Nieuwe Octavia I besteld!

als zo'n auto goed aanvoelt, why not
geen idee hoe die het doen op LPG, maar dat zal wel goed gaan denk ik
heb bij de Renault dealer in Nijmegen zien staan, niet echt mooi maar wel enorm ruim en een perfecte prijs
die twee laatste dingen zijn heeeel belangrijk
na mijn 1e O1 ben ik echter een echte Skoda-man
 

van_der_P

Senior Member
Aaah, ok ik dacht aan problemen met de gasinstallatie waar ik nog niets van gehoord had.

Ja, een goedkope wagen en goedkope brandstof, waarom niet? Als het je niet boeit allemaal.

Nieuwe MCV, 1.6 automaat op LPG.

:ot:De gas-installatie kan alleen op de 1.6 16 klepper. De gas-installatie kost 1999 euro dat is bijna 300 euro goedkoper dan bij Skoda, en inclusief 3 jaar garantie.
Er zijn 4 tank inhouds mogelijk, en 3 inbouwplaatsen.
53 liter op de plek van het reservewiel, 63 liter en 69 liter onder de auto, en 70 liter dwars achter de achterbank. Deze laatste optie kan alleen bij de vijfpersoons uitvoering.
Met de huidige benzineprijzen ben je al onder de 10.000 km voordeliger onderweg.
Je koop de meeste 'luxe'uitvoering met gas-installatie, voor 15.000 a 16.000 euro. Dat is dan zonder andere opties.
Je moet er natuurlijk mee willen rijden, er zijn nogal wat mensen die vooroordelen hebben tegen het merk Dacia.
 
niet helemaal waar
mijn 62l (ring) gastank wordt ingebouwd op de plaats v.h. reserverwiel voor 1995
kan overigens ook voor 1630 euri (tijdelijke actie)
 
Net gehoord dat ik het Tsjechische mirakel kan gaan ophalen a.s. vrijdag
Tis 3 uurtjes rijden, maar dan heb je ook wat!
 

bassio

Nieuw lid
EIndelijk een gloednieuwe Skoda! Toch maar weer voor de Octavia I gegaan. Dealer wist me te vertellen dat Skoda nog dit jaar ophoudt met fabriceren van dit wereldwonder.
Nu nog even snel profiteren dus van al die opties in een gloednieuwe auto voor nog geen 18 mille!

Echt van harte gefeliciteerd!

Je hebt een auto gekocht die voor het eerst in deze uitvoering van de band kwam in 1998. 18.000 euri is weliswaar niet veel geld voor zoveel compleetheid (incl fiets), maar die auto: tjonge, het interieur en exterieur ziet er weinig spannend en stoffig uit hoor... voor 5000 extra heb je een gloednieuwe Octavia 2, zwart met alles erop en eraan, 1.6 FSI 115 pK, 17 inch velgen, (gemiddeld 1 op 15) combi tour onder je gat.....2008 met gloedjenieuw kenteken! Hoe blij zullen jou dealers zijn als ze over 5 jaar een automodel van 15 jaar oud moeten overnemen? weinig blij lijkt me.. die 5000 euroverschil hou ik alleen al bij de inruiling in mijn zak over 5 jaar...

Maar nogmaals: heel veel rijplezier met je wereldwondertje! En dan te bdenken dat ik aanvankelijk ook voor deze actie ging kijken. Gelukkig deed een snel rekensommetje + het zien ervan mij kiezen voor wereldwonder nummer 2!

Ohja, die fiets kreeg ik er ook bij! ;)
 

Hetzer

Forumguru
Ik mag aan nemen dat op de nieuwe 0-1 alle mogelijken opties zitten, die niet zitten op die slechts 5000 euro duurdere 0-2 ??
 

Fabia

† In Memoriam
Slechts €5.000,-. Dat vind ik een boel geld. Je zou ook voor een tweedehands O2 kunnen kijken. Ik denk dat ik dat gedaan zou hebben. Want toen ik mijn FII bestelde kregen we het over inruil en hij vertelde o.a. dat ze niet zitten te wachten op O1. Die wil hij niet meer inruilen, hij heeft er nog genoeg staan. En worden ook slecht tweedehands verkocht. Dus een goede inruilprijs voor je O1 hoef je te verwachten. Dan lijkt mij een tweedehands O2 waardevaster.
 

Gijs

Lid
Echt van harte gefeliciteerd!

Je hebt een auto gekocht die voor het eerst in deze uitvoering van de band kwam in 1998. 18.000 euri is weliswaar niet veel geld voor zoveel compleetheid (incl fiets), maar die auto: tjonge, het interieur en exterieur ziet er weinig spannend en stoffig uit hoor... voor 5000 extra heb je een gloednieuwe Octavia 2, zwart met alles erop en eraan, 1.6 FSI 115 pK, 17 inch velgen, (gemiddeld 1 op 15) combi tour onder je gat.....2008 met gloedjenieuw kenteken! Hoe blij zullen jou dealers zijn als ze over 5 jaar een automodel van 15 jaar oud moeten overnemen? weinig blij lijkt me.. die 5000 euroverschil hou ik alleen al bij de inruiling in mijn zak over 5 jaar...

Maar nogmaals: heel veel rijplezier met je wereldwondertje! En dan te bdenken dat ik aanvankelijk ook voor deze actie ging kijken. Gelukkig deed een snel rekensommetje + het zien ervan mij kiezen voor wereldwonder nummer 2!

Ohja, die fiets kreeg ik er ook bij! ;)

Fijne vent ben je, iemand is helemaal blij over zijn aanschaf en jij gaat het vervolgens lekker afkraken? Houd dan lekker je mond en laat iemand gelukkig zijn met zijn beslissing
 

bassio

Nieuw lid
Slechts €5.000,-. Dat vind ik een boel geld. Je zou ook voor een tweedehands O2 kunnen kijken. Ik denk dat ik dat gedaan zou hebben. Want toen ik ik mijn FII bestelde kregen we het over inruil en hij vertelde o.a. dat ze niet zitten te wachten op O1. Die wil hij niet meer inruilen, hij heeft er nog genoeg staan. En worden ook slecht tweedehands verkocht. Dus op een goede inruilprijs voor je O1 hoef je te verwachten. Dan lijkt mij een tweedehands O2 waardevaster.
nogmaals, die 5000 geef je eerst uit maar vang je na een paar jaar weer terug, dus eigenlijk zijn ze even duur.....
 

Desperado

Forumguru
nogmaals, die 5000 geef je eerst uit maar vang je na een paar jaar weer terug, dus eigenlijk zijn ze even duur.....
Dat weet je niet.
De inruilprijs is altijd afwachten.
ALs er weinig vraag is ben je die 5000 mooi kwijt.
Daarbij is het ook niet zoi dat iedereen maar even 5000 extra heeft.
Klinkt lekker makkelijk "even 5000 extra" betalen.
Er zijn dagen dat ik het niet heb.
 

bassio

Nieuw lid
Dat weet je niet.
De inruilprijs is altijd afwachten.
ALs er weinig vraag is ben je die 5000 mooi kwijt.
Daarbij is het ook niet zoi dat iedereen maar even 5000 extra heeft.
Klinkt lekker makkelijk "even 5000 extra" betalen.
Er zijn dagen dat ik het niet heb.
spreid je de betaling toch?
 

hekko

Lid
spreid je de betaling toch?

Sjonge wat een domme redenering zeg (sorry hoor) maar zo kun je altijd wel weer 5000 extra uitgeven..had jij ook kunnen doen een hele mooie superb kunnen rijden. En als je hem gaan inruilen krijg je het geld vanzelf weer terug....dus eigenlijk kost het allemaal niks...droom lekker verder.

Je hebt gewoon een budget en voor dat bedrag probeer je de mooiste auto te kopen. Dan vind ik een nieuwe O1 een hele goed keus, want a) je hebt een nieuwe auto ipv tweedehands en b) een O1 is ook nog eens stukken mooier dan een O2...maar goed dat laatste is persoonlijk natuurlijk :)
 
Je hebt gewoon een budget en voor dat bedrag probeer je de mooiste auto te kopen. Dan vind ik een nieuwe O1 een hele goed keus, want a) je hebt een nieuwe auto ipv tweedehands en b) een O1 is ook nog eens stukken mooier dan een O2...maar goed dat laatste is persoonlijk natuurlijk :)

Helemaal mee eens. En omdat smaken verschillen ben ik zo vrij heel blij te zijn met mijn inmiddels een jaar oude O2.

En intussen zit SkodaEst zich te verkneukelen dat-ie over 2 dagen zijn gloednieuwe auto kan gaan halen. Gefeliciteerd en veel blijvend genoegen toegewenst ermee!
 
ach, iedereen redeneert anders en zo maakt niet iedereen dezelfde keuze
ik heb bij een 2ehandsO2 gestaan, 3000 euri duurder en gebruikt
en zit er climatronmic op? eh, nee,
en LM velgen? eh, nee, ook niet
en de inruil? dat verschil is zeker 5.000 euri? laat me niet lachen, die krijg je natuurlijk nooit meer terug! En dan nog dit: als ik nu 5.000 euri meer uitgeef om later ook 5.000 euri meer terug te krijgen is het saldo gewoon 0 euri hoor
En men zit niet op een O1 te wachten? Nou, ik krijg nochthans aardig wat terug voor mijn huidige O1
wat een onzin

maar ja, zoals gezegd, ieder zijn ding...
 

bassio

Nieuw lid
ach, iedereen redeneert anders en zo maakt niet iedereen dezelfde keuze
ik heb bij een 2ehandsO2 gestaan, 3000 euri duurder en gebruikt
en zit er climatronmic op? eh, nee,
en LM velgen? eh, nee, ook niet
en de inruil? dat verschil is zeker 5.000 euri? laat me niet lachen, die krijg je natuurlijk nooit meer terug! En dan nog dit: als ik nu 5.000 euri meer uitgeef om later ook 5.000 euri meer terug te krijgen is het saldo gewoon 0 euri hoor
En men zit niet op een O1 te wachten? Nou, ik krijg nochthans aardig wat terug voor mijn huidige O1
wat een onzin

maar ja, zoals gezegd, ieder zijn ding...
die jij hebt gezien misschien niet, die van mij wel....LM velgen 17 inch (extra brede banden)...climatronic, ach ... de hele mikmak!
inderdaad 5000 meer erin, 5000 meer eruit neto kom je op het zelfde uit: netto nul.....dat is dan juist de reden om het niet in je zak te houden!!

maar nogmaals ieder zijn ding....ik ben alleen iedere ochtend weer blij dat ik niet in OC deel een stap!

Wat zijn de meeste van jullie lichtgeraakt zeg! Het is en blijft slechts een auto: vervoersmiddel van A naar B....nix meer en nix minder....relax!
 

Gijs

Lid
inderdaad 5000 meer erin, 5000 meer eruit neto kom je op het zelfde uit: netto nul.....dat is dan juist de reden om het niet in je zak te houden!!
financieel ligt het toch iets genuanceerder. Je hebt al die tijd niet de beschikking over die 5000 euro. Die had je op de bank kunnen zetten en rente kunnen ontvangen. De gederfe rente over die 5000 is na 4 jaar totaal bijna 1000 euro. Maar goed, als je het er voor over hebt dan moet je het zeker niet laten, geld moet rollen en de economie moet blijven draaien
 
dealer schatte de inruil op ca 1000 minder ivm oude model
en dat was VOORDAT ik had gekozen...

zonder mensen die het nieuwe aan de O2 willen betalen zou SKoda armlastig zin, dus hulde voor Bassio en al die anderen
 
Bovenaan Onderaan