Nieuwe "ouwe" VAG aanwinst!

Cordoba

Forumguru
Ook even goed de gemeentelijke APV checken hoe ze de recreatie voertuigen zien. Veel gemeentes maken verschil op basis van afmeting waarbij een VW bus als personen voertuig gezien wordt wat qua parkeren geen probleem oplevert. Maar is niet overal zo.

Kan volgens mij weinig met de APV te maken hebben: als een motorvoertuig een geldig kenteken heeft, en wegenbelasting en WA-verzekering wordt betaald, kan de gemeente een voertuig niet zomaar onder een andere categorie rangschikken. Dat is anders met caravans en vouwwagens waar geen wegenbelasting voor wordt betaald of campers die geschorst zijn in het winter seizoen.
 

Cordoba

Forumguru
Hij staat op mijn eigen erf dus dat mag geen probleem zijn

Zou inderdaad geen probleem mogen zijn, maar door automatische scans van rondrijdende voertuigen is dat vaak wel zo. Er wordt dan ook vaak aangeraden als je een geschorst voertuig op eigen terrein hebt staan, maar het kenteken is wel zichtbaar vanaf de weg het kenteken er af te halen (voorkomt maandenlang gelazer over onterechte boetes).

Als je de auto gewoon als normale auto gebruikt heb je dat probleem natuurlijk niet, maar hoeveel mensen er problemen hebben door automatische kenteken scans...
 

Tees

Donateur
Volgens mij mogen er helemaal geen automatische parkeerboetes uitgeschreven worden: hier rijden er scooter-BOAs rond die bij een melding van de scanauto ernaartoe rijden om te controleren of het om laden/lossen gaat of een anderzins toegestane handeling waar je geen parkeerbelasting voor hoeft te betalen.
Anders is het aantal foutief uitgeschreven boetes idd wel heel hoog...
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
In gemeentes waar er hoogtebeperkingen gelden voor langer geparkeerde autos/busjes/campers of trucks, is dat voor hoger dan 220 cm of zelfs 240 cm.
Daar blijven alle niet verhoogde busjes netjes onder.
 
Kan volgens mij weinig met de APV te maken hebben: als een motorvoertuig een geldig kenteken heeft, en wegenbelasting en WA-verzekering wordt betaald, kan de gemeente een voertuig niet zomaar onder een andere categorie rangschikken. Dat is anders met caravans en vouwwagens waar geen wegenbelasting voor wordt betaald of campers die geschorst zijn in het winter seizoen.
Off topic: een officiële camper is een personenauto cat M1, of als het een hele oude is eventueel bedrijfsauto cat N1 met als inrichting: kampeerwagen, staat ook zo bij RDW geregistreerd dus een gemeente kan dit als in de APV gebruiken als onderscheid of (lang)parkeren wel of niet toegestaan is.
@s-line gefeliciteerd met de dikke bus!
 
Bovenaan Onderaan