Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Tuulster

Forumguru
Doe mij deze maar!

SUP_LI_EXT_NIGHT_2C2C_SHANGHAI_0068.jpg

Der Einser

Forumguru
Ik zat even een tabelletje met mogelijke bandenmaten van de S3 te maken en kwam tot de conclusie dat je zonder meer tot 21" kan gaan. Niet dat er dan nog iets van comfort overblijft, maar het betekent wel dat @Corné de Kluijver over een paar jaar met 225/30R21 aan komt rijden. :D
Bekijk bijlage 35875

Wat is dit voor een tabelletje dan?
Ik neem aan zelf gemaakt, want de bandenmaten die je hanteert moet wel leverbaar zijn hè,...
Nog niet eerder 21 banden gezien in die maat!
Dus zo lust ik er nog wel een paar

f#ck comfort ;) 21" omdat het kan!
ik hoop toch wel dat ik het voor 2016 ga realiseren.

Als het kan zeker 21 zollers !!
Ik voel een nieuw clubje ontstaan,.. Zijn er nog nieuwe leden in de club van 20?
Ik ga ook serieus eens kijken naar die combi.

andrehj

Forumguru
Wat is dit voor een tabelletje dan?
Ik neem aan zelf gemaakt, want de bandenmaten die je hanteert moet wel leverbaar zijn hè,...
Nog niet eerder 21 banden gezien in die maat!
Tabelletje is (zoals ik ook schreef) zelf gemaakt. En de verkrijgbaarheid had ik gecheckt door deze maat in Google in te tikken. De eerste link was deze, waaruit ik afleidde dat deze maat bestond (zoals je weet ben ik geen expert in platte bandjes). Maar je hebt gelijk, die maat kent Conti zelf niet... Zal wel een foutje op de site zijn.

andrehj

Forumguru
Toch denk ik dat je ook met 245/30R21 ook nog wel wegkomt. In diameter kom je dan op 680 mm. T.o.v. de standaard 664mm waarbij ook nog 2x 10 mm voor sneeuwkettingen is gereserveerd moet dat wel passen. Alleen in de breedte heb je aan beide zijden nog 5 mm meer nodig dan een 215 band met 2x 10 mm sneeuwketting. Die marge zal er misschien nog wel zijn. Het zal pas echt krap worden als je qua velg (veel) breder wilt dan 7.5J.
Persoonlijk zou ik er niet mee willen rijden, maar ieder heeft natuurlijk recht op zijn eigen mening.

Der Einser

Forumguru
21" zijn er zover ik weet niet in 7,5j
Dan kom je toch echt al snel rond de 9j en breder.

En er zal geen enkele gek zijn die met 20" of groter met sneeuwkettingen aan de slag gaan! :maakmegek:

Bovenaan Onderaan