Nieuwe Fabia II 1.2 Greenline Storm Blue

@NielsW,

Heel veel plezier vandaag bij de aflevering, en met je nieuwe Faab GL, waarvan ik niets anders kan zeggen dan dat het echt een heerlijke auto is!

NielsW

Lid
En dit is die dan :D

IMG_9329_mini.jpg

binnenkort meer foto's als het niet meer regent ;)

FredV

Banned
Lang gewacht, nooit gedacht en toch gekregen:)
Van harte Niels.
Een hele mooie kleur en een heerlijke auto!

Heel veel veilige en plezierige kilometers toegewenst.

bartnuts

Nieuw lid
Ik heb um dus sinds gisteren!( Faab combi greenline 1.2 ). Wat een plaatje! Heb 11 jaar in een Citroen Berlingo Hondenhok gereden, zeer ruim, veel opbergvakken, pittige 16V1.6 benzine motor maar zo ontzettend duur in gebruik!Dus dit is wennen. De brom van de diesel is zo nieuw en het klinkt allemaal nog een beetje rauw van binnen. Van verkoper Sander nog een leukigheidje mee gekregen. Was toch een feestje. De nieuwigheid druipt er dus vanaf! De "boordcomputer"geeft me nog de meeste hoofdbrekens! De tankwijzer staat op vol, maar de computer geeft als actieradius maar 580 km aan, terwijl ik op de snelweg toch al aan een 4.5l/100km kwam! Zal wel nieuwigheid zijn. Ook ik heb de mysterieuze tekst "engine must run "zien verschijnen, terwijl ik niet eens de motorstop wilde uitproberen. Wie het weet mag het zeggen. Anders Sander maar ff lastigvallen! Morgen maar eindelijk eens bij daglicht kijken hoe en waar alles zit. Oh ja, heftig soundje uit de boxjes, beter dan de meetrillers van Berlingo.....die ik toch wel mis!
Bart

NielsW

Lid
hehehehe Thnx iedereen.

We hebben de eerste 125 kilometer erop zitten met aardig wat snelweg.
Verbruik valt me nog tegen met veel stukken 120. zit nu op 5,8/100 wat ik nog behoorlijk hoog vindt.
We zullen zien of het veel beter wordt :)
Verder rijd de auto heerlijk en heb ik geen spijt van maxidot, ben nu al helemaal gewend aan digitaal lezen van mijn snelheid tov de klokken.

Wel is het schakelen en optrekken wennen als je alleen benzine auto's gewend bent :)

Als je een "normale" rijstijl hebt, je rijdt weinig 80 km/h wegen en je rijd op de snelweg echt 120, ga je moeilijk onder de 5 l/100km komen.
De auto is echt zuinig tussen de 70 en de 100 km/h, daarboven wordt hij langzaam een "zuipschuit" :winkie:

Praktijk voorbeeldje van mij naar mijn werk (3 keer exact het zelfde traject zonder stoplichten en warme motor en CC!):

17,5 km autosnelweg 105 km/h gem. 4,7 l/100km
17,5 km autosnelweg 110 km/h gem. 4,8 l/100km
17,5 km autosnelweg 120 km/h gem. 5,5 l/100km

edit: (geef nog geen antwoordt op je vraag ;)) Ja het verbruik was bij mij ook een paar tienden hoger de eerste kilometers.

Bovenaan Onderaan