder had niet misstaan. Heeft een apart geluid wat de liefhebbers zeker aanspreekt. Ligt ook een 5cyl in de TT dus waarom niet? Of gewoon lekker een 6 cylinder.

Tuulster

Forumguru
Vandaag even binnen gelopen bij A-point in Amsterdam. Heb daar meteen de mooie nieuwe brochure meegekregen!

Ze hadden er drie staan, Zwart stond buiten (verder niet bij gekeken) Business grey en Quartz Grey stonden binnen in style business uitvoering en op 19 inch, moooooooi:D

Wat een schitterende auto en wat ben ik extra blij met mijn keuze:cheer:

Ook daar wist de verkoper mij te vertellen dat nu bestellen pas in 2016 leveren is...... Hatchbacks zouden voor dit jaar inderdaad uitverkocht zijn. De enige manier om nog dit jaar te rijden is bestellen op een productieplaats die dealer al toegewezen heeft gekregen maar tot op heden nog niet verkocht heeft.

Nou, na lang AutoRAI'en, Googlen, lezen, YouTuben, kijken, vergelijken en rekenen (herkenbaar allemaal?) is de kogel erdoor!

Sinds gisteren bij LeasePlan in bestelling:
  • Superb 1.6 TDI hatchback
  • met DSG-7
  • Style Businessline
  • Quartz Grey
  • Zwart stoffen interieur
  • 17" lichtmetaal
  • Ik had nog wat budget over, dus inclusief neerklapbare rugleuning passagiersstoel, Travel assist en schakelpaddles aan het lederen stuur
Indicatie van de levering is week 47 (medio november), maar dat moeten onze Tsjechische vrienden nog bevestigen.

Als alternatieve configuraties had ik:
  • Een 1.6 TDI zonder DSG, met een paar opties erbij, maar ook weer niet véél extra opties, hoor
  • Een 1.6 TDI zonder DSG, met 18", maar dan moesten een paar lekkere opties sneuvelen
  • Een 2.0 TDI met 17" en zonder Businessline, maar dan moesten echt heel veel opties het raam uit
Ik heb altijd met de hand geschakeld en ga nu dus voor comfort en luxe. Lijkt me heerlijk!

Gisteren proefgereden in een witte 2.0 TDI met 18". Dit viel me op:
  • De Superb hatchback is groooot. Vooral vanaf het midden naar achteren, wát een achterruit en kofferbak!
  • De binnenzijde van de kofferbak is echt ruim. Ik ben wel wat gewend met mijn S2 Combi, maar die extra litertjes zie je er direct aan af.
  • De dodehoek-indicatie werkt super. Wie daarmee nu nog brokken weet te maken, mag zijn rijbewijs inleveren.
  • Hij rijdt gewoon lekker! Je merkt goed dat je veel auto om je heen hebt, en dat er weer ca. 7 jaar technologische ontwikkeling is verstreken.
  • Aan het Columbus systeem wen je binnen ongeveer 18 seconden en dan wil je nooit meer anders: heerlijk groot scherm en zeer gebruiksvriendelijk.
  • Hij is stiller, het motorgeluid dringt minder in het interieur door dan bij de S2. Dus betere isolatie onder de motorkap.
  • Ik heb diverse discussies over de Canton speakers gelezen; is het nu wel of geen groot verschil met de standaard speakers. Ik ben geen high-end professional, maar speel zelf muziek en heb er wel enige kijk op. Mijn finale oordeel: je hoort het direct, punt. Veel helderder, goede bas uit de woofer achterin (ook op FM radio), dus als je muziek belangrijk vindt en je hebt budget: Canton absoluut meebestellen.
Wat zou ik er nog bij willen hebben gehad als het budget (een beetje) ruimer was geweest? Eigenlijk alleen 18" want ja, dat is natuurlijk mooier op zo'n groot vliegtuig dan 17", dat weet ik ook wel. Maar de luxe van een Style Businessline + DSG weegt voor mij persoonlijk dik op tegen iets groter aluminium.
Mooie samenstelling maar bus line die dus besteld hebt is met amundsen ipv columbus. Je schrijft namelijk fijn Groter scherm maar heeft je bestelde uitvoering niet. Ik weet niet alleen scherm grootte het verschil is tussen anundsen en columbus

BobTheFish

Actief lid
@LexLichtmetaal & @eagle142 : gefeliciteerd met jullie keuze!

@superbmisschienzogeknogni de STYLE businessline heeft toch echt de Columbus ipv admunsen.

Dit staat in de prijslijst onder de standaard uitrusting van de style businessline:
Navigatie Columbus met 8" kleuren touchscreen, harde schijf, dvd-speler, Smartlink, WLAN en 3 jaar Mapcare

Ik was donderdag ook even bij A-point, de zwarte is de demo auto en stond er maar een paar minuten voordat hij voor een proefrit weg reed. Die heeft de leer af fabriek optie, maar daar heb ik dus niet in kunnen zitten. Aangezien ik ook deze optie besteld heb was ik wel benieuwd hoe dat aanvoelt.

De andere twee in de schowroom mogen bewonderen en ben ook reuze blij met mijn keuze. Wat een auto!

Vooral vond ik de bus grey erg mooi in het echt..Ik snap waarom deze kleur favoriet is!
Deze leek wel een soort blauwe gloed te hebben. Nu maar hopen dat de door mij bestelde moon white ook in het echt mooi zal zijn.
Snap de keuze voor de zwarte demo auto niet helemaal. De andere twee kleuren zorgen dat de lijnen in mijnogen veel mooier uitkomen. Volgens de verkoper was moon white geen introductie kleur, dus die zouden we nergens kunnen zien. Als dit anders is hoor ik het graag.

Der Einser

Forumguru
Ik hoorde dat Rijnwoud een witte 1.6 TDI als demo (proefrit) heeft staan.
Weet alleen niet precies welke witte, laser/moon/candy?

Dan kun je daar even checken

BobTheFish

Actief lid
@marcvdw : bedankt, even terug gelezen en dat is bijna exact de versie die ik besteld hebt, behalve dan een 150 pk benzine ipv diesel. Denk dat ik geen spijt ga krijgen van mijn keuze...

Wel vreemd dat ik bij A-point te horen kreeg dat er geen demo's waren met Panorama dak en moon white, terwijl dit toch duidelijk het geval is......

@Der Einser : bedankt voor de tip :thumbsup:

Laatst bewerkt:

SuperBeeb

Forumguru
Ik was donderdag ook even bij A-point, de zwarte is de demo auto en stond er maar een paar minuten voordat hij voor een proefrit weg reed. Die heeft de leer af fabriek optie, maar daar heb ik dus niet in kunnen zitten. Aangezien ik ook deze optie besteld heb was ik wel benieuwd hoe dat aanvoelt.

Heb gisteren zowel op stof als op leer gezeten. Vond de leren stoelen wat stugger aanvoelen (wat ik zelf prettig vind). Niet dat de stoffen doorzakken, maar het viel me meteen op. In Leiden staat een zwarte 150 PK Tdi, en een grijze 150 PK benzine. Allebei zonder dakkie.

Eigenlijk eeg onduidelijk allemaal welke opties er nu wel en niet zitten op bepaalde uitvoeringen.
Ik heb een ambition bussines met dus Amundsen uitgekozen. Nu zag ik in de optielijst dat smartlink €90,- kost terwijl dit ook standaard op de Amundsen zou zitten. Zeg het maar

BobTheFish

Actief lid
@DieselB volgens mij is die optie draadloos smartlink terwijl de standaard smartlink via kabel werkt. Correct me if I'm wrong...

EDIT
Zie nu in de vernieuwde prijslijst dit staan:

Smartlink met wireless Rear Seats Entertainment App 1
1 Alleen mogelijk in combinatie met Navigatie Columbus

Geen idee die 80 euro optie nu alleen de Rear Seats Entertainment App bevat aangezien de Columbus al standaard Smartlink heeft, maar deze optie lijkt alleen icm columbus te leveren zijn.

Laatst bewerkt:

Giant

Forumguru
@DieselB

EDIT
Zie nu in de vernieuwde prijslijst dit staan:

Smartlink met wireless Rear Seats Entertainment App 1
1 Alleen mogelijk in combinatie met Navigatie Columbus

Geen idee die 80 euro optie nu alleen de Rear Seats Entertainment App bevat aangezien de Columbus al standaard Smartlink heeft, maar deze optie lijkt alleen icm columbus te leveren zijn.
Ik adviseer om steeds de meest recente prijslijst te raadplegen. Zo was lane assist in eerste instantie alleen mogelijk i.c.m. een DSG. Nu kan het ook met een handgeschakelde bak.
Overigens, waar ik weinig van snap is dat travel assist (verkeersbordherkenning) als optie te bestellen is voor € 70,00. Je zou verwachten dat dit alleen i.c.m. het licht pakket kan omdat de camera die smart light nodig heeft om te kunnen functioneren dan al aan de voorruit hangt. Bestel je geen licht pakket, dan zou dezelfde camera die nodig is voor travel assist dus voor 7 tientjes aan boord komen?

Bovenaan Onderaan