Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

@Giant Ik kreeg gisteren bij Hoogland in Spijkenisse tevens te horen dat zij nog slechts 6 stuks konden bestellen voor levering dit jaar. Als dit echt zo is moet Skoda Nederland hier direct actie op ondernemen, want dat gaat ze veel bestellingen kosten. Bij 25% bijtelling zijn er nog wel andere vissen in de vijver. Ik begin dan ook te twijfelen of ze de combi wel kunnen leveren voor 1 januari. Ook wordt het dan interessant om toch maar op het advies van mijn vrouw af te gaan en een 308 SW te kiezen met 14% bijtelling die dit jaar nog wel geleverd kan worden. Ik kijk dan over 5 jaar wel weer verder wat voor moois er dan op de markt is.

Gunner

Forumguru
prima jongens gaan jullie lekker naar een ander merk vanwege de bijtelling. blijft het voor de rest iets specialers om in deze mooi wagen te mogen rijden.:cool:
Heb gelukkig geen last van bijtelling maar een half jaar wachten vind ik wel bezopen

fastpeter

Forumguru
Om weer een wat ouder onderwerp aan te snijden.. Gisteren ontving ik mijn 2 VIP-kaarten voor Grand Depart op 4 juli in Utrecht incl. parkeerkaarten. Hebben anderen nu ook post ontvangen van Skoda Communicatie? Dit betekent dan dus dat ik inderdaad bij de eerste 50 bestellingen zat?

Inderdaad gisteren aangetekend ontvangen die kaarten wat er nu allemaal bij het vip zit is niet helemaal duidelijk eens gezocht op de sites omtrent verzorging eten en drinken etc.
Wel besloten om met openbaar vervoer te gaan van uit onze locatie is het een directe bus rit naar Utrecht centraal van 25 min en ben je binnen 5 min bij de vip ruimte., ondanks je vip parkeren hebt sta je er een stuk vandaan en moet je met een pendel bus.

verder na vele berichten valt het me wel op dat de meeste die nu een nieuwe superB hebben gekocht toch veel lease zijn de echte particulier (zakelijk/prive) zijn er niet veel.
gelukkig hoeven we geen afweging te doen op velgen maat en verbruik en bijtelling wat de keuze stress enorm beperkt, ruil dan ook een mooie dikke RS in en op de opties mis ik op de nieuwe superb er maar 1 dat is de trekhaak.
Mooi 19 inch met dikke motor die met normaal gedrag best zuinig zijn maar dat ligt aan je rechtervoetje ;)

Er zullen vele modellen verkocht worden en wist ik al van het begin dat er maar 400 kwamen voor nederland dat zijn er later nog 460 geworden dacht ik (geldt voor de hatchback) combi nog keuze genoeg maar geloof maar die gaat ook hard lopen pas als die echt bij de dealers staat voor de grote fam. gezinnen etc.

De volgende Skoda meeting zal mooi aangekleed zijn met vele superB ga zelf nog een paar opties achteraf aanpassen zoals uitlaat systeem / geluid / en stylings- accessoires zoals RVS dsg pedalen en wellicht net wat lager (ondanks DCC) ligt er aan hoe dit rijd.

Krijg van onze dealer ondanks dat we de nieuwe hebben gekocht zaterdag voor heel het weekend de nieuwe superB mee met DCC en 150 PK TDI niet mijn motor maar wel al vele met opties die ik overigens wel al op de RS heb,
Zal mijn bevindingen met foto en video hier vermelden

RobinPaardekam

Actief lid
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom iemand die het bijtellingspercentage kennelijk belangrijker vindt dan de auto waarin hij rijdt, zich op een forum voor Skoda/auto-liefhebbers aanmeldt...

Heeft eagle142 een gevoelige snaar bij je geraakt? Het is best een helder verhaal toch? Bijtellings-verschillen hakken er nu eenmaal flink in als je 14%, 20%, 21% en 25% in overweging moet nemen. Het lijkt me niet raar dat je dan ook andere auto's overweegt. Ben je dan "Skoda-forum onwaardig"? Sorry maar ik kan weinig begrip voor je reactie opbrengen G.P.

BobTheFish

Actief lid
Ook hier de kaarten gisteren mogen ontvangen. Ben denk ik net als @fastpeter een van de weinigen die geen 20% versie heeft uitgezocht. Dan maar iets meer in de bijtelling (eigen zaak). (Wat altijd nog minder zal zijn dan de 335i touring).

Ik hoor na ruim 1500 berichtjes in dit topic nu eindelijk een paar negatieve reacties over de looks van de nieuwe SuperB en dat werd tijd :)

Weinig auto's worden door iedereen mooi gevonden, of de auto dan wel of niet mooi IS, laat ik in het midden.

Over smaak valt niet te twisten en dat is maar goed ook. Ik lees dat @Bakkertje zeer blij is met zijn Passat en daar ben ik heel blij om, want dat is ook een hele mooie auto.

Ben dit jaar naar de RAI geweest, voornamelijk voor de Passat, maar toen ik de S3 IRL zag, werd een paar dagen later de handtekening gezet. Of dat verstandig is gaan we de komende jaren zien :)

Op advies van de verkoper juist niet de 1.8 benzine gekozen, maar de 1.4 ACT benzine. (de 280 pk benzine vond ik dan weer een beetje overdreven, omdat de auto primair door mijn vrouw gebruikt zal gaan worden. Als dit onze enige auto was zou ik zeker voor de 2.0 gegaan zijn :) )

Hogere inruilwaarde, (iets) lager verbruik en volgens hem prima prestaties waren de argumenten om voor de 1.4 te gaan.
Wel grappig dat ik van de dealer onlangs vernomen heb dat toen ze met de verschillende benzine versies hebben proef gereden (volgens mij ergens in Italië) dat ze de andere benzine versies in hun ogen overbodig vonden..

Gunner

Forumguru
Heeft eagle142 een gevoelige snaar bij je geraakt? Het is best een helder verhaal toch? Bijtellings-verschillen hakken er nu eenmaal flink in als je 14%, 20%, 21% en 25% in overweging moet nemen. Het lijkt me niet raar dat je dan ook andere auto's overweegt. Ben je dan "Skoda-forum onwaardig"? Sorry maar ik kan weinig begrip voor je reactie opbrengen G.P.
Het komt nogal klagerig over. Terwijl je nog steeds voor weinig geld in een mooie auto mag rijden waar je zelf geen investering voor hoeft te doen. Sowieso kan je de 308 niet met de S3 vergelijken; totaal ander segment.

@G.P. Ben jij nou zo iemand die altijd maar karbonade eet en nooit verder kijkt wat voor lekkers er nog meer te koop is? Ik vind de S3 een hele mooie auto en ik verwacht dat deze auto het merk Skoda naar een hoger niveau tilt.
Het is zelfs zo dat Hoogland Spijkenisse naar een andere showroom gaat omdat ze eigenlijk vinden dat de huidige showroom niet meer past bij het nieuwe imago dat ze willen uitstralen. Nee, ik ben niet per definitie een Skoda-liefhebber. Er zijn naar mijn mening nog veel meer merken die ontzettend mooie auto's maken. Wanneer je ervoor kiest om toch € 300+ per maand te gaan betalen voor een Skoda in plaats van €150 voor een Peugeot zegt dat toch wel iets over hoe je over de S3 denkt. Blijkbaar rijd jij geen leaseauto want dan zou je wel anders piepen.

superbia

Forumguru
Oh god krijgen we hier nou serieus afgunst tegen leaserijders? Ik schat de meeste forum leden hoger in dan dat.

Laten we het alsjeblieft bij de superb houden! Daar valt leverbaarheid onder en iemands afwegingen ook. Maar 'voor weinig een mooie auto mogen rijden blabla maakt het nogal persoonlijk'. Dank!

Iemand nog een paar mooie foto's van een proefrit? :-)

@Gunner en @superbia Einde discussie. Laten we het inderdaad bij de S3 houden want daar gaat deze topic over.
Gisteren in het echt gezien en ik vind het een prachtige stijlvolle auto. Ook qua afwerkingsniveau erg mooi. Ik had m'n twijfels in eerste instantie over de stoffen bekleding van de Style uitvoering maar nadat ik deze nu in het echt heb mogen bewonderen valt het niet tegen. Enige kanttekeningetje zijn de witte stiksels op de zwarte bekleding. Ik vraag me af hoelang die wit blijven met 3 kinderen en 5 honden :-)

superbia

Forumguru
Ha @Gunner daar is niets tegenin te brengen, ik heb een aantal collega's die er net zo over denken!

Ik kies er zelf wel voor om te leasen en zou het jammer vinden als deze mooie auto op de dag van de onthulling al niet meer leverbaar is dit jaar. (Lease of niet)
Mijn contract loopt binnenkort af dus linksom of rechtsom moet ik een keuze maken. Het thuisfront had al de voorkeur voor de combi, dus ik heb de nodige plaagsteken al ontvangen. In het combi topic zijn ook een paar mooie vergelijkingsplaatjes en de combi is ook echt wel een fraaie auto :-)

superbia

Forumguru
@eagle142 goed te horen! Dat is ook een van mijn zorgen. Ik heb 2 jonge meiden die hun eigen stoeltjststoeltjes in klimmen en eeinig aandacht hebben voor modder etc

@superbia Helemaal met je eens. De combi is ook een schitterende auto. Ik was alleen zo blij dat ik nu eindelijk eens geen stationwagen hoef te kiezen die toch voldoende ruimte had voor m'n hele gezin. Nu zal het waarschijnlijk toch een combi worden mits deze wel voor 1 januari geleverd kan worden.

Lilo

Nieuw lid
Ik kom net bij de presentatie van de hatchback in Hoogland terug. Staat me daar een verkoper een verhaal te vertellen dat Nederland voor dit jaar 400 productieplaatsen aan hatchbacks toegewezen gekregen heeft en dat die allemaal verkocht zijn. Nu bestellen is dus volgend jaar rijden is dus geen 20% bijtelling meer. Er zouden nog wel een aantal combi's nog dit jaar op kenteken kunnen. Kan iemand dit verhaal van de voor 2015 uitverkochte hatchbacks bevestigen of liever ontkennen?

Alle dealers hebben een bepaald aantal Superb's toegewezen gekregen van PON. Afhankelijk van eerdere percentages.. Dat Hoogland door hun aantallen heen is wil niet zeggen dat ze nergens meer te bestellen zijn voor dit jaar(lees: andere dealers), al zullen ze dat zelf niet vertellen uiteraard :D

Gunner

Forumguru
Ha @Gunner daar is niets tegenin te brengen, ik heb een aantal collega's die er net zo over denken!

Ik kies er zelf wel voor om te leasen en zou het jammer vinden als deze mooie auto op de dag van de onthulling al niet meer leverbaar is dit jaar. (Lease of niet)
Mijn contract loopt binnenkort af dus linksom of rechtsom moet ik een keuze maken. Het thuisfront had al de voorkeur voor de combi, dus ik heb de nodige plaagsteken al ontvangen. In het combi topic zijn ook een paar mooie vergelijkingsplaatjes en de combi is ook echt wel een fraaie auto :-)
Ik begrijp jou/jullie ook wel hoor. Ik bedoel; uiteindelijk gaat het om de centjes voor mij net zo goed. Voor mij zou 2016 minder problematisch zijn. Zou goed voor de 'restwaarde' kunnen zijn... het lange wachten vind ik erger daar ben ik niet zo goed in. Gelukkig heb ik nog een fraaie Octavia :cool:

Falcon

Donateur
Een tweede grote vriend op de oprit is mij iets te veel van het goede, maar wat een mooie wagen deze nieuwe Superb Combi!

Veel plezier met wachten en rijden straks mensen!

Tuulster

Forumguru
Ik zit in zwaar dilemma over de keuze van de kleur; ik neig naar Jungle Green en dat is blijkbaar een mogelijkheid op de Yeti. sowieso is plaatjes niet erg overtuigend en om het op een ander model te transporteren in je hoofd is ook moeilijk

zou het een beetje knap kunnen staan op een S3? het is persoonlijk maar ik zou liever niet voor een grijze o.i.d gaan.

In dat kader wel jammer dat ze deze kleur niet gewoon bestelbaar hebben gemaakt, over apart gesproken.....:D

Skoda-Superb-Live-Geneva-2015-35.jpg

Bovenaan Onderaan