Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Lilo

Nieuw lid
@Lilo dat zou dus betekenen dat, wanneer ik hem zaterdag bestel, Leaseplan (die centraal inkopen) de S3 nog voor 1 januari geleverd zouden kunnen krijgen?

weet ik niet zeker. Leaseplan heeft natuurlijk geen eigen voorraad en moet ook bij de dealers bestellen. Echter weet ik wel dat er niet zomaar overal besteld mag worden. Dit is namelijk afhankelijk van waar de klant woont/werkt. Stel de dealer in zuid-limburg heeft er nog 5 open staan en jij woont in Amsterdam, werkt in Utrecht en je hebt absoluut geen link met Zuid-Limburg.. dan is de kans klein dat jij een van die vijf Superb's uit Limburg geleverd gaat krijgen.
jaja, de wondere wereld van dealers en importeurs:jaja:

*Pin me hier niet op vast, ik ben ook maar een dame die hier en daar wat mee pikt. Als je het echt zeker wil weten zou je Leaseplan moeten bellen en eens hele kritische vragen moeten stellen :angel:

Gunner

Forumguru
wat ik gister begreep is dat levering voor 2016 niet meer mogelijk is. Maar op zich komt me dat goed uit, heb ik iig een 2016 auto (op kenteken)

Altos

Banned
@Der Einser , zou idd ook heel gaaf zijn, helaas gebruikt mevrouw Altos deze dagelijks en laat ik het zo zeggen...op foto of zo op de oprit vind ze dat ook geweldig! De praktijk wijst echter uit dat dat besef van zuinig zijn op mooie spullen enigszins vervaagd zo gauw als ze instapt :facepalm:
De 16" die ze nu heeft houden het nog goed vol maar ik zou het niet aandurven om hier nieuwe mooie wielen op te steken helaas...:banghead:
Ik geniet graag van anderen hun mooie bolides hoor, dan maar zo:D

SuperBeeb

Forumguru
Net ook gaan kijken in Leiden. Komt wel erg groot over. Mooi van binnen, niet ruimer dan huidige S2.
Dealer gaf aan dat ze er nog 4 kunnen bestellen dit jaar. Van de combi wschl nog wel iets meer.

s-line

Forumguru
Zat vandaag eens mail door te spitten, krijg nog steeds mail van Skoda.Nl. Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik de combi een stuk mooier vind als de sedan,(lees alles klopt beter kwa vormgeving) ik zou als koper toch echt voor de combi gaan en nog ff wachten met bestellen van een sedan.

ertromp

Forumguru
Beetje kritisch hier blijven @Corné de Kluijver :D

Het is niet allemaal halleluja met die S3.

Hoop interieurdelen die het niveau van de O3 niet overtreffen. Ja ik weet het dat de Seat daar überhaupt niet in uitblinkt maar betreffende totaalplaatje krijg je daar toch een behoorlijk complete auto voor weinig en met zelfs 4 jaar garantie.

En ja bij het selecteren van een fatsoenlijke motor bijvb een 1.8TSI wat voor mij het minimale zou zijn in de Superb 3 en wat opties dan is de €40K zo gepasseerd.

Daar kan ik voor een stuk minder toch een heel mooi ander product uit de VAG schappen via DLD halen met een 280pk blokkie en een hoop opties. :D

Nogmaals betreffende de ruimte natuurlijk perfect zo'n S3 maar als je er 80% van de tijd met z'n tweeën in doorbrengt en je wil niet aan downsizing doen en niet je hele portemonnee er op stuk slaan dan is er gelukkig nog meer op de markt dan alleen Skoda

Gunner

Forumguru
Moet zeggen dat ik het wel een klein beetje met je eens ben @ertromp . Mijn eerste gedachte gister was dat het een ietwat luxere Octavia is (beetje gechargeerd). De ruimte heb je idd 80-90% van de tijd niet nodig. Daardoor staat er tegenover de S3 ook een Golf op m'n wishlist. Die Business Connect modellen zijn ook erg ruim aangekleed. Voor minder geld selecteer je een gelijkaardige Golf met DSG en ook gewoon 150PK en xenon bijvoorbeeld (akkoord, ander segment waardoor vergelijken oneerlijk is).

Aan de andere kant ben ik bang dat ik de ruimte *wel* ga missen als ik het eens nodig heb :D

Nou, na lang AutoRAI'en, Googlen, lezen, YouTuben, kijken, vergelijken en rekenen (herkenbaar allemaal?) is de kogel erdoor!

Sinds gisteren bij LeasePlan in bestelling:
  • Superb 1.6 TDI hatchback
  • met DSG-7
  • Style Businessline
  • Quartz Grey
  • Zwart stoffen interieur
  • 17" lichtmetaal
  • Ik had nog wat budget over, dus inclusief neerklapbare rugleuning passagiersstoel, Travel assist en schakelpaddles aan het lederen stuur
Indicatie van de levering is week 47 (medio november), maar dat moeten onze Tsjechische vrienden nog bevestigen.

Als alternatieve configuraties had ik:
  • Een 1.6 TDI zonder DSG, met een paar opties erbij, maar ook weer niet véél extra opties, hoor
  • Een 1.6 TDI zonder DSG, met 18", maar dan moesten een paar lekkere opties sneuvelen
  • Een 2.0 TDI met 17" en zonder Businessline, maar dan moesten echt heel veel opties het raam uit
Ik heb altijd met de hand geschakeld en ga nu dus voor comfort en luxe. Lijkt me heerlijk!

Gisteren proefgereden in een witte 2.0 TDI met 18". Dit viel me op:
  • De Superb hatchback is groooot. Vooral vanaf het midden naar achteren, wát een achterruit en kofferbak!
  • De binnenzijde van de kofferbak is echt ruim. Ik ben wel wat gewend met mijn S2 Combi, maar die extra litertjes zie je er direct aan af.
  • De dodehoek-indicatie werkt super. Wie daarmee nu nog brokken weet te maken, mag zijn rijbewijs inleveren.
  • Hij rijdt gewoon lekker! Je merkt goed dat je veel auto om je heen hebt, en dat er weer ca. 7 jaar technologische ontwikkeling is verstreken.
  • Aan het Columbus systeem wen je binnen ongeveer 18 seconden en dan wil je nooit meer anders: heerlijk groot scherm en zeer gebruiksvriendelijk.
  • Hij is stiller, het motorgeluid dringt minder in het interieur door dan bij de S2. Dus betere isolatie onder de motorkap.
  • Ik heb diverse discussies over de Canton speakers gelezen; is het nu wel of geen groot verschil met de standaard speakers. Ik ben geen high-end professional, maar speel zelf muziek en heb er wel enige kijk op. Mijn finale oordeel: je hoort het direct, punt. Veel helderder, goede bas uit de woofer achterin (ook op FM radio), dus als je muziek belangrijk vindt en je hebt budget: Canton absoluut meebestellen.
Wat zou ik er nog bij willen hebben gehad als het budget (een beetje) ruimer was geweest? Eigenlijk alleen 18" want ja, dat is natuurlijk mooier op zo'n groot vliegtuig dan 17", dat weet ik ook wel. Maar de luxe van een Style Businessline + DSG weegt voor mij persoonlijk dik op tegen iets groter aluminium.

Laatst bewerkt:
Eindelijk de kogel door de kerk.
Ik heb besteld:
1.6 TDI Style Businessline
Lava Blue
Beige stoffen interieur
LED interieur pakket
Panoramisch glazen schuif-/kanteldak
Travel Assist met verkeersbordenherkenning.

Heb er wel bij vermeld dat de auto in 2015 nog geleverd moet worden en dat ik anders de combi wil.

upload_2015-6-26_16-30-58.png

ertromp

Forumguru
Tja je kunt ook een VW up nemen als je met z'n tweeën bent. Dan ben je ook veel goedkoper uit of hou je extra ruimte over voor meer opties en 21 inch velgen.
Allen als die met een 1.8 TSI leverbaar zou zijn.
Geen downsizing meer voor mij. Dat vindt ik voor de S3 een gemiste kans Skoda had eens in de VAG magazijnen een 5 cylinder blokkie uit de schappen moeten trekken om er ook motorisch een lekkere schwung aan te geven

Bovenaan Onderaan