Nieuwe Seat Leon model 2012/2013

___JC___

Forumguru
We hebben overigens ook nog even wat sprintjes gedaan tussen mijn 307 pk RS en de Leon. Het grote gemak waarmee ik wegreed heeft ons beiden wel verrast. Ik had niet verwacht dat het spannend zou zijn, maar het verschil was echt heel groot.


Waarom zou je vooraf denken dat het spannend zou zijn als de gewichten elkaar niet veel ontlopen en je bijna twee keer zoveel vermogen in die Megane hebt zitten??
 

VEEJAY

Forumguru
Ik vind 184pk voor een RS diesel ook veel te weinig.

Heb je geen cijfertjes Chris? 100-160/200 van de 150pk vs 184pk tdi?
 

sitechris

Donateur
Ik ben benieuwd hoe de ST er IRL uit gaat zien. Ik vind de hatch vooralsnog mooier (bij de Octi vind ik dat precies andersom).
 

s-line

Forumguru
Ik denk dat serieus wel wat voor mij is. Wel kleiner, maar ach,alles na een superb is alles kleiner. Of weer een superb maar de facelift vind ik niet mooi! Maar de kofferbak van de Seat is nog groot genoeg, ik vind hem persoonlijk wel veel meer smoelen als de octavia. En ik denk dat ik hier wel wat leuks van kan maken!:thumbsup:
 

CDK

Forumguru
Het is een nette auto, maar een aangeklede O3RS spreekt mij meer aan denk ik, tenminste..., als ik naar dit plaatje kijk heb ik nog geen klik, maar als ik zie wat @s-line van een S2C weet te maken, moet een Seat ook op te leuken zijn
 

s-line

Forumguru
Gisteren bij de rs wezen kijken en ziet er best oke uit maar , ik vind de prijzen toch wel behoorlijk geworden van de rs. Een aangeklede ga je snel richting de 45/46 en dan wil ik nog wielelen en schroefset etc....... Dat ga ik er niet aan uitgeven aan een auto. Bij de seat houd ik nog wat over om hem aantekleden/pimpen
 

sitechris

Donateur
Ik vind zelf de RS TDI er dikker uitzien als de Leon FR TDI ST. Dat vind ik zeker wel wat waard. Maar......met de ST 184 pk TDI ben je wel een stuk goedkoper uit. Aanschafprijs voor de 184 pk ST TDI is 34.600 en dan heb je eigenlijk alles al aan boord, inc navigatie, full-LED verlichting, parkeersensortjes voor/achter, dimmende binnenspiegel, sportstoelen, sportstuurtje, 8 speakertjes, bluetooth etc etc. Dus qua aanschafprijs is het zeker de moeite waard om de Seat te overwegen.

Ik heb overigens nu bijna 60k gereden in de hatchback (150 pk). Buitengewoon tevreden over de auto. Soort van GTI-light. Beetje zelfde afstemming van onderstel, leuke mix tussen comfort en dynamiek. Dikke prima.
 

Rallye

Forumguru
Mooie auto hoor. Toch wel een serieuze concurrent voor de (voor ons eigenlijk te groot gegroeide) Octavia RS! Gelukkig heb ik nog een paar jaar om erover na te denken.
 

s-line

Forumguru
Ik denk ook dat de rs te groot begint te worden om als scheurijzer bestempelt te worden. Ik zie het in mijn superb ook hoor in de bochten enzo, leg je het toch af in vergelijking met andere snelle auto's. Op het rechte stuk gaat het prima.
 

Rallye

Forumguru
De Autovisie was er deze week behoorlijk over te spreken; ook over de sportiviteit. De nieuwe Combi is ons met name voor het parkeren eigenlijk te groot. Die extra ruimte hebben we ook niet nodig. Dan is de SEAT een mooie optie: wel een station, zelfde onderstel, evengrote kofferruimte als nu en net zo lang als de huidige O2.
 

Joske

Forumguru
Ik denk ook dat de rs te groot begint te worden om als scheurijzer bestempelt te worden. Ik zie het in mijn superb ook hoor in de bochten enzo, leg je het toch af in vergelijking met andere snelle auto's. Op het rechte stuk gaat het prima.
Welke motorisatie heeft jouw Superb eigenlijk? Niet direct ergens gevonden.
 

deusjevo

Forumguru

Honda-Civic-Tourer.jpg


Ik vind 'm achter wel erg op de Civic Tourer lijken en da's geen compliment.
Veel te zwaar aangezet naar mijn mening.
 
Bovenaan Onderaan