Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

CDO

Forumguru
De Superb is qua interieur ruimte nog weer serieus groter / langer geworden. We hebben er met twee forse kerels van allebei 2 meter achter elkaar in gezeten. Ik raak dan met met benen de voorstoel niet en de bestuurder kon niet verder naar achter anders kon die niet meer bij het stuur!!:maakmegek::maakmegek:

Gewoon lange S-klasse ruimte op de achterbank. Kan de nieuwe Mondeo of Passat ondanks dat het erg fraai afgewerkte auto's zijn niet tegenop. Dit is en blijft een Unique Selling Point van de Superb. Als je een auto zoekt voor mensen met opgroeide kinderen en lekker veel ruimte nodig hebt of wanneer je veel door Europa reist en vaak met meerdere mensen in de auto is dit toch wel de keuze.

Bijna al de full size MPV's zijn overleden en of gewijzigd in SUV achtigen en hebben allemaal compromissen gesloten.

Ook nog even in de nieuwe Espace gezeten. Vlees noch vis, mooie auto maar ook niet zo ruim als een Superb. Wel een lekker hoge instap.

Voor mij was de Superb toch echt wel de topper van Geneva 2015.

Wat viel verder nog op:

- Ferrari / Aston Martin kun je over de koppen lopen, niet normaal zo druk.
- Tuners, altijd lachen (Brabus, Mansory, Startech, Kahn enz. allemaal over de top en dikker dan dik)
- De Europese merken en dan met name de Duitse of Duits gelieerde firma's hebben het gewoon druk op de stand
- Alles uit Japan heeft het niet druk op de stand.
- Ford GT is prachtig, net als nieuwe NSX
- Bugatti heb ik nu te vaak gezien in diverse kleuren, blijft ongetwijfeld top of the bill maar begint te vervelen
- Paganni wat een aandacht voor details
- Koenigsegg staat gewoon zelf op de stand klanten uitleg te geven. Gaaf om te zien ook op een publieksdag. Gewoon bewonderenswaardig denk ik
- Kia super druk en mooie stand, alles in het wit, Hyundai ook mooie stand en redelijk druk maar niemand kijkt naar de nieuwe Tucson!!!
- Porsche vindt ik persoonlijk een mooi merk maar als je er zoveel bij elkaar zit is het wel veel van hetzelfde. De 911 Targa blijft favoriet.
- RUF = gaaf. Staat een 911 (964) in een soort van oud gereformeerd kerkbankjes groen cq grondverf groen met een mintgroen interieur. Wat een gaaf ding!!!
- Maybach en Pullman, wat een dictatorsslagschepen
- Rolls mooie stand en gewaagde kleurcombinaties
- Bentley speed 6 viel met tegen in het echt. Zijkant is gaaf. Voorkant en dan met name de lampen ee afgang. Achterkant en schuin van achter gewoon kopie van Aston Martin.

Al met al weer een topdag gehad. 's ochtends heen met Easyjet en 's avonds weer terug. Ideaal want je loopt zo vanaf de luchthaven het Palexporcomplex binnen (100 meter door de buitenlucht).
Hebben die Zwitsers goed voor elkaar.

Voor wie nog twijfelt gewoon een keer doen als je het kunt lijden, enorm gaaf en in niets te vergelijken met Amsterdam AutoRai.

Frankfurt is ook altijd erg mooi en groot maar dit is toch zo zachtjes aan in Europa de beurs denk ik!

CDO

Forumguru
Oh ja. Op de Skoda stand kun je doormiddel van een voucher die je op het vliegveld / winkelcentrum krijgt ook nog een unieke Superb zonnebril scoren!!

Die heb ik dus alvast. Nu begonnen met sparen voor de nieuwe 1.8tsi of dikke diesel.....

CDO

Forumguru
Entree chf 16 voor dagkaart in het weekend. Easyjet al een paar week geleden geboekt maar moet je eigenlijk nog verder in het voren doen.
Nu circa 225 voor een retour. Eten en drinken is niet goedkoop in Zwitserland.

Als je lang van tevoren boekt dan kun je goedkoper uit zijn.

Maar easyjet weet ook heel goed wanneer de drukke periodes zijn en past zijn prijzen daar wel op aan....

Al met al niet goedkoop maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Ga je met een paar vrienden tegelijk en maak je er een weekend van en deel je de brandstof en zoek je ern goedkoop chalet dan kan het wel goedkoper

Bakkertje

Forumguru
Ik vraag me af hoe op zo'n klein vlakje de tijd en buitentemperatuur worden afgebeeld. Of behoort bij de Superb 3 ook een vergrootglas tot de standaarduitrusting :)

Het schermpje heeft geen buitentemp en ook geen klok. Die zullen vervallen (even ervan uitgaand dat het hetzelfde is als bij de Passat.

Michel

Forumguru
De derde generatie is inderdaad schitterend geworden. Een Passat is ook niet lelijk, maar die lijkt toch wel erg op zijn voorganger. Van deze Superb is serieus werk gemaakt. Voor de ruimte heb ik de Superb eigenlijk niet nodig, maar deze generatie maakt, mits de prijs voldoende aantrekkelijk blijft, alsnog kans om mijn huidige automobiel op te volgen. Voorlopig blijf ik nog even een tijdje doorrijden met deze Superb.

Laatst bewerkt:

micky

Forumguru
Ik ben groot VW (Passat) Fan meerdere "versleten" maar die kan qua model niet tippen aan de nieuwe SuperB, ik heb er pas 30.000 opzitten, maar ben nu thuis al met foto's aan het strooien, lijkt me een mooie opvolger :cool:

Bovenaan Onderaan