Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

superbia

Forumguru
@Giant niet van die enge dingen zeggen hoor! Ik ga zaterdag proefrijden en wil hem daarna bestellen... 2016 is het inderdaad 25% bijtelling dat maakt hem onbetaalbaar... ;-(

s-line

Forumguru
Zag laatst een nieuwe Leon cupra in soort van baby blue.
Was idd een dikke wagen.
Maar totaal niet te vergelijken met een limousine als de Superb.
@s-line : ben je op de autorai geweest? Of heb je hem in het echt al eens aan een goed onderzoek onderworpen?
ging je hart toen niet een klein beetje sneller kloppen?

Het is echt een mooie wagen!
Ik heb hem in het eggie gezien en het deed mijn hart echt niet sneller kloppen. Ik zweer het! Ik vind de Superb 2 toch echt nog steeds mooier. Maar ik vind de nieuwe Passat ook echt niet mooi. Allemaal veel te hoekig ofzo,ik weet niet wat het is. Het is net of mijn zoon ze getekend heb!:D

Der Einser

Forumguru
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog steeds niet gewend ben aan die nieuwe Passat.
Iedere keer als ik hem zie denk ik,.. Vreemde wagen.
Niet echt mooi idd.

Maar ik was serieus onder de indruk van de Superb 3 op de raï.

Thrar

Actief lid
Ik kom net bij de presentatie van de hatchback in Hoogland terug. Staat me daar een verkoper een verhaal te vertellen dat Nederland voor dit jaar 400 productieplaatsen aan hatchbacks toegewezen gekregen heeft en dat die allemaal verkocht zijn. Nu bestellen is dus volgend jaar rijden is dus geen 20% bijtelling meer. Er zouden nog wel een aantal combi's nog dit jaar op kenteken kunnen. Kan iemand dit verhaal van de voor 2015 uitverkochte hatchbacks bevestigen of liever ontkennen?
Dat zou wel balen zijn, om die 20% maak ik mij minder druk. Sommige uitvoeringen worden 21%, en dan is het tientjeswerk.

Noord26

Forumguru
Ik heb hem in het eggie gezien en het deed mijn hart echt niet sneller kloppen. Ik zweer het! Ik vind de Superb 2 toch echt nog steeds mooier. Maar ik vind de nieuwe Passat ook echt niet mooi. Allemaal veel te hoekig ofzo,ik weet niet wat het is. Het is net of mijn zoon ze getekend heb!:D

My 2 cents! Vanavond langs de dealer geweest als sneak-preview voorbereiding op aankomende zaterdag (denk dat ze hoopten op een verkoop) wanneer de algemene introductie is bij deze dealer. S2 is een mooiere auto met een echt eigen gezicht.

Laatst bewerkt:

Carly73

Nieuw lid
Ga vrijdag naar dealer. Heb begrepen dat in Nederland alleen de 2.0 TDI versie is geleverd. Had graag ff in de 1.4 tsi 150pk willen rijden. Ben benieuwd naar de standaard wegligging en of het verlaagde onderstel vergelijkbaar is met de sportstand. Nog ff geduld hebben

Rolandd

Actief lid
Superb beloond met 5 sterren door Euro NCAP, kostte wel vier gloednieuwe Superbs :-)

► 2015 Skoda Superb CRASH TEST:

ertromp

Forumguru
Ga vrijdag naar dealer. Heb begrepen dat in Nederland alleen de 2.0 TDI versie is geleverd. Had graag ff in de 1.4 tsi 150pk willen rijden. Ben benieuwd naar de standaard wegligging en of het verlaagde onderstel vergelijkbaar is met de sportstand. Nog ff geduld hebben
In Apeldoorn staat ook de 1.4 TSI 150 pk bij de dealert

• Leuk
Waarderingen: CDK

Bakkertje

Forumguru
Nu dat het ijs gebroken is over de minder positieve reacties over de looks van de auto durf ik ook te zeggen dat ik hem toch een beetje tegen vind vallen. Ja het is zeker een mooie verschijning maar ik zie toch liever m'n Passat:
upload_2015-6-25_6-29-4.png

En dat is misschien maar goed ook, want de tevredenheid over de auto laat nog te wensen over. De looks maken dat dan weer goed..

(Ik vind het achteraanzicht ook geen Skoda meer, eerder een Mazda.)

Desalniettemin voor het geld een meer dan complete auto en zeker niet lelijk, ik denk dat de kleur inderdaad ook veel verschil maakt op deze auto. Zelf ben ik niet zo van het standaard kleur ergens tussen wit en zwart, maar heb liever een afwijkende kleur. (zoals de mijne hierboven op de foto)

CharlesTucker

Forumguru
Vinden jullie het ook zo verdacht stil op het Superb III Combi forum?? Zijn dat de eerste voortekenen?
Ik ga daar eens kijken als m'n huidige Octavia in de buurt van de 300.000km gaat komen, tegen die tijd zijn de kinderziektes eruit, is er misschien wel een hoop BPM af, en is m'n spaarrekening misschien voldoende gevuld. Ik ben wel zeker geinteresseerd in die combi (ben zowiezo combi-fan).

s-line

Forumguru
Zijn geen tekenen volgens mij, ik denk als de combi er is dat die toch wel beter zal gaan verkopen. Nederland is nu eenmaal een station land. Dit was ook het geval bij de superB 2. daar werd het ook pas actief nadat ze waren verkocht. En er is immers nog niet heel veel info over de combi. Als ik er al een zou kopen zou het in ieder geval ook een combi zijn want de plaatjes die al een beetje verschijnen her en der klopt ie wat beter.

Gunner

Forumguru
Ik hou niet van stations. Ik wou graag het stigma doorbreken van mannen die vader werden en dat als reden zagen gelijk een stationwagen te kopen. Dat laatste restje mannelijkheid wil ik graag bewaren :deuk:. En met een Skoda (nu nog Octavia III) heb je toch geen stationwagen nodig? Mijn kofferback in de HB past meer in dan de gemiddelde C-klasse of Megane stations waar mijn vrienden in rijden.

RobinPaardekam

Actief lid
Om weer een wat ouder onderwerp aan te snijden.. Gisteren ontving ik mijn 2 VIP-kaarten voor Grand Depart op 4 juli in Utrecht incl. parkeerkaarten. Hebben anderen nu ook post ontvangen van Skoda Communicatie? Dit betekent dan dus dat ik inderdaad bij de eerste 50 bestellingen zat?

EHS

Actief lid
Om weer een wat ouder onderwerp aan te snijden.. Gisteren ontving ik mijn 2 VIP-kaarten voor Grand Depart op 4 juli in Utrecht incl. parkeerkaarten. Hebben anderen nu ook post ontvangen van Skoda Communicatie? Dit betekent dan dus dat ik inderdaad bij de eerste 50 bestellingen zat?

Ja ook gister binnen gekregen.
Programma staat online.

maartenv84

Senior Member
Ik kom net bij de presentatie van de hatchback in Hoogland terug. Staat me daar een verkoper een verhaal te vertellen dat Nederland voor dit jaar 400 productieplaatsen aan hatchbacks toegewezen gekregen heeft en dat die allemaal verkocht zijn. Nu bestellen is dus volgend jaar rijden is dus geen 20% bijtelling meer. Er zouden nog wel een aantal combi's nog dit jaar op kenteken kunnen. Kan iemand dit verhaal van de voor 2015 uitverkochte hatchbacks bevestigen of liever ontkennen?

ja dat verhaal heb ik ook in Hoogland gehoord :)

Volgens mij blijft alleen de 1.6TDI met DSG in de 21% bijtelling. Op zich ook geen slechte keuze, lijkt me :)

superbia

Forumguru
Net even met de dealer gebeld, ook in Amsterdam zijn alle hatchback productieplekken nagenoeg vergeven. Dikke kans dat het hem niet meer gaat worden dit jaar. Combi is nog wel volop leverbaar, misschien moet ik me daar toch nog eens even in verdiepen. Vind het model best fraai, maar heb de ruimte niet echt nodig en kost wel 1300,- extra. :pieker:

Wat de dealer wel aangaf is dat de 190pk diesel al 'officieus' bevestigd is op 21% bijtelling volgend jaar en dat ze met de 150pk diesel nu druk bezig zijn.

Bovenaan Onderaan