Ik ben vandaag nog even wezen proefzitten en stiekem wezen gluren in de showroom van Skoda Rijnwoud in Rotterdam, de auto in de showroom was zelfs al verkocht
Zodra Reinier, 1 van de eigenaren mij gespot had kreeg ik de sleutel van een demo in mijn handen gedrukt met de opmerking ga maar eens een stukje rijden, dat is veel leuker als alleen maar zitten en kijken....
Zoals jullie zien was het een witte, volgens mij candy white, maar dat weet ik niet zeker. Het is een Style BNS en in het vooronder ligt een 2.0 TDI 150Pk, gekoppeld aan een handbak met 6 versnellingen, voorzien van o.a. dode hoek assistent, ACC en DCC. De auto is zeer comfortabel, in standje comfort zweverig zelfs, op de snelweg kreeg ik er zelfs duizelingen van

In standje normaal is het een comfortabele reis limo, maar op iets hogere snelheid deint het nog iets te veel van het goede (is persoonlijk uiteraard) In de sportstand is het merkbaar stugger en voel je echt contact met het wegdek en dán pas merk je dat er 19" wielen onder zitten, maar die wielen krijgen nu de schuld en dat is eigenlijk weer niet eerlijk, want als ik dit onderstel nu weer vergelijk (daar komt'ie weer.....) met mijn KW streetcomfort set in combinatie met 20" wielen, dan is die toch echt comfortabeler omdat de oneffenheden van het wegdek op een andere manier gedeeltelijk weggefilterd en gedeeltelijk doorgegeven worden, maar wat een verschil met een af fabriek sportonderstel zeg!!! Dit is echt een grote stap voorwaarts, jammer voor
@Antera, maar op een S3 met DCC heb je voor het verminderen van bodyroll en deinen / duiken geen andere veren nodig imho. Wat betreft de looks valt het op dat de S3 een stuk dichter bij de grond ligt dan welke andere standaard Skoda dan ook, gaan ze het dan toch nog leren?????
Over de handbak kan ik kort zijn, schakelt goed en voelt degelijk, maar ik mis de DSG enorm!! Wat betreft de motor...., 150Pk, 8.8 seconden van 0 naar 100 volgens de boeken, dus dat is netjes. Ik ben verziekt, dus voor mij had het geen enkele beleving helaas, een diesel is nu eenmaal geen benzine en ik heb het verkeerde referentie materiaal.
Algemene indruk: Mooie complete gelikte reis / gezins / zaken limo, comfortabel, ruim echt een Skoda in de positieve zin van het woord. Ik zie mezelf er nog wel eens in gaan rijden, zal wel de combi gaan worden dan denk ik.....
@ Reinier en Wouter, bedankt voor de gastvrijheid, de aangeboden demo rit en de gezellige babbel

Voor mij zijn jullie met stip de beste dealer van NL